• 073-2032195
  • [email protected]
  • Onze klanten geven ons een:

Services Details

Content Marketing

Iedereen kent waarschijnlijk wel de uitspraak: ‘Content is king’, maar is content eigenlijk wel king? Wij vinden van wel. Bij Online Bazen zijn we van mening dat content marketing essentieel is voor ieder bedrijf, groot of klein. Maar wat is content marketing precies? Content marketing is het creëren, verspreiden en monitoren van waardevolle informatie voor jouw doelgroep. Nee, dit is niet het eenmalig schrijven van een blog of het uploaden van een social media post. Content marketing is de klant met relevante content raken op de juiste momenten tijdens de klantreis. Hier heb je een gepaste contentstrategie voor nodig.

Contentmarketingstrategie

Het komt heel snel voor dat content marketing ergens onderop de plank komt te liggen. Zonde al zeggen wij zelf! Blindelings, zonder plan content maken is een onbegonnen zaak. Je zal echt een plan moeten hebben voor jouw content. Zonder een solide content marketingstrategie is het onmogelijk om het beste resultaat uit je online marketing inspanningen te halen.

De tijd van agressieve marketingtechnieken is voorbij. Consumenten kiezen zelf welke content ze willen consumeren. Content moet boeiend, waardevol en relevant zijn. Je dient hier dus goed over na te moeten denken. Dit is geen proces van een uur waarna je de perfecte strategie hebt. Dit is een doorlopend proces van testen en proberen. Iets waar wij jou graag mee helpen.

Van strategie tot distributie

Wij helpen bedrijven door heel Nederland (en daarbuiten) in verschillende branches met hun content marketingstrategie. Naast het creëren van content is Online Bazen een kei in het distribueren ervan. Voor elke doelstelling weten wij de juiste content marketing strategie toe te passen. Of dit nu het genereren van leads is of het verkrijgen van engagement. Wij weten er raad mee! Dus wat zeg je ervan, we komen graag een keer bij je langs om de mogelijkheden te bekijken. Zet je de koffie klaar?

  • Bloggen

    Bloggen heeft enorm veel voordelen. Een aantal ervan zijn: Jezelf profileren als expert, de vindbaarheid in Google verbeteren, meer traffic genereren. The list goes on and on. Ik hoor het je al denken, maar bloggen is toch gewoon wat tekst op mijn website plaatsen? In essentie klopt dit, maar het is zo veel meer dan dat. Wij zetten blogs in als slimme techniek om de organische vindbaarheid van een website of webshop te verbeteren. Door blogs te schrijven met relevante zoekwoorden kunnen wij jouw positie in Google verbeteren en verstevigen. Daarom proberen we altijd te kijken of we blogs kunnen integreren in de content marketingstrategie van onze klanten. De gouden regel die wij hanteren voor bloggen is: schrijf niet voor jezelf, maar schrijf voor de klant. Stel jezelf altijd de volgende vragen: Wie is mijn primaire doelgroep? En wat is relevant voor hen? Op deze manier kunnen wij altijd de content creëren die het meest relevant is voor jouw doelgroep. Iets waar je altijd naar zou moeten streven als bedrijf! Onze online marketeers weten raad met elk onderwerp waarover jij een blog wilt hebben. Of dit nu gaat over effectief leiderschap binnen een startup of de mooiste plekjes op het eiland Mallorca. Omdat wij voor bedrijven werken binnen allerlei branches weten wij over ieder onderwerp een boeiend artikel te schrijven. Dus kortom; welk onderwerp heb jij voor ons in petto?

  • Landingspagina's

    Waarschijnlijk ben je nu aan het fronsen en denk je. ‘Een landingspagina, wat is dat dan?’ Een landingspagina is een webpagina die speciaal is opgezet voor bezoekers die binnenkomen (landen) op die pagina. De bezoeker komt terecht op deze pagina via een zoekopdracht of online campagne, bijvoorbeeld via een Google- of Facebook-advertentie. Deze pagina is ingericht om de bezoeker de gewenste actie te laten uitvoeren, dit wordt ook wel de conversie genoemd. Landingspagina's zijn, zoveel als mogelijk, vrij van afleiding en hebben alleen die relevante content erop die leidt tot een conversie. Een bezoeker komt op de landingspagina en snapt direct wat de bedoeling is. Hij wordt geprikkeld en voert de gewenste actie uit. Vaak is dit het verzamelen van contactgegevens, waarna deze gebruikt kunnen worden voor andere marketingactiviteiten zoals e-mailmarketing en social media adverteren. Wij zijn een groot fan van landingspagina’s. Wanneer jij als bedrijf als doel hebt om leads te genereren, dan raden wij je altijd aan om conversiegerichte landingspagina’s in te zetten. Deze werken vele malen beter dan wanneer je de bezoeker naar jouw homepagina stuurt. Hier is vaak een overload aan informatie te vinden, het is niet duidelijk voor de bezoeker wat hij moet doen en de kans op conversie is aanzienlijk kleiner. Daarom zijn landingspagina’s een must als jij leads wilt verzamelen. Wil jij weten of landingspagina’s relevant zijn voor jouw situatie? Schroom dan niet om ons een bericht te sturen.

  • E-mailmarketing

    “E-mailmarketing, dat doe ik toch al?” Veel bedrijven denken vaak dat ze al aan e-mailmarketing doen. Zij sturen namelijk om de 4 weken een nieuwsbrief naar het e-mailbestand dat ze hebben opgebouwd. Maar e-mailmarketing is niet alleen een nieuwsbrief sturen en jouw klanten informeren, het kan veel meer zijn dan dat. E-mailmarketing is een vorm van marketing, waarbij je e-mail inzet om (potentiële) klanten te bereiken. De belangrijkste doelen van e-mailmarketing zijn klantenwerving en klantenbinding. E-mailmarketing is een effectief middel om fans & klanten te binden en te boeien. Met behulp van relevante content kun je precies die juiste snaar raken bij jouw doelgroep om ze te binden aan jouw bedrijf. Bij Online Bazen is het mogelijk om jouw e-mailmarketing te automatiseren. Voor webshops kunnen wij bijvoorbeeld relevante klantgroepen binnen jouw maillijst maken. Zo kunnen we doelgroep X, e-mailcampagne X sturen en doelgroep Y e-mailcampagne Y sturen. Dit zorgt ervoor dat de relevante informatie bij de relevante doelgroep terecht komt. Daarnaast kunnen wij met onze tools precies meten hoe mensen de mail openen, wanneer ze dat doen en welke onderwerpen het best werken. Best cool, vinden we zelf. Of je nu een klein mailbestand hebt dat je wilt uitbreiden of over een bestand beschikt van tienduizenden e-mails. Wij weten er wel raad mee. Neem gerust contact met ons op en wij helpen je graag met jouw e-mailmarketingstrategie.

Onze Diensten

Wat zeggen onze klanten

Certificeringen