Blog

Online Bazen > Nieuws
7Jun
Social Media MarketingSocial media marketing; de upcoming kanalen op een rij

Social media marketing; de upcoming kanalen op een rij

Heeft jouw bedrijf de doelgroep goed in kaart gebracht en een duidelijke visie, maar kun je de doelgroep moeilijk bereiken? Hebben jullie dan ooit aan social media marketing gedacht? Facebook en LinkedIn worden door vele bedrijven en professionals al ingezet, maar heb je wel eens verder gekeken? In dit artikel gaan we in op 5 social media kanalen welke enorm interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf!

Instagram

Instagram heeft wereldwijd 600 miljoen maandelijkse actieve gebruikers. In Nederland maken ongeveer 3,2 miljoen mensen gebruik van Instagram. Het overgrote gedeelte dat gebruikt maakt van Instagram bevindt zich in de leeftijdscategorie van 15 tot en met 39 jaar. Deze cijfers geven vooral aan dat het sociale medium vooral populair is onder jongeren. Voor bedrijven die zich focussen op deze jongere doelgroep is dit sociale medium een ideaal middel om de doelgroep te bereiken. Adverteren via Instagram is vooral geschikt om brand-awareness te creëren. De consument zal het merk of product makkelijker herkennen en koppelen aan je bedrijf. Adverteren via Instagram is op drie manieren mogelijk. Je kunt een foto, een fotoreeks of een videoadvertentie plaatsen. Naast deze mogelijkheden kun je ook call-to-action buttons toevoegen aan je advertentie. Zo kan je bijvoorbeeld ‘Shop Now’ boven je productadvertentie laten verschijnen. Ten slotte kun jij je doelgroep makkelijk bereiken door targeting options te gebruiken. De doelgroep wordt op basis van interesses en demografische gegevens ingekaderd.

Snapchat

Snapchat! De app om jouw korte filmpjes en foto’s te versturen naar je vrienden. Snapchat onderscheidt zich van andere sociale media door de ontvanger de afbeelding of filmpje maximaal 10 seconden te tonen. Dit betekent dat iedere seconde die gedeeld wordt wel relevant moet zijn. Dit medium wordt voornamelijk gebruikt door jongeren. De gedeelde content wordt vooral gebruikt om de ervaring of het plezier te delen met jouw volgers. Voor jouw bedrijf moet dit dan ook vooral de insteek zijn. Jij kunt jouw bedrijf promoten door middel van jouw dagelijkse hoogtepunten te delen via het snapchat account. Er is ook een mogelijkheid tot adverteren. Via Snap Ads worden 10 seconden durende advertenties getoond die natuurlijk via targeting bij de doelgroep uitkomen. Het adverteren via Snapchat is sinds 2017 mogelijk in Nederland, als bedrijf zijnde maakt dit het innovatief. Het enige nadeel van adverteren via Snapchat is de beperkte segmenteer mogelijkheden van je doelgroep. Je kunt namelijk alleen segmenteren op; plaats, leeftijd, geslacht, device en interesse.

Musical.ly

Musical.ly is de playback app voor jonge kinderen (8-14). Vooral meisjes gebruiken deze app om hun danspasjes te laten ondersteunen met muziek van wereldartiesten. In Nederland is deze app maar liefst 3 miljoen keer gedownload. Deze nieuwe app is komen overwaaien vanuit Amerika en is vanaf 2016 echt bekend geworden onder de jonge doelgroep. Indien deze doelgroep interessant voor jouw bedrijf is, dan zijn er mogelijkheden om te adverteren via musical.ly. Deze mogelijkheden zijn wel beperkter dan bij bijvoorbeeld YouTube. Musical.ly heeft namelijk geen geautomatiseerd reclameprogramma. Hierdoor kan je als adverteerder alleen bij musical.ly terecht voor branding en productplacement. De advertentie kan als thema worden weergegeven of als video tussen de filmpjes. Dit principe raakt op veel vlakken het Snapchat advertising. Het targeten van uw doelgroep gaat via standaard factoren zoals plaats, leeftijd, geslacht en interesses.

WhatsApp

WhatsApp marketing de toekomst? WhatsApp al jarenlang de communicatie app voor iedereen. Sinds een paar jaar gebruiken zelfs ook de ouderen onder ons deze app. WhatsApp is aanwezig op maar liefst 92% van alle smartphones in Nederland. WhatsApp kan sinds eind 2016 ook voordelig zijn voor jouw bedrijf. WhatsApp kan bijvoorbeeld gebruikt worden om klant relaties op te bouwen. Door een snelle en eenvoudige communicatie met de klant zal de klant zich meer gewaardeerd voelen. Op het gebied van promotie kunnen er berichten worden gestuurd waarbij de klant op de hoogte wordt gehouden van bijvoorbeeld acties of nieuwe producten. Op dit moment is het nog niet mogelijk om te adverteren via WhatsApp. WhatsApp heeft wel bevestigd dat er mogelijkheden gaan komen tot adverteren. De advertenties zullen berichtjes worden waarin een boodschap voor de doelgroep wordt weergegeven. Targeting binnen WhatsApp zal erg specifiek worden omdat moederbedrijf Facebook haar data zal koppelen aan WhatsApp. WhatsApp is dus zeker een medium wat in de toekomst kan worden ingezet om uw doelgroep op de hoogte te houden.

YouTube

Een YouTube kanaal voor je bedrijf is een aanrader anno 2017! YouTube is het medium waar maar liefst 1,7 miljoen Nederlanders dagelijks gebruik van maken! Verkoop jij aan consumenten en willen deze consumenten graag jouw producten zien? Dan is YouTube het ultieme platform om jouw producten te tentoonstellen. Je eigen kanaal fungeert als marketingtool en hierbij is content key. De klant verwacht namelijk wel regelmatig nieuwe filmpjes waar weer nieuwe producten of diensten worden getoond. Wil je geen YouTube kanaal, maar heb je toch behoefte aan een andere mogelijkheid tot promotie via YouTube? Dan is er altijd nog YouTube Ads. Via YouTube Ads wordt jouw advertentie vóór andere YouTube video’s getoond. Er zijn ook mogelijkheden om de advertentie naast de spelende YouTube video te laten draaien. Het voordeel bij YouTube is het Analytics systeem achter de advertenties. Zo kun je ten alle tijden ontdekken waar de advertentie wordt afgespeeld, hoeveel klikken de advertentie heeft opgeleverd en voor hoeveel weergaven je hebt betaald. Je budget zal dus zo efficiënt mogelijk worden gebruikt.

Zoals je kunt lezen is promotie via social media een waardevolle toevoeging aan je social media strategie. Jouw budget en doelgroep zal jouw sociale media strategie bepalen. De promotie via social media is wel voornamelijk bedoeld voor branding en product placement, maar je kan er een grote doelgroep met relatief weinig moeite bereiken. Op die manier kun je dus ook effectief je producten aan de man brengen. Dit zal zeker in de toekomst de voornaamste reden voor bedrijven zijn om gebruik te maken van social media marketing!

Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan maken? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Lees Meer
9Mei
Emailmarketing tipsE-mailmarketing; wat kan het jouw bedrijf opleveren?

E-mailmarketing; wat kan het jouw bedrijf opleveren?

Waar moet je focus op komen te liggen? Waarom kan e-mailmarketing voor jou als ondernemer interessant zijn en in hoeverre levert het ook daadwerkelijk iets op? Op al deze vragen geven wij in dit artikel een antwoord, zodat jij meteen aan de slag kan! Wat is jullie mening over het inzetten van e-mailmarketing? Do or don’t?

De toegevoegde waarde van e-mailmarketing

Dat er budget vrijgemaakt moet worden voor e-mailmarketing is een vrij duidelijke zaak. Met een relatief kleine investering is het al mogelijk om e-mail marketing in te zetten. Denk hierbij aan een simpele nieuwsbrief waardoor jouw klanten wekelijks op de hoogte worden gehouden van o.a. nieuwe producten, leuke nieuwtjes, de laatste trends en meer. Maar velen vergeten dat je ondertussen ook data van je ontvangers kunt analyseren en zelfs geautomatiseerde e-mails kan verzenden door verschillende handige e-mailmarketing tools. Geen handige harry? De tools worden tegenwoordig een stuk toegankelijker en eenvoudiger in gebruik.

Wie ga je mailen?

Zorg ten eerste altijd ervoor dat er een plek is op de homepage van jouw website waar klanten hun e-mailgegevens achter kunnen laten en zij daarvoor ook direct beloond worden. Dit kan zijn met een kortingscode van 10% of een waardebon bij minimale besteding. Een kanttekening daarbij is wel dat klanten zich vaak hiervoor inschrijven en niet omdat ze jouw (in hun ogen) lastige mailtjes willen ontvangen. Deel dus ten alle tijde alleen relevante content en hou de consument tevreden. De beste plaatsen voor een inschrijfformulier zijn op je homepage door middel van een pop-up, onderaan in de footer van je website en in de kolom aan de zijkant van je website. Zorg ook dat de consument niet teveel informatie moet invullen om zich in te schrijven, een e-mailadres is vaak al voldoende.

Segmenteer klanten

Om de mailings te personaliseren kun je gebruik maken van verschillende segmentatiegroepen. Hierdoor kun je jouw klant veel interessantere aanbiedingen en informatie toesturen. Dit kan op basis van demografische factoren zoals geslacht, leeftijd, woonplaats en de basic Things, maar we gaan tegenwoordig veel verder en dankzij de eerder genoemde tools wordt dit ook steeds makkelijker gemaakt voor online marketeers. Het wordt mogelijk om klanten te segmenteren op basis van gedrag. De route die de klant aflegt op jouw website, welke artikelen hij/zij in zijn/haar winkelmandje stopt, klikgedrag maar ook koopgedrag. Door deze data te verzamelen is jouw mailing veel effectiever en zal je ook zien dat ze vaker gelezen worden.

Hou het kort maar krachtig

We zijn druk, als we snel tussendoor even tijd hebben om onze mail te checken wordt sowieso de helft al verwijderd zonder dat het überhaupt geopend wordt.  Het is dus van belang dat je in het onderwerp van je mailing de consument al weet te overtuigen tot het lezen van bijvoorbeeld jouw nieuwsbrief. Gebruik een korte, maar duidelijke call-to-action. Trek de aandacht met een persoonlijke kortingscode en verplaats je vooral in de consument. Welke interesses heeft hij/zij en wat wil die lezen. Zorg dat je relevant bent en niet teveel pusht op conversie in het onderwerp, dit kan afschrikken en juist zorgen dat de mailing direct in de prullenbak verdwijnt. Hou er daarnaast rekening mee dat het ontwerp responsive moet zijn. Wat dit inhoudt? De meeste lezers openen zijn/haar mail steeds vaker mobiel, jouw mailing moet dus zeker mobielvriendelijk zijn. Hou tussen de 27-41 karakters aan voor het onderwerp en vergeet ook niet de regel daaronder aantrekkelijk de houden. Vat in één korte zin samen waar de mailing over gaat en zorg ook dat deze aantrekkelijk is en exclusieve content bevat.

De inhoud van jouw mailverkeer

Zorg voor beleving, e-mailmarketing is namelijk een perfecte tool om in te zetten voor branding. Zorg dat je mailing niet té conversiegericht is en wissel af met content. Communiceer in de ene week een blog en koppel daar verschillende interessante producten aan, in de andere week kun je kiezen voor bijvoorbeeld het communiceren van een persoonlijke kortingscode. Hou het in evenwicht en zorg dat je de klanten informeel benaderd. Zo blijft interessant voor de lezer en opent hij/zij ook de volgende keer weer jouw mail. Het is dus belangrijk dat je in jouw contentstrategie ook e-mailmarketing opneemt en maak hiervoor een duidelijk plan. Werk samen met verschillende afdelingen om ook inside information te kunnen verspreiden vanuit jouw bedrijf. Daarnaast is het mogelijk om klanten terug te winnen via e-mailmarketing. Er bestaan verschillende interessante tools om klanten bijvoorbeeld een reminder te versturen van een verlaten winkelwagen, te feliciteren met een leuke korting op zijn/haar verjaardag, verwante producten toe te sturen aan de hand van eerdere verkopen of als iemand lang niet op je website is geweest de nieuwste artikelen toe te sturen. Er zijn dus talloze mogelijkheden om jouw conversieratio te laten stijgen.

Wat levert het op?

E-mailmarketing wordt steeds belangrijker, ook in 2017. Het genereert meer traffic naar de website, is relatief goedkoop en stimuleert conversie. Het voordeel van e-mail is dat het direct marketing is, waardoor consumenten doorgaans meer geld spenderen en grotere orders plaatsen na het ontvangen van een relevante mailing. Wanneer je goede gesegmenteerde doelgroepen hebt, ontvangt een persoon alleen content waar hij/zij interesse in heeft. Een relevante e-mail zorgt voor blije klanten en dus een grotere kans op conversie. Het kan vaak al converteren naar een conversiepercentage van 3%. Kortom, met een klein budget kun je al relatief veel mensen bereiken en is e-mailmarketing dus een perfecte direct marketing tool om in te zetten. Heb jij al zin om aan de slag te gaan?

Online Bazen kan jou helpen met een goede contentstrategie waar e-mailmarketing een belangrijk onderdeel van is. Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan maken? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

 

 

 

 

 

 

Lees Meer
19Apr
Bloggen als webshopWaarom bloggen als webshop zo belangrijk is

Waarom bloggen als webshop zo belangrijk is

Content marketing is het nieuwe SEO. Met alleen een aantal landingspages kom je tegenwoordig niet meer heel ver, daarom is het belangrijk voor webwinkel-eigenaren om een blog te koppelen aan je shop. Zowel voor je ranking in Google, maar ook op het gebied van branding is het een belangrijke toevoeging. En dat is nog niet alles! Wij hebben alle voordelen van het hebben van een blog op een rijtje gezet.

Google loves it!

Hoe groot Google is en hoe belangrijk Google is voor jouw webshop hoeven we denk ik niet meer uit te leggen. Maar dat Google dol op content is, dat beseffen veel webshop eigenaren niet altijd. Door relevante keywords te gebruiken in je blogs, wordt je Google ranking sterk bevorderd. Je wordt beter vindbaar én je organische bezoekersaantallen zullen stijgen. Je wil tenslotte zoveel mogelijk mensen naar jouw website trekken en het bijhouden van een blog zorgt voor extra content. Daarnaast is het ook een goedkope manier om je organische vindbaarheid te verbeteren, vooral als beginnende webwinkel eigenaar kan dit dus een interessante tool zijn om in te zetten.

Creëer een band met de klant

Door op regelmatige basis een blog online te schrijven en online te plaatsen lok je continu bezoekers naar je website. Je kan hierin inspiratie geven, de laatste trends uitlichten, maar ook tips en USP’s. Communiceer een leuke korting of een nieuwe collectie, let op dat het hierbij wel belangrijk is dat je uniek blijft. Kopieer dus niet lukraak teksten van de concurrent, omdat je geen tijd hebt om een blog te schrijven. Denk goed na over wat je wil uitstralen en wat jouw manier van communiceren is. Zorg er ook voor dat bezoekers natuurlijk de mogelijkheid hebben om te reageren op jouw blogs, stel vragen en zorg dat er genoeg call-to-actions verwerkt zitten in je blog.

Daarnaast is het ook mogelijk om de klant een kijkje ‘behind the scenes’ te geven. Hiermee laat je zien dat je shop echt ‘leeft’. Dit kan door middel van foto’s, maar ook met leuke korte filmpjes kan je al heel ver komen. Het geeft je webwinkel een stem en het wekt meer vertrouwen bij de consument. Transparantie is inmiddels namelijk niet meer zo maar een ontwikkeling, maar een ‘must’ waar je als bedrijf zeker punten mee kan scoren.

Jij bent de expert!

Door een blog te starten kun je ook laten zien dat je kennis hebt van je producten/diensten die je aanbiedt. Je bent een professional en kan de consument voorzien van informatie, wat je concurrent niet doet. Zorg daarom ook voor een professionele uitstraling, het moet overzichtelijk zijn, aantrekkelijk en simpel ogen. Daarom is het ook belangrijk om je blog niet té commercieel te maken, je wil natuurlijk je spullen graag verkopen, maar overdrijf hierin niet! Link dus subtiel door naar je shop en zorg voor voldoende afwisseling.

Bloggen als pro: Onze tips!

De frequentie van bloggen

Jouw klanten moeten niet overspoeld worden door ellenlange teksten, dagelijks nieuwe posts en blogs welke eigenlijk geen toevoeging hebben. Zorg er daarom voor dat de lezer terug blijft komen en ze ook de tijd hebben om het te kunnen blijven volgen. Post daarom niet vaker dan een keer per week een blog, dit is meer dan voldoende en jouw lezer weet op den duur dan ook dat er bijvoorbeeld op een zondag altijd een nieuwe blog online komt. Je webshop ziet er hierdoor een stuk levendiger uit en je geeft de bezoeker ook daadwerkelijk een reden om terug te komen.

Ga op zoek naar originele onderwerpen

We haalden het al eerder aan, kopiëren is echt not done! Allereerst wordt Google niet erg vrolijk van ‘duplicated content’ en ook jouw lezer niet. De kans is namelijk altijd erg groot dat ze dezelfde blog bij de concurrent al een keer eerder gelezen hebben. Daarnaast verbreed je natuurlijk ook je eigen kennis bij het op zoek gaan naar nieuwe onderwerpen. Zorg dat de onderwerpen bij je imago passen, ga dus niet bloggen over reizen terwijl je zelf een webshop hebt in huis- en tuinartikelen. Zorg dat je relevant bent voor de consument en ook origineel. Als je content waardevol is, is de kans groot dat jouw volgers via Social Media ook de artikelen gaan deken. Hierdoor wordt je bereik weer op een organische manier vergroot.

Nodig influencers uit

Door het inzetten van zogenoemde ‘influencers’ wordt jouw bereik aanzienlijk vergroot. Eerder schreven we al over het inzetten van influencers via Instagram, maar het is natuurlijk ook mogelijk om ze te gebruiken als gastblogger. Het delen van de content gebeurd dan zowel op jouw eigen blog en social media kanalen, als op de kanalen die de gastblogger gebruikt. Dit vergroot je naamsbekendheid en indirect ook je vertrouwen bij de consument.

Blogartikelen worden steeds vaker onderdeel van een content strategie. De inhoud van artikelen kunnen klanten nog jarenlang informeren en aanzetten tot conversie. Een duurzame en relatief betaalbare investering waar je als webwinkel eigenaar veel voordelen uit kan halen.

Online Bazen helpt jou graag om de content te optimaliseren voor jouw doelgroep. Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan maken? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Lees Meer
12Apr
Content strategieWaarom is een content strategie belangrijk?

Waarom is een content strategie belangrijk?

Reclame zonder verhaal is als een simpele advertentie in de Telegraaf. Je leest je krant en ziet de advertentie vluchtig, of niet. Je onthoudt hem onbewust wellicht, maar echt opmerken doe je het dan niet. Dit komt doordat het voor jou op dat moment niet relevant is. (Bron: Marketingmed) Precies deze samenvatting is de reden dat de content strategie zo belangrijk is. In dit artikel gaan we verder in op de waarde van een content strategie en de reden dat ieder bedrijf een fatsoenlijke strategie nodig heeft.

  1. Wat wil je uitstralen?

Heeft jouw bedrijf al wel eens nagedacht over de positie die ze in de markt in willen nemen? Positioneer je je als een budgettopper of focus je je op de hoogste kwaliteit? Zodra je weet waar jouw bedrijf voor staat en wat je wilt uitstralen heb je een goede basis voor een content strategie. Je weet immers waar je voor staat en wat de ideale klant van je mag verwachten. En niet onbelangrijk; ook wat ze van je te zien krijgen en met welke boodschap alles gecommuniceerd moet worden.

2. Wat wil je bereiken?

Ieder bedrijf heeft andere doelstellingen. Begin dus ook met het bepalen van deze doelstellingen. Waar staat jouw bedrijf voor en wat is het einddoel? Besluit in deze fase dan ook wat content hierin kan betekenen. Wil je autoriteit uitstralen, kennis overbrengen, je vindbaarheid vergroten, relaties opbouwen of puur verkopen genereren

3. Wie wil je bereiken?

Veel bedrijven hebben geen idee wie hun huidige klanten zijn. Wie kopen jouw producten of nemen jouw diensten af?

Zonder een goed beeld van je huidige klantenbestand en/of je ideale doelgroep is het onmogelijk om effectief met hen te communiceren. Want hoe kun je weten hoe en waar je deze personen bereikt als je niet eens weet wie ze zijn?

Ga op ontdekkingsreis en leer begrijpen wie deze personen zijn, wat ze drijft en wat hun behoeftes zijn m.b.t. jouw producten en/of diensten. Is er uberhaupt wel een behoefte?

Zodra jij weet wie ze zijn en hun mediagebruik in kaart hebt gebracht kun je ook een invulling geven aan de te kiezen kanalen en jouw manier van communiceren. Ieder persoon communiceert namelijk op een andere manier en heeft andere behoeftes. Wanneer jij jouw doelgroep leert begrijpen kun jij jouw communicatie ook veel beter toespitsen op zijn/haar manier van denken en doen. Zo kun je met jongeren veel losser communiceren en ze op een andere manier aanspreken dan een oudere doelgroep.

Nu weet je wat je wil uitstralen, wat je doelstellingen zijn en wie je wilt bereiken. De invulling van de ideale kanalen zal je nu veel makkelijker lukken.

4. Kies de ideale kanalen

Online of offline? Dit is in deze fase even van ondergeschikt belang. Vrijwel iedere doelgroep heeft een ander mediagebruik en gebruikt zowel online- als offline mediakanalen om hun behoefte aan informatie te vullen.

In deze fase kies je de ideale kanalen die voor jouw bedrijf effectief zijn om de juiste doelgroep te bereiken, de juiste boodschap over te brengen en de juiste uitstraling te hebben.

5. Maak een content planning

Het klinkt allemaal zo simpel maar helaas wordt dit essentiële deel van de contentstrategie niet juist ingevuld. Betrokkenen geven beloftes die niet worden nagekomen en de content vereist niet de gewenste kwaliteit. Hierdoor loopt het proces vertraging op en komt er niet de gewenste content in de periode die hiervoor bedoeld was. Ook hebben externe ook andere werkzaamheden te verrichten, waardoor de beloftes simpelweg niet kunnen worden waargemaakt. We blijven toch maar mensen. (Bron: Marketingmed). Als oprichter van Marketingmed heb ik veel ervaring opgedaan met het runnen van een contentplatform en alle facetten van een content strategie. Hoe groter het team en betrokkenen, hoe belangrijker een content planning is. Maar naast dat iedereen precies weet wat hij of zij moet doen is het simpelweg ook een stukje structuur en duidelijkheid.

Zodra jij alle 5 de stappen zijn doorlopen heb je een solide content strategie waarmee je aan de slag kunt. Effectief en duidelijk. Je weet wat er nodig is en weet dat de gekozen kanalen en content aansluiten bij de wensen van deze persoon. Uiteraard is het hierbij belangrijk om continue te blijven testen (A/B tests kunnen hierbij van grote waarde zijn) en de gekozen weg niet als heilig te zien. De tijd brengt enorm veel verandering met zich mee, zowel op het gebied van media als verwachtingen van je klant. Daarnaast maken mensen ook fouten, dus begrijp dat niet elke keuze zo effectief blijkt als je vooraf hebt gekozen. Blijf dus altijd analyseren en, indien nodig, verbeteren.

Lees Meer
4Apr
Instagram InfluencersInstagram influencers; De nieuwste marketingtool

Instagram influencers; De nieuwste marketingtool

Instagram blijft groeien, met name onder jongeren, en is bijna onmisbaar om als branding tool in te zetten. Instagram is dan ook meer en groter geworden dan alleen leuke plaatjes en foto’s delen, bewerken en liken. Instagram heeft momenteel al meer dan 600 miljoen gebruikers, het is dus lastig om als nieuwkomer op te vallen tussen alle grote accounts. In dit artikel leggen we uit waarom het inzetten van influencers een effectief middel kan zijn voor jouw bedrijf!

Wat zijn influencers?

De term influencer is een breed begrip. Wanneer ben je een influencer? Google vertelt ons het volgende als we ‘influencer’ als zoekopdracht invoeren: “A person who has the power to influence many people, as through social media or traditional media”. Toch dekt dit nog niet volledig de lading van de term ‘influencer’. Een influencer is een invloedrijk persoon, een rolmodel, maar ook een voorbeeld voor een bepaalde doelgroep. We worden ons hele leven beïnvloed door prikkels van buitenaf, dingen die we hebben meegemaakt, maar ook door bepaalde ervaringen. We doen mensen vaak ‘na’, of dit nu bewust of onbewust is. Een influencer heeft een betrokken ‘fanbase’ en versterkt (mits je hem/haar natuurlijk goed inzet) het imago van jouw eigen merk/dienst/product, genereert verkopen en nieuwe fans, maar ook meer interactie en kan die ene klant net over de streep trekken om toch die ene aankoop te doen.

Instagram influencers; de voordelen

Iedereen volgt op Instagram wel zijn favoriete sportheld, artiest, celebrity, model of BN’er. Je hebt er bewust voor gekozen om deze persoon te gaan volgen, vindt zijn/haar leven interessant en bent stiekem ook wel nieuwsgierig naar zijn/haar dagelijkse bezigheden. Het is dus 1000 maal effectiever om influencers in te zetten die jouw doelgroep aanspreken via een kanaal als Instagram, dan lukraak te schieten met hagel door middel van advertenties waarvan je niet in de hand hebt aan wie ze worden getoond. Jouw doelgroep heeft namelijk affiniteit met deze influencers, ze hebben een groot bereik en maken vaak in ruil voor gratis items of een kleine vergoeding prachtig beeldmateriaal en goede content. Kortom, lage kosten, leuke foto’s die je later nog kunt gebruiken voor promotionele doeleinden en een enorm bereik. Deze unieke branded content zorgt ervoor dat je op een relatief eenvoudige manier het verhaal van jouw merk sterker naar voren kan laten komen.

Influencers, zijn dat bloggers?

Veel mensen vergissen zich in het feit dat ze denken dat een Social Influencer hetzelfde is als een blogger. Niet iedere influencer heeft namelijk een blog, sommige natuurlijk wel, maar let altijd op of deze actief wordt ingezet. Vaak staat de link naar de blog in hun biografie. Het is vele malen effectiever om een samenwerking aan te gaan met een social influencer met een eigen blog, dan iemand die alleen foto’s deelt via Instagram.

Hoe ga je de samenwerking aan; tips en tricks

Wanneer je een samenwerking aangaat is het natuurlijk slim om van te voren duidelijke afspraken te maken. Hoe vaak wil je dat er content geplaatst wordt, hoe moet jouw merk erin vermeld worden, welke # moeten er gebruikt worden en waar moet de post naar toe linken; is dit alleen jouw website waar jouw producten verkocht worden, of ook jouw Instagram-account waardoor wellicht ook jouw fanbase vergroot. Maak ook duidelijke afspraken over hoe lang de content blijft staan.

Daarnaast is ook niet iedere Instagram influencer waardevol voor jouw product/dienst, denk daarom goed na wie je doelgroep is en wie zij als ‘voorbeeld’ zien. Tegenwoordig is het namelijk zeer gemakkelijk om aan veel volgers te komen en ook volgers ‘kopen’ blijft een rage. De grootte van het netwerk of het bereik zijn daarom niet altijd de belangrijkste speerpunten bij het selecteren van passende influencers. Let op de relevantie van de content, maar kijk ook naar de interactie die gegenereerd wordt. Komen er veel reacties op, of zijn het puur en alleen likes?

Tot slot is het belangrijk dat je je verwachtingen en eisen ook aanpast per influencer. Niet iedereen is hetzelfde en iedereen heeft een eigen manier van content creëren. Richtlijnen aangeven mag, maar sla hier niet in door. Als je het gevoel hebt dat je dit toch moet doen, kun je de conclusie trekken dat de desbetreffende influencer ook niet passend is bij jouw merk/product/dienst.

Natuurlijk is het inzetten van Social Influencers en bloggers een lastige opgave en een zeer tijdsintensieve marketingtool om in te zetten. Online Bazen helpt jullie daarom graag om mee te denken hoe Instagram en influencers jouw huidige marketingstrategie kunnen ondersteunen. Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan maken? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Lees Meer
27Mrt
Sandy LangstraatIntroductie: online marketing specialist Sandy Langstraat

Introductie: online marketing specialist Sandy Langstraat

Online marketing bureau Online Bazen gaat uitbreiden en verwelkomt daarom Sandy Nicole Langstraat in het team! Vanaf maandag 20 maart is ze gestart in de rol van online marketeer op ons kantoor in Den Bosch. Hier zal ze werken met content strateeg en medeoprichter van Online Bazen: Chelsea Bosters.

Opleidingsachtergrond

Ik ben Sandy Nicole Langstraat, 23 jaar en begin 2015 afgestudeerd aan de Fontys Academy for Creative Industries. Na de opleiding International Lifestyle Studies te hebben afgerond en heb ik mij verder gespecialiseerd in de richtingen Digital-, Online en Content Marketing, E-commerce, Conceptontwikkeling en Trendwatching. Tijdens mijn studie heb ik de minor Branding gevolgd aan de Avans Hogeschool Breda, om met elkaar de kracht uit merken te kunnen halen door middel van Brandmanagement binnen een Expert community.

Werkervaring

Al tijdens mijn studie heb ik gewerkt voor verschillende grote opdrachtgevers en merken. Met name het ontwikkelen van actuele trendrapporten, conceptontwikkelingen en nieuwe marketingstrategieën voor o.a. GGZ, Beekse Bergen, de Efteling, Floris van Bommel, Orange Babies en Ekoplaza.

Na het afronden van de opleiding International Lifestyle Studies ben ik aan de slag gegaan voor o.a. Only Vitamines en Giga Meubel als Marketing Specialist/Brandmanager. Hier was ik verantwoordelijk voor alle (online) marketing, het creëren van content, branding en grafisch design.

Ondernemen zit in mijn genen en vanaf begin 2016 ben ik eigenaar van Olive & Mint, een online lifestyle boutique en design studio. Hier kun je terecht voor leuke woonaccessoires, baby- en kinderkleding en een eigen theecollectie. Maar ook voor het ontwerpen van geboortekaartjes, uitnodigingen en meer. Sinds begin 2017 is daar een eigen baby- en kinderkledingmerk bijgekomen: Babytique. Babytique staat voor hippe, betaalbare en luxe kids musthaves. Gelukkig kan ik mijn passie voor ondernemen bij Online Bazen perfect combineren met mijn passie voor online marketing en social media marketing.

De taken en verantwoordelijkheden waarmee ik me binnen Online Bazen ga bezighouden zijn:

  • Social Media Marketing
  • Bloggen
  • Content Marketing
  • Klantcontact
  • Bedenken van nieuwe campagnes

Een aanwinst?

Als Online Marketing Specialist ben ik een echte Social Media freak en continu op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Ik ben een echte aanpakker, heb een no nonsens mentaliteit en ga altijd zeer gestructureerd te werk. Het creëren van commerciële content, schrijven van creatieve teksten en analyseren van nieuwe ontwikkelingen is op mijn lijf geschreven. Zowel in teamverband als zelfstandig functioneer ik goed en door inmiddels jaren ervaring met social media, branding en bloggen binnen de E-Commerce sector ga ik zeker van toegevoegde waarde zijn binnen het huidige team van Online Bazen en zorgen dat onze klanten nóg meer resultaten behalen!

Wil jij met mij sparren over alle kansen die er voor jouw bedrijf liggen of ben jij simpelweg benieuwd naar mijn mening over bepaalde onderwerpen? Je kunt mij bereiken op Sandy@onlinebazen.nl. Uiteraard kun je mij ook bereiken door ons kantoor in Den Bosch te bellen op 073-2032195. Spreek ik je snel?

Lees Meer
21Mrt
Facebook Marketing; the do's & don'ts - Online BazenFacebook adverteren; de do’s and don’ts

Facebook adverteren; de do’s and don’ts

Hoe laat je een advertentiecampagne op Facebook uitgroeien tot een succes? Wij hebben de do’s and don’ts van Facebook advertising van A tot Z voor je op een rijtje gezet.

Facebook is een zeer effectief marketingmiddel om in te zetten voor ondernemers en online marketeers. Facebook maakt het mogelijk om door middel van verschillende segmentatiemethodes, gecombineerd met het aantal gebruikers, op een hele interessante en betaalbare manier te kunnen adverteren. Door te adverteren op Facebook is het dus mogelijk om op korte termijn de juiste klanten te vinden, hun aandacht te trekken en direct zichtbare resultaten te realiseren. Je kan er voor kiezen om je naamsbekendheid te vergroten, betrokkenheid met jouw merk/dienst/product te creëren, conversies te verhogen of meer leads te genereren. Het keyword in dit artikel is dan ook relevantie. Zorg dat je voor jouw doelgroep relevant bent en zorg dat je adverteert op de momenten dat jouw doelgroep actief is en zich ook daadwerkelijk ergens bevindt.

Bepaal je doel

Wat is het doel van je Facebook pagina? Dat is de eerste vraag die je jezelf moet stellen voordat je begint met Facebook advertising. Wil je conversies genereren of jouw product/dienst beter op de kaart zetten? Zet je advertising in voor branding doeleinden of puur om meer leads te genereren? Dit is de basis van je campagne. Uiteindelijk ga je natuurlijk meerdere campagnes laten draaien, maar verlies nooit je doel uit ogen.

Installeer de Facebook-pixel

Met de Facebook-pixel voor je account is het mogelijk om conversies bij te houden, advertenties te optimaliseren voor waardevolle acties en doelgroepen aan te maken die je opnieuw wilt bereiken. Plaats de pixelcode op bepaalde gedeeltes van je website. Via advertentiebeheer kun je meer informatie krijgen hoe je deze pixel kunt installeren.

Advertentiesets, how to?

Binnen een bepaalde campagne maak je eerst een advertentieset aan. Dit is jouw communicatiedoelgroep. Binnen deze advertentieset is het mogelijk om meerdere advertenties aan te maken. Kies ervoor om zoveel mogelijk verschillende doelgroepen (binnen jouw communicatiedoelgroep) aan te maken. Deze communicatiedoelgroep kun je aanmaken aan de hand van huidige klantenbestanden, look-a-likes, maar ook op basis van interesses, leeftijd, geslacht etc. Maak binnen iedere advertentieset meerdere advertenties aan, zo kom je erachter wat wel en niet werkt voor jouw doelgroep. Wie jouw doelgroep is en hoe je deze het beste kan bereiken. Bekijk iedere dag de actuele resultaten, bekijk welke advertentiesets het goed doen op welke doelgroep en welke het natuurlijk ook minder goed doen. Speel met je budget, maar ook met tijden wanneer jouw advertentie getoond wordt. We hebben nog een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

  • Gebruik relevante afbeeldingen die de aandacht trekken bij de doelgroep
  • Benoem voordelen en pluspunten van jouw merk/product/dienst
  • Gebruik een call-to-action gecombineerd met bijvoorbeeld een leuke korting. Denk aan bijvoorbeeld: ‘Bestel nu online met 10% korting’.

Wanneer zijn mijn advertenties zichtbaar?

Veel mensen weten het niet of zien deze optie over het hoofd. Automatisch gebruikt Facebook bepaalde instellingen voor jouw advertentiesets. Onder andere de optie ‘advertenties doorlopend weergeven’, als je voor deze optie kiest laat Facebook jouw advertenties ook midden in de nacht zien of in het weekend, terwijl je dit misschien helemaal niet wil. Bekijk goed jouw statistieken wanneer jouw doelgroep het meest actief is en kies voor de optie ‘advertenties volgens planning weergeven’. Hier is het mogelijk om per dag en per uur jouw advertenties te plannen.

Waar zijn mijn advertenties zichtbaar?

Facebook heeft meerdere plekken waar ze jouw advertenties kunnen vertonen. Kies voor de optie ‘plaatsingen bewerken’ om te zorgen dat jouw advertenties alleen op de plaatsen worden getoond waar jij ze ook aan jouw doelgroep wil tonen. Allereerst is er een optie om jouw advertenties op alle apparaten, alleen mobiel of alleen op computers te tonen. Mocht je een slechte mobiele webversie hebben, is het bijvoorbeeld aan te raden om de advertenties alleen te laten zien op computers. Daarnaast kun je nog kiezen voor expresartikelen, in-stream video’s of de rechterkolom. Instagram en audience network zijn ook nog aanvullende opties, hier geldt weer hetzelfde: vraag je af wat voor jouw doelgroep werkt en wat is relevant.

Instagram adverteren

Sindskort is het mogelijk om ook via Instagram te adverteren, of dit relevant is voor jouw doelgroep kun je het beste zelf bepalen. Voor een doe-het-zelf zaak is het minder interessant om Instagram in te zetten, maar een meubelzaak met goede sfeerfoto’s daarentegen kan Instagram een effectief platform zijn om potentiële klanten te werven.

Waarvoor betaal ik?

De kosten voor Facebook advertising heb je volledig zelf in de hand. Op Facebook is het mogelijk om per advertentieset de optimalisatie en weergave aan te passen. Je kan ervoor kiezen om jouw advertenties te optimaliseren voor ‘betrokkenheid met bericht’, ‘weergaven’ of een ‘uniek bereik per dag’. Daarnaast kan je ook nog bepalen wanneer je wordt gefactureerd, is dit per ‘weergave’ of per ‘betrokkenheid met bericht’.

Wat zijn de kosten?

Per dag is het mogelijk om een zogenoemd ‘dagelijks budget’ in te stellen. Dit is het uiteindelijke maximale bedrag dat je per dag aan één bepaalde advertentieset wil uitgeven. Als jouw dagelijkse budget volledig besteedt is, worden jouw advertenties stopgezet. Een andere optie is om te kiezen voor een ‘looptijdbudget’, hier bepaal je wat je in totaal wil uitgeven in de periode dat jouw advertentie getoond wordt. Facebook verspreidt dan automatisch de kosten over de gehele looptijd.

TIPS

  • Zorg altijd bij een advertentie dat de taal op Nederlands staat en bij locatie je de optie ‘woonachtig in’ selecteert, hierdoor voorkom je dat jouw ads getoond worden aan mensen die zich tijdelijk in Nederland bevinden of een andere moedertaal hebben.
  • Wees origineel, uniek en spreek in de taal van je doelgroep. Verplaats je in jouw potentiële klant, wie moet jouw product/dienst aanschaffen of jouw merk leren kennen en hoe kun je deze het beste benaderen?

Natuurlijk gaat het nog veel verder dan alleen de doelgroep bepalen en een simpele Facebook-post. Achter elke plaatsing moet een gedachte zitten; voor wie doen we het en waarom? Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan maken? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Lees Meer
15Mrt
Classywear online marketing strategieOnline marketing case: Classywear is enorm hot

Online marketing case: Classywear is enorm hot

Classywear is een succesvolle webshop op het gebied van sexy lingerie. Van prachtige outfits tot zomerjurkjes en pikante setjes, Classywear heeft een zeer divers assortiment. En, hoewel Classywear al sinds 2015 door de nieuwe eigenaren werd gerund (overgekocht van de vorige eigenaar) was er de laatste maanden slechts een kleine groei gerealiseerd. Gelukkig mochten wij met ze in gesprek gaan over de kansen op het gebied van online marketing. In deze online marketing case vind je meer informatie over onze aanpak, strategie en de behaalde resultaten.

Van start met de content strategie

Wij gaan niet zomaar te werk. Ik ben als content strateeg rond september 2016 in gesprek gegaan met de eigenaren van deze webshop en daar zijn we de resultaten ingedoken. Waar staat Classywear momenteel? Hieronder een aantal interessante conclusies:

  • De webshop was organisch al aardig goed vindbaar. Zo waren categorieën, landingspagina’s en producten al goed geïndexeerd en op vele belangrijke keywords binnen Google zichtbaar op pagina 1. De ‘overall’ indruk was dat Classywear al een goede investering in de SEO van de webshop had gedaan. 64% van de bezoekers kwam immers vanuit Google.
  • De webshop had al een aardige lijst met relevante backlinks opgebouwd. Zowel fashion blogs als vrouwen magazines hadden al regelmatig links richting Classywear geplaatst en zelfs content over de webshop geschreven.
  • Social media stond nog redelijk in de kinderschoenen. De vorige eigenaar had hier veel tijd en geld in geïnvesteerd, waardoor de shop op Facebook bijvoorbeeld al wel 8.000 fans had, maar doordat er weinig werd geïnvesteerd in relevante content (posts en advertenties) was er weinig engagement en bereik per post.

In de content strategie begin ik altijd met een divers aantal kritische vragen. ‘Wat wil je uitstralen?’, en ‘Wie is je klant?’. Door deze vragen te stellen zet ik de klant aan het denken. Wanneer je al jaren bezig bent met het runnen van een bedrijf, dan kan het zomaar gebeuren dat je in een tunnelvisie beland, waar je niet snel uit kunt komen. Je kunt niet meer vernieuwend denken en gelooft dat je zelf wel alles onder controle hebt. Je weet immers toch wel wie je klant is en wat ze eigenlijk willen? Vaak is deze gedachte een foutieve gedachte.

Classywear had al goed voor ogen wie de klant was en wat hun wensen waren. De kwaliteit van de producten moest omhoog, daar moest nog strenger op worden geselecteerd. Ook werd besloten dat Classywear uniek is en zo besloten wij ons meer te gaan focussen op unieke collecties die bij concurrenten niet snel te koop zouden zijn.
In deze content strategie werd besloten dat we de volgende kanalen in gingen zetten:

  • Facebook marketing
  • Bloggen
  • SEO optimalisatie

De Online marketing uitvoer

  1. Blogartikelen

Wij van Online Bazen geloven in content marketing. Wij geloven in relevant zijn en de juiste mensen op een effectieve manier bereiken. Dit gingen wij dus ook doen via de bovenstaande kanalen.

We begonnen met waardevolle blogartikelen waar de doelgroep, vrouwen tussen de 20 en 45 jaar in Nederland met grote interesse voor mode, liefde en erotiek, een grote interesse in had. Passie voor mode moest er in uitspringen maar het uitdagende aspect mocht zeker niet ontbreken. De spanning in de slaapkamer, dat is waar het veelal om draait. Verleiden met onze content om ze uiteindelijk te overtuigen om de stap te wagen. Een stap die door de kwaliteit van de producten van Classywear niet mocht tegenvallen.

Alle blogartikelen werden geschreven voor de ideale klant, maar met Google (en de andere zoekmachines) altijd in het achterhoofd. Wij focussen ons als eerste op mensen, maar begrijpen dat SEO-optimalisatie een zeer belangrijke rol speelt om de doelstellingen van deze, en vrijwel iedere andere, klant te begrijpen.

  1. SEO-optimalisatie

De webshop stond goed in de basis. Gebouwd in SEOshop was de structuur van de shop goed gelegd en konden wij vanuit een solide basis aan de slag. Qua SEO was en is er nog veel verbetering mogelijk. Zo hebben wij de basis goed gezet, denk hierbij aan titels, meta-descriptions en URL’s (inclusief redirects). Daarna zijn we aan de slag gegaan met de content optimalisatie, hebben we de eigenaren van Classywear uitleg gegeven over het schrijven van content voor op productpagina’s en hebben wij de categorieën geoptimaliseerd. Interne linkbuilding was hierbij een goede prioriteit om de zgn. spinnenweb op de website te verbeteren. Externe linkbuilding is overigens een focuspunt voor de komende maanden.

3. Facebook marketing

Facebook is voor Classywear veruit het meest interessante social media kanaal. De ideale klant loopt hier rond en de mogelijkheden zijn oneindig. Facebook adverteren is mijn inziens de beste manier van online promotie, zeker als het gaat om branding en naamsbekendheid. Ook voor interactie en zelfs verkopen kan Facebook adverteren zeer effectief zijn.

Wij hebben een social huisstijl gecreëerd waarbij we diverse thema’s hebben verzonnen die regelmatig de revue passeren. Content die de ideale klant als interessant beschouwd, waar ze écht iets aan hebben. Wij willen ook dat ze zich met Classywear kunnen identificeren en dat is erg goed gelukt. Wij hebben besloten om ons te focussen op een mix van interactie, naamsbekendheid en verkopen genereren. Dit zie je ook terug in de verschillende thema’s die wij behandelen op Facebook. Denk hierbij aan de quotes, uitgelichte categorieën en producten, blogartikelen en acties gericht op een feestdag/recente gebeurtenis.

Social media huisstijlEr komen gemiddeld zo’n 3 – 4 posts per week live en dit levert al erg veel op. De Facebook advertenties die draaien zorgen er overigens voor dat de Facebook-pagina continue blijft groeien en de verkopen blijven stijgen. Het is gebleken dat Facebook adverteren voor Classywear een zeer effectief en passend advertentiekanaal is.

De resultaten

Classywear heeft in een half jaar tijd een groei gerealiseerd van:

  • +110% omzet
  • +127% websitebezoekers
  • +152% organische bezoekers
  • +57% directe bezoekers
  • +115% social media

Inmiddels zijn wij voor Classywear een aantal unieke samenwerkingen aan het aangaan, met partijen met eenzelfde doelgroep uit een andere branche. Wij houden hierbij altijd van tweezijdige samenwerkingen die voor beide partijen voordelen brengt en vergeten hierbij de ideale uitstraling van het bedrijf niet.

Lees Meer
24Nov
milene-online-bazenDe eerste Online Bazin onder de Bazen

De eerste Online Bazin onder de Bazen

Online marketing bureau Online Bazen gaat uitbreiden en verwelkomt daarom de eerste Online Bazin in het team: Milène de Rijck van der Gracht. Een dame met veel ervaring in klant- en  servicegerichte rollen; binnen verschillende branches en ook met de juiste opleidingsachtergrond.

Vanaf maandag 28 november zal ze starten in de rol van online marketing specialist op het kantoor in Den Bosch. Hier zal zij werken met content strateeg en medeoprichter van Online Bazen: Chelsea Bosters.

Opleidingsachtergrond

Aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA) heeft Milène succesvol haar bachelor behaald in Communicatie met als minor Strategie & Verandermanagement. Niet lang na afgestudeerd te zijn heeft ze met bijscholing haar certificaat behaald in Online Marketing waarin vooral de basiskennis hierover werd gedoceerd. Hierbij het doel voor ogen om zo de kans op een marketingfunctie meer mogelijk te maken.

Inmiddels een aantal jaar verder besloot Milène onlangs dat nog meer kennis opdoen in een specifiekere richting binnen Online Marketing, noodzakelijk was. Sinds kort is zij dan ook met de opleiding gestart van Webredactie & Contentmanagement aan de NCOI. Van september dit jaar tot februari volgend jaar zal zij haar lessen volgen in Utrecht.

online-bazen_fb-kaders2

Werkervaring Milène 

Vlak voor Online Bazen heeft Milène bij het financieel opleidingsinstituut: Hoffelijk Financieel gewerkt, als marketing & communicatiemedewerker. Hier was zij verantwoordelijk voor de social media platformen en de inzet hiervan om in contact te komen en blijven met de doelgroep

Daarnaast is de bancaire sector haar ook niet onbekend en heeft ze zelf particuliere klanten geadviseerd, bij banken als ING en ABN Amro, over betalen, sparen, kredieten en verzekeringen. In de rol van klantadviseur heeft ze haar klant- en servicegerichtheid goed weten te ontwikkelen; waarbij ze ook handelde conform wet- en regelgeving waar de toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) streng op toezag bij klantadviseurs.

Ook in andere rollen zoals recruiter en administratief medewerker heeft Milène gewerkt in de farmaceutische industrie en uitzendbranche.

Takenpakket

De taken en verantwoordelijkheden waarmee Milène zich binnen Online Bazen mee gaat bezighouden zullen zijn:

  • Social media marketing
  • Bloggen
  • Content marketing
  • Klantcontact
  • Bedenken nieuwe campagnes

Een aanwinst? 

Van nature zegt Milène een sociaal persoon te zijn, waarbij het leggen van contacten en het onderhouden daarvan haar over het algemeen goed af gaan. In eerder besproken functies kwamen haar social skills altijd goed uit de verf.

Milène streeft ernaar om duurzame relaties aan te gaan, zowel in haar werk als in haar privéleven. Hiervoor heeft zij de oprechte interesse in wie iemand is en wat hem of haar drijft. Uiteraard ook noodzakelijke skills in de rol van markteer als je wil weten wie je doelgroep is; én wat haar drijfveren in relatie tot het kopen van jouw product of dienst.

Met de ruimte werkervaring in klant- en servicegerichte functies; in combinatie met een sterke opleidingsachtergrond, zal Milène ook binnen Online Bazen als eerste Online Bazin van toegevoegde waarde zijn.

Lees Meer
2Nov
SEo training winnenWinactie: SEO-training winnen

Winactie: SEO-training winnen

Het YouTube-kanaal van Online Bazen, Becoming An Online Boss, blijft groeien. Dit keer hebben wij in samenwerking met Learnit Training en Traffic2result een interview opgenomen over SEO-optimalisatie en Google trends en tips. Maar er is meer… dit keer mogen wij een prachtige prijs weggeven aan de kijkers van ons kanaal! 

SEO-optimalisatie tips

Hoe werkt SEO? En, hoe werkt Google? In dit interview gaat specialist Leon Hamelink met Chelsea Bosters de diepte in over SEO-optimalisatie, de échte werking van Google, Google-updates en nog veel meer!

Wil jij een SEO-training winnen?

Learnit Training maakt speciaal voor onze kijkers een winactie mogelijk. Wil jij een SEO-training winnen t.w.v. €544? Bekijk dan nu de SEO cursus winactie en wie weet ben jij de gelukkig winnaar. Bekijk HIER de winactie! 

Let op: De voorwaarden om te winnen als kijker van Becoming An Online Boss worden vermeld aan het einde van de video. Even kijken dus.

 

Lees Meer