E-mailmarketing: De voordelen van Mailchimp op een rij

door | aug 24, 2017 | E-mailmarketing, Online Marketing

Er zijn vele e-mailmarketingsoftware-oplossingen te vinden op het internet. Maar door het bos zien wij gelukkig nog de bomen, en dat willen wij je niet onthouden. Voor 90% van onze klanten gebruiken wij Mailchimp als software. Makkelijk en professioneel in gebruik, wat wil je nog meer?

Mailchimp is door ons gewogen en zwaar genoeg bevonden. In dit artikel vertellen wij je meer over de voordelen van Mailchimp, zodat jij kunt bepalen of deze software voldoende mogelijkheden biedt voor jouw bedrijf of organisatie.

1. Drag- en drop systeem

Mailchimp gebruikt een drag- en drop systeem waarmee jij jouw mailings en templates in kan richten en op kunt stellen. Je kunt zo dus je mailings inrichten, zonder dat je verstand moet hebben van codetaal. De basis is hierdoor gelukkig vrij simpel, al dien je natuurlijk wel kennis en ervaring op te doen voordat je echt een mailing op maat kan maken. En ja, soms heb je daar dan wel weer wat verstand van code voor nodig. (maar de basis blijft simpel).

2. Gebruiksvriendelijk

Het dashboard van Mailchimp is makkelijk in gebruik. Binnen 5 minuten heb jij door welke functionaliteiten je waar kunt vinden. Maak je klantenlijsten aan (lijsten die je kunt mailen), richt je templates in en start met je eerste mailing.

3. Implementatie met verschillende CMS-systemen

Wij bouwen de websites van onze klanten vrijwel altijd in WordPress. Maar gelukkig kun je Mailchimp implementeren en koppelen met verschillende CMS-systemen, zoals Magento, Prestashop en Shopify. Zo kun je ervoor zorgen dat nieuwsbriefinschrijvingen automatisch worden toegevoegd in een specifieke lijst binnen Mailchimp. Ideaal!

4. E-mailmarketing automation

Een zeer waardevolle toevoeging binnen Mailchimp. Wij denken immers dat E-mailmarketing automation essentieel voor bedrijven die net dat stapje verder zijn, of die stap juist willen zetten. Schrijft iemand zich in op je nieuwsbrief? Verwelkom diegene met een serie van mails waarin jij toewerkt tot een bepaald doen (verkoop, inschrijving, bezoek etc.), stuur abonnees een mail zodra ze jarig zijn en/of zorg ervoor dat verlaten winkelwagens uiteindelijk wel omzet opleveren. Automation binnen Mailchimp biedt vele mogelijkheden die voor meer resultaat en een betere relatie met de betreffende persoon kunnen zorgen.

Mailchimp ab testen

5. A/B testen

“Welke dag van de week levert mij het meeste op? Welk onderwerp spreekt het meeste aan?”, zo een aantal voorbeelden van vragen die klanten van Online Bazen hebben. Gelukkig kun je dit binnen Mailchimp testen. Met de mogelijkheid tot A/B testen ontdek jij welke variatie jou meer oplevert. Zo kun jij stap voor stap jouw emailmarketingstrategie verbeteren.

Een verschil in onderwerp kan al snel 30 – 60% (!) meer resultaat opleveren.

Aan de slag met e-mailmarketing

Bovenstaande voordelen zijn voor ons de reden om voor een groot aantal van onze klanten te kiezen voor Mailchimp. Waarom wij dat voor sommige klanten niet doen? Dit heeft te maken met uitbreidingsmogelijkheden, kostentechnisch (zodra je 10.000+ nieuwsbriefabonnees hebt kan het kostentechnisch misschien voordeliger) en mogelijkheden in automation (inrichten van automation-trajecten voor grotere organisaties).

Al met al is Mailchimp een fantastische e-mailmarketing-automation tool waarmee wij fantastische resultaten behalen voor een groot aantal klanten van ons. Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw bedrijf met emailmarketing kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button