Elektronica voor Jou

Elektronica voor Jou - Online marketing case

Hoe maak je van een complexe elektronica webshop dé webshop voor iedereen?

Elektronica voor Jou – dé webshop voor hobby- en educatieve elektronica, met een aanbod van Arduino en Raspberry Pi tot 3D printers- is sinds januari 2022 klant van ons bij Online Bazen. Toendertijd zijn we aan de slag gegaan met de strategische online marketing voor de webshop, waar we nu nog steeds met veel plezier aan werken. Sinds de start van de samenwerking was het doel van de webshop om elektronica toegankelijk te maken voor iedereen.

Dit is in het kort de weg van Elektronica voor Jou in samenwerking met Online Bazen:

Uitdaging: Het aantal orders per dag verhogen en de omzet laten groeien.

Aanpak: Een omnichannel strategie met een focus op Google Ads, social advertising, SEO en e-mailmarketing.

Resultaat: 3x zoveel tevreden klanten, een ROAS van 7,5 op social ads en 1080% meer conversies via Google Ads.

Hoe groei je in een competitieve markt?

Bij Elektronica voor Jou miste de juiste marketingexpertise binnen het bedrijf om de webshop naar een volgend niveau te tillen. Hierdoor bleef de groei van Elektronica voor Jou achter, en werd het tijd voor een vernieuwde volledige online marketingstrategie. Het doel was duidelijk: meer bestellingen genereren en de omzet verhogen. Elektronica voor Jou zocht een partner met kennis om deze doelen te helpen realiseren, en bij Online Bazen zagen we enorme potentie in de samenwerking. Maar wat stond Elektronica voor Jou in de weg?

  • Onvoldoende expertise in online marketing
  • Website die nog niet optimaal presteerde
  • Beperkte inzet van social ads
Online marketing succes Medium

Een werkende omnichannel strategie voor duurzame groei

De beginschets
Zoals eerder aangegeven werden diverse kanalen al ingezet voor de webshop. Wij zijn begonnen met een 0-meting. Dit deden we door eerdere campagnes te analyseren. Ook hebben we gekeken naar kanalen die nog niet of nauwelijks werden ingezet. Tot slot hebben we per kanaal een uitgebreide strategie geschreven die bijdraagt aan de totale strategie.

Google Ads
We hebben Google Ads optimaal ingezet voor directe conversies door producttitels en -feeds te optimaliseren. Daarnaast hebben we dynamische advertenties en slimme shopping campagnes toegevoegd, samen met een effectieve biedstrategie voor het beste rendement. Door continue optimalisatie blijven de resultaten verbeteren.

SEO optimalisatie
Hoewel er al basis SEO was, hebben we via zoekwoordenonderzoek extra content toegevoegd en bestaande teksten geoptimaliseerd. Dit leidde direct tot hogere posities. We zijn nu ook gestart met off-page SEO om het domein te versterken. SEO-optimalisatie blijft een doorlopend proces voor de webshop.

Social ads
Social advertising werd in de beginfase nog niet goed ingezet, maar we hebben dit kanaal versterkt door onder andere een retargeting campagne te lanceren. Hierdoor konden bezoekers die de website al eerder bezocht hadden, opnieuw benaderd worden. Zo worden ze uiteindelijk toch nog overtuigd om hun aankoop af te ronden. 

E-mailmarketing
Ook e-mailmarketing is een essentieel kanaal voor het versterken van de klantrelaties en het genereren van herhaalaankopen. We sturen maandelijkse nieuwsbrieven naar klanten met leuke acties, populaire producten of informatie over hun nieuwe producten. Daarnaast hebben we verschillende automatische e-mailflows opgezet, zoals winkelwagenverlating en welkomstmails, om de klantbetrokkenheid te verhogen.

Groei door gerichte kanaalstrategie

Door de gezamenlijke inzet van deze kanalen en onze expertise in het marketingvak hebben we afgelopen jaren al indrukwekkende resultaten geboekt:

  • 3x zoveel tevreden klanten
  • 7,5 ROAS op social advertising door gerichte campagnes
  • 1080% meer conversies via Google Ads 
  • 28% meer organische sessies, met 5.300 zoekwoorden in de topresultaten
keer zoveel tevreden klanten
0
ROAS op social advertising
0
% meer conversies via Google Ads 
0

Verder bouwen aan de groei

Elektronica voor Jou heeft nu een prachtige basis voor verdere groei en perfectionalisering. De strategie wordt nog steeds aangehouden, en we houden onze ogen open voor nieuwe mogelijkheden binnen de markt. De SEO-optimalisatie blijft een doorlopend proces, en we verwachten dat dit op lange termijn zal blijven bijdragen aan de online zichtbaarheid en conversie. 

We werken nu enige tijd samen met Online Bazen en de resultaten zijn boven verwachting. Zelf hebben we al behoorlijk wat gedaan met online marketing, SEO, SEA en CRO. Maar sinds de samenwerking gaat dit nu nog beter. Ik ben ontzettend benieuwd naar wat de toekomst gaat brengen!’ – Elektronica voor Jou

OnlineMarketingBureauDenBosch

Bij Elektronica voor Jou miste de juiste marketingexpertise binnen het bedrijf om de webshop naar een volgend niveau te tillen. Hierdoor bleef de groei van Elektronica voor Jou achter, en werd het tijd voor een vernieuwde volledige online marketingstrategie. Het doel was duidelijk: meer bestellingen genereren en de omzet verhogen. Elektronica voor Jou zocht een partner met kennis om deze doelen te helpen realiseren, en bij Online Bazen zagen we enorme potentie in de samenwerking. Maar wat stond Elektronica voor Jou in de weg?

  • Onvoldoende expertise in online marketing
  • Website die nog niet optimaal presteerde
  • Beperkte inzet van social ads

De beginschets
Zoals eerder aangegeven werden diverse kanalen al ingezet voor de webshop. Wij zijn begonnen met een 0-meting. Dit deden we door eerdere campagnes te analyseren. Ook hebben we gekeken naar kanalen die nog niet of nauwelijks werden ingezet. Tot slot hebben we per kanaal een uitgebreide strategie geschreven die bijdraagt aan de totale strategie.

Google Ads
We hebben Google Ads optimaal ingezet voor directe conversies door producttitels en -feeds te optimaliseren. Daarnaast hebben we dynamische advertenties en slimme shopping campagnes toegevoegd, samen met een effectieve biedstrategie voor het beste rendement. Door continue optimalisatie blijven de resultaten verbeteren.

SEO optimalisatie
Hoewel er al basis SEO was, hebben we via zoekwoordenonderzoek extra content toegevoegd en bestaande teksten geoptimaliseerd. Dit leidde direct tot hogere posities. We zijn nu ook gestart met off-page SEO om het domein te versterken. SEO-optimalisatie blijft een doorlopend proces voor de webshop.

Door de gezamenlijke inzet van deze kanalen en onze expertise in het marketingvak hebben we afgelopen jaren al indrukwekkende resultaten geboekt:

  • 3x zoveel tevreden klanten
  • 7,5 ROAS op social advertising door gerichte campagnes
  • 1080% meer conversies via Google Ads 
  • 28% meer organische sessies, met 5.300 zoekwoorden in de topresultaten

Onze mooie merken aan het woord

Chelsea helpt je graag Medium

Chelsea helpt je graag!

Ook de groei van je bedrijf versnellen?​

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.