DWRS Label

DWRS Label schoenen - Online marketing case

Hoe groeide een uitgesproken schoenenmerk uit tot een online succesverhaal?

DWRS Label – bekend om hun uitgesproken schoenen en laarzen – besloot in juli 2021 samen met Online Bazen de uitdaging aan te gaan. Met meer dan 350 verkooppunten én een eigen webshop draaide DWRS Label al een mooie omzet, maar de ambitie om verder te groeien was groot. Met een scherpe focus op zowel performance als branding hebben we samen indrukwekkende resultaten bereikt. 

Dit is in het kort de weg van DWRS Label in samenwerking met Online Bazen:

Uitdaging: Bestellingen per dag laten groeien met 50% en de marketingkosten per aankoop verlagen.

Aanpak: Gerichte inzet van Social Ads, Google Ads en conversieoptimalisatie, ondersteund door een doordachte doelgroepstrategie.

Resultaat: 2,5 keer zoveel bestellingen en omzet plus een groei van 300% in opbrengsten uit Google Ads.

Een sterke basis met ruimte voor meer groei

DWRS Label had al een goed presterende webshop, maar zag nog volop ruimte om verder te groeien. En hoewel er al een goede omzet werd gerealiseerd, stonden onderstaande zaken verdere optimalisatie nog in de weg:

  • Een campagnestructuur die nog niet optimaal onderscheid maakte tussen koude en warme doelgroepen. 
  • Gemiste kansen in retargeting door onvolledige doelgroepinstelling.
  • Een webshop die nog niet volledig was geoptimaliseerd voor conversie.

Stapsgewijs naar meer bestellingen

Social Ads
We ontwikkelden een uitgebreide social strategie waarin we de campagnestructuur volledig herbouwden. Door duidelijk onderscheid te maken tussen koude campagnes (bekendheid bij nieuwe klanten) en warme campagnes (retargeting van eerdere bezoekers), wisten we zowel het bereik als de conversies te verhogen. Voor koude doelgroepen kozen we voor brede targeting, wat door verschillende tests leidde tot lagere kosten per aankoop. Voor warme doelgroepen optimaliseerden we de retargeting, zodat eerdere bezoekers beter werden aangespoord om alsnog een aankoop te doen.

Google Ads
Naast Social Ads startten we ook met Google Ads. Door gebruik van Google Ads komt de webshop van DWRS als advertentie in Google te staan. Hierdoor wordt deze pagina vaker gezien in Google, waardoor er meer kliks en dus bezoekers op de website belanden. 

Conversie optimalisatie
Er is geen sprake geweest van een complete make-over van de website, maar zeker wel van een aantal conversiegerichte aanpassingen. Qua design zijn er een aantal verbeteringen doorgevoerd. En er is een automatische e-mail personalisatie ingesteld. 

Stijgende lijnen in de resultaten

Tot nu toe zijn er prachtige resultaten behaald voor DWRS Label. De samenwerking heeft tot nu toe geleid tot de volgende groeicijfers:

  • 160% stijging in ROAS op Social Ads
  • 2,5x zoveel bestellingen en omzet
  • 300% stijging in opbrengsten uit Google Ads
% stijging in ROAS op Social Ads
0
keer zoveel bestellingen en omzet
0
% stijging in opbrengsten uit Google Ads
0

Verder bouwen aan groei en merkbeleving

DWRS Label is niet alleen bezig met directe verkoopgroei, maar werkt ook samen met Online Bazen om een sterke merkpositie op lange termijn te creëren. Zo blijven we bouwen aan een duurzame combinatie van performance en branding. 

DWRS Label had al een goed presterende webshop, maar zag nog volop ruimte om verder te groeien. En hoewel er al een goede omzet werd gerealiseerd, stonden onderstaande zaken verdere optimalisatie nog in de weg:

  • Een campagnestructuur die nog niet optimaal onderscheid maakte tussen koude en warme doelgroepen. 
  • Gemiste kansen in retargeting door onvolledige doelgroepinstelling.
  • Een webshop die nog niet volledig was geoptimaliseerd voor conversie.

Social Ads
We ontwikkelden een uitgebreide social strategie waarin we de campagnestructuur volledig herbouwden. Door duidelijk onderscheid te maken tussen koude campagnes (bekendheid bij nieuwe klanten) en warme campagnes (retargeting van eerdere bezoekers), wisten we zowel het bereik als de conversies te verhogen. Voor koude doelgroepen kozen we voor brede targeting, wat door verschillende tests leidde tot lagere kosten per aankoop. Voor warme doelgroepen optimaliseerden we de retargeting, zodat eerdere bezoekers beter werden aangespoord om alsnog een aankoop te doen.

Google Ads
Naast Social Ads startten we ook met Google Ads. Door gebruik van Google Ads komt de webshop van DWRS als advertentie in Google te staan. Hierdoor wordt deze pagina vaker gezien in Google, waardoor er meer kliks en dus bezoekers op de website belanden. 

Tot nu toe zijn er prachtige resultaten behaald voor DWRS Label. De samenwerking heeft tot nu toe geleid tot de volgende groeicijfers:

  • 160% stijging in ROAS op Social Ads
  • 2,5x zoveel bestellingen en omzet
  • 300% stijging in opbrengsten uit Google Ads

Onze mooie merken aan het woord

Chelsea helpt je graag Medium

Chelsea helpt je graag!

Ook de groei van je bedrijf versnellen?​

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.