Blog

Online Bazen > Nieuws > Uncategorized > Online marketing case: Daylliance behaalt succes met Facebook en Instagram
Daylliance klantcase online marketingDaylliance klantcase online marketing

Online marketing case: Daylliance behaalt succes met Facebook en Instagram

Wij delen graag het succes van onze klanten, zeker als wij daar een grote bijdrage aan hebben mogen leveren. Daylliance is een Amsterdams fashion-label, opgezet door 2 jonge Amsterdamse dames. Er was (en is) een behoefte aan unieke en betaalbare kleding. Kleding waarmee je niet iedereen op iedere straathoek ziet lopen en waarmee je op kan en mag vallen. Het is Daylliance gelukt om dit succesvol in de markt te zetten. Online Bazen helpt Daylliance met het professionaliseren van de Facebook marketing strategie en Facebook- en Instagram advertenties.

Het vraagstuk van Daylliance

Daylliance wordt gerund door 2 jonge Amsterdamse onderneemsters met een passie voor fashion. Maar het runnen van een succesvol bedrijf is niet makkelijk en heeft verschillende facetten die van belang zijn. Het ontwikkelen van kledinglijnen, verkoop, klantenservice, marketing etc. etc.

Bij Daylliance ging, toen wij binnenkwamen, het al erg goed. De marketing was op de juiste manier ingericht en behoefde alleen een professionaliseringsslag. Daylliance had de behoefte om meer verkopen te genereren via hun webshop. Logisch uiteraard, want dat wil iedere webshop. Gelukkig is fashion en E-commerce een gouden combinatie bij Online Bazen en werden wij door hen benaderd…

De Facebook-pixel zorgt voor duidelijkheid

Er was nog geen Facebook-pixel geïnstalleerd. De Facebook-pixel is een stukje JavaScript-code voor op je website waarmee je doelgroepen voor je advertentiecampagnes kunt meten, optimaliseren en ontwikkelen. Met de Facebook-pixel kun je de acties die mensen vanaf verschillende apparaten op je website uitvoeren gebruiken om effectievere Facebook-advertentiecampagnes te maken. Zo kun je conversies meten, retargeting inzetten (bezoekers die al eens op je website zijn geweest nogmaals benaderen) en kun je meer doen met doelgroepstatistieken.

Voor Daylliance was de Facebook-pixel voornamelijk belangrijk om inzicht te krijgen in welke advertentie het meeste effect heeft gehad. Nadat wij deze hadden geïnstalleerd en getest konden wij op een effectieve manier aan de slag met de Facebook-advertenties.

Optimalisatie van Facebook advertenties

De advertenties die op het moment dat wij in beeld kwamen draaiden waren aardig ingericht. Toch waren er best wat optimalisatiekansen die wij direct opgepakt hebben. Nadat wij samen de doelstellingen hadden opgesteld gingen wij aan de slag met het verbeteren en optimaliseren van de advertentiestrategie.

Voorbeeldadvertentie FacebookHet doel was om in 3 maanden tijd het aantal orders te verdubbelen. Hiervoor gebruikten wij een, relatief, laag bedrag van +/- €500 klikbudget per maand. Dit budget werd overigens voordat wij aan de slag gingen voor Daylliance ook uitgegeven.

Aanmaken van effectieve doelgroepen

Het effect van je Facebook-advertenties valt of staat door het selecteren van de juiste doelgroepen. Hoewel het erg effectief kan zijn om zelf doelgroepen aan te maken op basis van demografische gegevens en interesses is het vaak een stuk effectiever om klantbestanden binnen Facebook te uploaden. Zodra je een (grote) lijst met mailadressen hebt verzameld van klanten kun je deze uploaden binnen Facebook. Op basis daarvan gaat Facebook op zoek naar mailadressen die gekoppeld zijn aan een Facebook-profiel. Deze werkwijze verzekerd je ervan dat de doelgroep die je met je advertenties wil bereiken je bedrijf al kent en vergroot de kans op een aankoop.

De resultaten op een rij

Binnen 2 weken ging het al erg voorspoedig. Wekelijks werd er 1 advertentie gedraaid die iedere keer zorgde voor een groot aantal verkopen. Naast dat er verkopen uit kwamen was het ook goed om te zien dat vele vrouwen elkaar tagden in de berichten en dat leverden ook een groei in naamsbekendheid en volgers op de pagina op.

Dankzij onze optimalisatie heeft Daylliance in 2 maanden tijd een groei van 150% behaald als het gaat om het aantal verkopen in de webshop.

Gelukkig is Daylliance nu overtuigd van onze kwaliteiten en kunnen wij hen bij de hand nemen en samen kijken welke marketingkanalen nog meer interessant kunnen zijn. Zo zijn we momenteel de kansen van Instagram adverteren en emailmarketing aan het bekijken.

mm

Door 26

Chelsea is als content strateeg verantwoordelijk voor alle content (inhoud) van onze klanten. Hoe communiceer je? En, waarom communiceer je? Tevens denk ik graag mee met de strategie en de route die bedrijven online moeten bewandelen.