Blog

Online Bazen > Blog > Cases > Online marketing case: Millennium Rolomotive loopt op rolletjes
Online marketing case maakindustrieOnline marketing case maakindustrie

Online marketing case: Millennium Rolomotive loopt op rolletjes

Millennium Rolomotive is een bekende naam in het  Limburgse.  Millennium is een ervaren speler op het gebied van garagedeuren en huisdeuren voor de woningbouw en industrie.  Niet voor niets zijn zij een  Hörmann premium partner. Het kantoor is gevestigd in Kerkrade, Zuid-Limburg.  

Millennium zocht naar een online marketingpartij die hun verouderde website kon vernieuwen. Daarnaast was het doel om hun website zichtbaar te maken in Google.

Om deze case objectiever te maken hebben wij de eigenaar Harald Honnoff gevraagd om ons te beoordelen. Zijn reacties vind je terug in dit artikel.

Harald en zijn team kozen Online Bazen voor bouw van de nieuwe website en alle online marketing activiteiten. In de zomer van 2017 zijn wij voor Millennium aan de slag gegaan. We zijn direct begonnen met het bouwen van een nieuwe website. “De communicatie verloopt bijzonder soepel, en bij vragen worden deze serieus genomen.Al met al zijn wij bijzonder positief over de gang van zaken. “ ,aldus de eigenaar Harald Honnoff.

Het doel was om meer leads via de website te krijgen en daarom is er gekozen voor een SEA- en een SEO strategie. De focus ligt (nog steeds) op zoekmachine optimalisatie (SEO) en adverteren via Google (SEA).

Google Adwords campagnes

Vooraleer we begonnen met Google Adwords, hebben we verdere verbeteringen doorgevoerd op de website. Er kwamen meer informatieve teksten voor de doelgroep, de indeling van de pagina’s zijn verbeterd en het menu aangepast.

“ Het aanpassen van de website (lees: vernieuwen), het gericht aanpakken van de vindbaarheid van onze website, heeft zich bewezen in positieve zin.” ,reageert de bedrijfsleider Lucien van Laar.

Vervolgens werden de nieuwe landingspagina’s toegevoegd aan de Adwords advertenties. De Adwords campagnes zijn volgens structuur neergezet, zodat de doelgroep op de juiste manier wordt bereikt.

Google adverteren werd een belangrijk kanaal voor conversies. De kosten per klik zijn met 49,48% gedaald en het conversiepercentage is met 126,71% gestegen. Dat wil zeggen dat er steeds vaker contact werd opgenomen via de website dankzij de goedkope advertenties in Google.

Harald Honnoff: “Wij krijgen veel meer aanvragen binnen, en daarmee natuurlijk ook meer opdrachten.”

SEO GroeiSEO strategie

Bij Search Engine Optimisation (SEO) gaat het om de zoekresultaten in Google die gratis zijn. Er komen hier geen kosten per klik aan te pas, zoals bij SEA. Daarom is dit een heel interessant kanaal voor Millennium voor de middellange- en lange termijn.

Voor Millennium is met name content creatie wederom belangrijk om te stijgen in zoekmachines. De content (tekst) wordt met het oog op zoekmachine optimalisatie geschreven, zodat de website hoog in Google wordt gevonden.

De website zal verder verbeterd worden op het niveau van de website code. Denk hierbij ook aan de website snelheid.

En er werd besloten te schrijven over onderwerpen die in de branche waar Millennium Rolomotive actief is vaak op wordt gezocht. Het doel was vanaf het begin om nieuwe websitebezoekers te genereren.

De behaalde resultaten

Naast meer informatieve pagina’s op de website, zorgt Online Bazen er ook voor dat deze pagina’s steeds hoger scoren op zeer concurrerende zoekwoorden.

Wanneer we de statistieken bekijken vanaf het moment dat wij voor Millennium Rolomotive aan het werk zijn, zien wij de volgende groei:

  1. De totale website bezoekers zijn gestegen met meer dan 80%.
  2. Website pagina weergaves zijn met meer dan 90% gestegen, dat wil zeggen: men bezoekt nu gemiddeld 6 pagina´s per bezoek op de website. Vorig jaar bekeken bezoekers gemiddeld 3 pagina’s per bezoek.
    Hieruit kunnen we concluderen dat de website content zodanig is verbeterd, dat men op de website meer pagina’s per bezoek bekijkt.
  3. Website bezoekers via Google advertenties zijn sinds september 2017 verdriedubbeld.
  4. Organische bezoekers via Google zijn sinds september 2017 met 170% gestegen.
  5. De Leads via de website zijn gestegen van 11 naar 150 telefoongesprekken, waarvan er 106 via organische bezoekers via Google zijn binnengekomen.

Uit deze resultaten en gesprekken met de directie kunnen we concluderen dat Millennium Rolomotive veel minder afhankelijk is van offline kanalen om klanten te krijgen. Ze zijn voor volgend jaar lente hun leveringen al aan het inplannen!

Zoekt u ook een online marketeer die zorgt dat je website hoog in Google stijgt? of heeft u advies nodig over uw huidige website? Maak dan een afspraak met Online Bazen op onze contact pagina en wij geven u graag antwoord op alle vragen.

mm

Door 36

Chelsea is als content strateeg verantwoordelijk voor alle content (inhoud) van onze klanten. Hoe communiceer je? En, waarom communiceer je? Tevens denk ik graag mee met de strategie en de route die bedrijven online moeten bewandelen.