Blog

Online Bazen > Blog > Social media > Facebook > Online Marketing Case: De successen van Bowling- & Partycentrum Maaspoort
Case Study Bowling MaaspoortCase Study Bowling Maaspoort

Online Marketing Case: De successen van Bowling- & Partycentrum Maaspoort

Ruim een jaar geleden zijn wij gestart met de online marketing voor Bowling- & Partycentrum Maaspoort uit Den Bosch. In deze Online Marketing Case delen wij graag de successen die we met deze samenwerking hebben behaald en in de toekomst nog gaan behalen, maar geven we jullie ook een beeld van de werkzaamheden die we voor hen hebben verricht.

 

Over Bowling- & Partycentrum Maaspoort

Bowling- & Partycentrum Maaspoort is het adres voor Den Bosch en omstreken, waar je terecht kan voor een sportief uitje op de bowlingbaan en om een hapje te eten in het restaurant met de keuze uit verschillende arrangementen. Maar Bowling- & Partycentrum Maaspoort biedt ook de mogelijkheid tot het verhuren van zalen voor feesten en partijen. Daarnaast bieden zij ook catering aan voor bedrijven en particulieren. Kortom een unieke evenementenlocatie voor Den Bosch en omgeving, waar veel succes mee te behalen valt!

 

Het vraagstuk

Ruim een jaar geleden zijn wij in contact gekomen met Bowling- & Partycentrum Maaspoort, na de eerste afspraak hebben wij een concreet vraagstuk voor hen geformuleerd. Ze waren namelijk op zoek naar mogelijkheden om meer naamsbekendheid te genereren en hierdoor meer reserveringen binnen te halen. Daarnaast was (en is) het nog steeds enorm belangrijk om sneller en gemakkelijker nieuwe acties te communiceren op een moderne en herkenbare manier, passend bij de nieuwe visie van Bowling- & Partycentrum Maaspoort. Het mocht allemaal hipper, luchtiger en in een modern jasje gestoken worden. Dus gingen wij voor hen direct aan de slag!

 

Waar zijn we gestart?

Allereerst was het enorm belangrijk om samen te kijken naar welke kanalen we op het gebied van Online Marketing het beste in konden zetten, de conclusie was al snel daar; het werd Facebook om in ieder geval mee te beginnen en de focus op te leggen. Een bedrijfspagina was er al, maar hier werd vrij weinig relevante content op geplaatst. Het formuleren van de juiste doelgroep was dus essentieel, voordat we gingen beginnen met een concrete contentplanning. Omdat het allemaal jonger, hipper en moderner mocht, hebben we ervoor gekozen om ons vooral te richten op (groepen) jongeren uit Den Bosch en omgeving.

 

En toen..

Toen de basis eenmaal was gelegd, werd het tijd dat we aan de slag gingen met verschillende designs, ontwerpen en een herkenbare huisstijl. Communicatie met de klant vinden wij enorm belangrijk bij Online Bazen en daarom wordt er, in samenspraak, iedere maand gecommuniceerd over wat er in de contentplanning voorbij moet komen. Dit wordt inzichtelijk gemaakt door middel van een handige spreadsheet, die wij voor hen in- en aanvullen en vervolgens ook uitvoeren. Er werd ook al snel besloten dat we buiten de organische posts, ook advertenties in moesten gaan zetten om Bowling- & Partycentrum Maaspoort beter op de kaart te zetten en meer naamsbekendheid te genereren in de regio. Zo gezegd, zo gedaan en zo komt er nu iedere maand een advertentie online, waarin de actie van die maand wordt uitgelicht. Maar ook aan offline wordt gedacht en zo hebben we al meerdere flyers mogen ontwerpen voor verschillende acties en feestdagen. Waaronder deze flyer voor Pasen.

De resultaten op een rij

Waar je normaliter aan het begin vooral focust op het optimaliseren en sparren over verschillende strategieën, was dit bij Bowling- & Partycentrum Maaspoort nauwelijks nodig. Door het duidelijke vraagstuk en het realiseren van relevante content, kwamen er al snel positieve resultaten uit de strategie die we samen bepaald hadden. Door deze resultaten kreeg Bowling- & Partycentrum Maaspoort een flinke boost, door het verbeterde imago, het beter bereiken van de juiste doelgroep en een daarbij passende huisstijl, zat al snel ieder weekend vol met reserveringen door o.a. de Facebook campagnes en advertentiestrategie. De pagina groeit met een bereik van circa 4000 personen per dag, er is meer interactie, ze krijgen meer volgers en er is een eenheid ontstaan in de posts. Mede hierdoor zijn er steeds meer leuke acties en unieke aanbiedingen, maar ook kinderfeestjes, de catering en verhuur van de feestzalen is zeer succesvol geworden!

 

 

We kijken uit naar een verdere samenwerking met Bowling- & Partycentrum Maaspoort en bouwen deze (al behaalde) successen graag verder uit in de toekomst!

mm

Door 14

Ik ben een echte Social Media freak en continu op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Door inmiddels jaren ervaring met social media, branding en het creëren van content binnen de E-Commerce sector zorg ik ervoor dat onze klanten nóg meer resultaten behalen! Als online marketeer ben ik verantwoordelijk voor alle Social Media Marketing, Content Marketing en het bedenken van nieuwe campagnes. Het meeste plezier haal ik uit het zien van directe resultaten voor klanten, door het aangaan van een effectieve en intensieve samenwerking.