Online Marketing Case: A. Ploem leidt de installatiebranche

door | mrt 26, 2020 | Case Studies, Facebook, Online Marketing, SEA

A.Ploem & ZN, sinds eind 2019 gevestigd in Landgraaf, is sinds de jaren 30 van de vorige eeuw een bekende totaalinstallateur in Zuid-Limburg. Het bedrijf, opgericht door Arnold Ploem, is hét adres voor bedrijven en consumenten als het gaat om verwarming, klimaatinstallaties en airco’s. Sinds begin 2019 verzorgen wij de volledige online marketing strategie van dit van oorsprong Kerkraads bedrijf. In deze online marketing case lees je meer over de werkwijze van Online Bazen, de resultaten en de toekomstplannen van de samenwerking. 

Eind 2018 zijn wij in contact gekomen met Maud Porteners, marketing manager bij A. Ploem & ZN. Voordat de uitvoer kon starten werd eerst de strategie met elkaar opgezet. Het bedrijf kwam hierbij met een concreet vraagstuk bij ons: “Hoe kunnen we online marketing inzetten om meer aanvragen te krijgen?” . 

Recent schreven wij een allesomvattend artikel over online marketing in de installatiebranche.

Content Strategie

Aan de hand van het gestelde vraagstuk gingen wij samen met het team van A. Ploem & ZN aan de slag met het identificeren van de behoeftes en pijlers. Ook werden alle diensten in kaart gebracht, en bepaalt waarop de focus op moest liggen per seizoen. Zo werd bijvoorbeeld bepaald dat de promotie van de verhuur/verkoop van airco’s voornamelijk in de lente en zomer loopt, terwijl de verhuur/verkoop van CV-ketels het hele jaar door belangrijk is.

In de beginfase zijn wij direct begonnen met het uitrollen van een multichannelstrategie. Door te focussen op het combineren van organische- en advertising kanalen zorgden wij er voor dat er direct resultaat werd behaald (KPI: leads) maar er ook werd gebouwd aan een gezonde organische vindbaarheid in de zoekmachines.

Het Kerkraads bedrijf staat in de regio Parkstad bekend om de hoge kwaliteit en betrouwbaarheid. De naamsbekendheid in deze regio is erg hoog, voornamelijk onder de 40+ inwoners. Naast deze offline naamsbekendheid moest de online strategie ervoor zorgen dat ze ook online zichtbaar zouden zijn onder de doelgroep. Een zgn. ‘top-of-mind-strategie’ die ervoor zorgt dat A. Ploem & ZN in beeld blijft onder huizenbezitters in Zuid-Limburg en ze bereikt op de momenten dat ze op zoek zijn naar één van de services van het bedrijf. 

Online advertentiestrategie

Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is het genereren van relevante leads die interesse hebben in de diensten van A. Ploem & ZN. Wij zijn vrijwel direct begonnen met leadgeneratie via Google en Facebook. 

Er worden op het moment verschillende campagnes op Google & Facebook gedraaid met als doel het genereren van relevante leads. Hoe bereiken wij deze doelgroep nu het beste? Inmiddels is deze strategie duidelijk. Door bovenaan de zoekresultaten in Google te staan én zichtbaar te zijn via Facebook hebben wij er voor gezorgd dat het aantal leads explosief is gestegen. 

Resultaten

De gekozen strategie heeft er voor gezorgd dat wij in 12 maanden een groei van 230% hebben weten te realiseren in het totale aantal websitebezoekers. Tevens hebben wij een groei van 310% in het aantal conversies weten te realiseren.

Advertenties

Met behulp van de advertenties hebben wij al diverse doelen weten te realiseren. Zo behalen we via Google Ads o.a. veel aanvragen op het gebied van CV-ketels, en halen we via Facebook Ads veel leads binnen voor het plaatsen van airco’s. Gemiddeld behalen we op dit moment een kosten per conversie van €12. (update: mei 2020)

Organisch bereik

In relatief korte tijd hebben wij een heel mooi organisch bereik gecreëerd voor A. Ploem & ZN. Binnen één jaar hebben wij een verdubbeling in het aantal organische bezoekers weten te realiseren. Tegelijkertijd hebben wij ervoor gezorgd dat diverse focus zoekwoorden de top-10 van Google zijn binnengedrongen. Het lijkt een kwestie van tijd voordat deze zoekwoorden de top-5 binnendringen en dus ook veel meer verkeer naar de website op gaan leveren. 

Toekomstplannen

Maud, Marketing Manager bij A. Ploem & ZN, is tevreden over de samenwerking met Online Bazen. Wij kregen de volgende reactie op de vraag: “Wat vind jij van Online bazen?”

“Bij A.Ploem en ZN. zijn wij op zoek gegaan naar een marketing partner voor verschillende vraagstukken. Wij hebben samen met Online Bazen een marketing strategie uitgerold over het gehele bedrijf. Van een nieuwe huisstijl tot een nieuwe website met een online marketing strategie. Het voordeel voor ons is een partner voor alle facetten. Voorheen hebben wij aan tafel gezeten met andere partijen, vaak wordt er dan niet gekeken naar de origine en het soort bedrijf. Online Bazen houd er rekening mee dat wij een regionale speler zijn en speelt goed in op onze behoefte. De lijntjes zijn kort, het contact is persoonlijk. Online Bazen kent het bedrijf speelt in op onze behoeftes en maakt zo een plan op maat.”

Op dit moment zijn we aan het ontdekken hoe we onze samenwerking verder kunnen optimaliseren. Gezien de resultaten en de groei die we in het eerste jaar hebben behaalt zijn beide partijen voornemens om de samenwerking verder uit te bouwen. Wij kijken enorm uit naar de kansen die deze samenwerking gaat bieden in de toekomst. Bedankt, Maud en collega’s! 

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button