Periode: Doorlopend
Situatie en behoefte
Voordat Outdoor Lifestyle bij ons binnenkwam werd de online marketing gedaan door een externe partij. Dankzij een verkeerde overzetting van de website verloren ze in het hoogseizoen veel organisch verkeer én topposities. Een goede reden dus om over te stappen naar Online Bazen. In het begin zijn we begonnen met SEO optimalisatie. In 2021 hebben we na een hele fijne samenwerking de strategie uitgebreid. We zijn meer gaan richten op een omnichannel strategie en zijn naast SEO optimalisatie ook social ads en e-mail marketing gaan uitvoeren.
- Meer organische vindbaarheid in Google
- Meer aanvragen en verkopen
Gekozen strategie
Stap 1: Online Marketing Strategie
De allereerste stap in onze online marketing strategie was het verhogen van de organische vindbaarheid. Op deze manier haal je op de lange termijn meer bezoekers naar je website en genereer je meer leads. Daarbij moest ook de website worden geoptimaliseerd om meer te passen bij de positionering van het merk Outdoor Lifestyle. In 2021 is de strategie uitgebreid met e-mail marketing en social media advertenties.
Stap 2: Uitvoer strategie
Ook in de toekomst staan er weer mooie doelen op de planning. Zo gaan we samenwerken met een partner, dit omdat de toekomst van Outdoor Lifestyle namelijk erg belangrijk is voor Online Bazen. De samenwerking met deze partij moet gaan zorgen voor een betere combinatie tussen de resultaten en het merk Outdoor Lifestyle. Op dit moment liggen het merk en de merkpositionering nog te ver van elkaar af, hierin kunnen we dus grote stappen maken. De toekomst van Online Bazen en Outdoor Lifestyle zit dus vol met mooie en nieuwe uitdagingen.
Stap 3: Resultaat en hoogtepunten
Vooral op het gebied van SEO hebben we goede resultaten behaald. Zo staan we met 17 zeer relevante keywords in de top 3, waar ze in 2018 geen enkele top 3 posities hadden. Daarnaast zijn het aantal top 20 posities gestegen met 400%. Ook de gemiddelde posities in Google zijn verhoogd met 50%.
Nog belangrijker dan de hoge posities binnen Google is het uiteindelijk behaalde resultaat. Immers, bezoekers en hoge posities zijn leuk maar uiteindelijk draait het om omzet bij Outdoor Lifestyle. De afgelopen periode hebben we een enorme groei kunnen realiseren als het gaat om offerte aanvragen. Dit is in totaal met ruim 120% gestegen.
Resultaten
17
17 top keywords in top 3
400%
400% stijging op top 20 posities
120%
120% stijging in offerte aanvragen