Huisman

Huisman case OB

Hoe maak je van een gerenommeerd bouwbedrijf dé online leverancier die iedereen kent?

Van stevige offline speler naar online powerhouse

Hoe combineer je een ijzersterke positie als vakman met de digitale wereld van e-commerce? Huisman wilde niet alleen als hallenbouw- en renovatiespecialist bekendstaan, maar ook als dé plek voor bouwmaterialen. En hoewel ze in de jaren hier al flinke stappen in hadden gezet stond ze nog in de weg:

  • Gebrek aan data-inzicht in de backend
  • Een verouderde webshop die niet optimaal converteerde
  • Onvoldoende zichtbaarheid om de groeidoelen te halen

 

Max - social specialist

In vier stappen naar succes

Data op orde
We hebben alle missende data gerepareerd en inzichtelijk gemaakt. Zo weten we nu exact hoeveel bestellingen en omzet per klantgroep (B2B vs. B2C) wordt gerealiseerd. Deze inzichten stelden ons in staat de strategie vanaf het begin scherper te sturen. 

Nieuwe website en conversie optimalisatie
Vanaf dag één van de samenwerking dachten we mee over de nieuwe website, die eraan zat te komen. Belangrijke verbeteringen waren onder meer het versnellen van de mobiele laadtijd en het optimaliseren van de productweergave. Zo maakten we de webshop gebruiksvriendelijker en verhoogden we hiermee de conversieratio. 

Gerichte multichannel marketing
Met de herwonnen data konden we Google Ads, Social Ads, SEO en e-mailmarketing afstemmen op de juiste doelgroepen. Zo bereikten we zowel bestaande als nieuwe klanten met een gerichte boodschap, wat direct het bereik en de groei stimuleerde.

Continu monitoren en bijsturen
Dankzij onze meetbare aanpak zagen we precies welke kanalen het beste presteerden. Waar nodig stuurden we bij om de resultaten verder te verbeteren. Hierdoor bleef de groei stabiel en hielden we de focus op ons gezamenlijke doel.

 

De balans opmaken na het eerste jaar

De resultaten van onze samenwerking? Die liegen er niet om. Na een jaar maken we de balans op, en die belooft veel voor de toekomst:

  • 50% toename in het aantal orders – volledig op schema voor een verdubbeling binnen twee jaar.
  • 21% meer orders via Google Ads dankzij slimmere targeting en een verbeterde campagnestructuur.
  • 25% meer organische klikken via SEO, goed voor 46% van de omzet in de piekmaand.
  • 5% van de omzet uit social retargeting, een stille maar onmisbare kracht.
  • Een betere relatie met bestaande klanten door e-mailflows, wat zorgde voor extra herhaalbestellingen.

 

% toename in het aantal orders
0
% meer orders via Google Ads
0
% meer organische klikken via SEO
0

Klaar voor verdere groei

Huisman is zo tevreden met de resultaten dat ze ons ook het beheer van hun renovatie-afdeling en hun andere labels, Schroefdirect en Qwinpro, toevertrouwden. Hun webshop staat op een solide fundament om het doel – binnen twee jaar de orders verdubbelen – ruimschoots te behalen. Natuurlijk blijven wij de strategie nauwlettend monitoren en bijsturen, zodat we dit doel misschien zelfs voorbij gaan!

“Wij hebben een goede ervaring met Online Bazen, ze zijn cijfer gericht en de communicatie loopt soepel. Ze kijken ook kritisch naar de processen.” – Huisman

 

Hoe combineer je een ijzersterke positie als vakman met de digitale wereld van e-commerce? Huisman wilde niet alleen als hallenbouw- en renovatiespecialist bekendstaan, maar ook als dé plek voor bouwmaterialen. En hoewel ze in de jaren hier al flinke stappen in hadden gezet stond ze nog in de weg:

  • Gebrek aan data-inzicht in de backend
  • Een verouderde webshop die niet optimaal converteerde
  • Onvoldoende zichtbaarheid om de groeidoelen te halen

 

Data op orde
We hebben alle missende data gerepareerd en inzichtelijk gemaakt. Zo weten we nu exact hoeveel bestellingen en omzet per klantgroep (B2B vs. B2C) wordt gerealiseerd. Deze inzichten stelden ons in staat de strategie vanaf het begin scherper te sturen. 

Nieuwe website en conversie optimalisatie
Vanaf dag één van de samenwerking dachten we mee over de nieuwe website, die eraan zat te komen. Belangrijke verbeteringen waren onder meer het versnellen van de mobiele laadtijd en het optimaliseren van de productweergave. Zo maakten we de webshop gebruiksvriendelijker en verhoogden we hiermee de conversieratio. 

De resultaten van onze samenwerking? Die liegen er niet om. Na een jaar maken we de balans op, en die belooft veel voor de toekomst:

  • 50% toename in het aantal orders – volledig op schema voor een verdubbeling binnen twee jaar.
  • 21% meer orders via Google Ads dankzij slimmere targeting en een verbeterde campagnestructuur.
  • 25% meer organische klikken via SEO, goed voor 46% van de omzet in de piekmaand.
  • 5% van de omzet uit social retargeting, een stille maar onmisbare kracht.
  • Een betere relatie met bestaande klanten door e-mailflows, wat zorgde voor extra herhaalbestellingen.

 

Onze mooie merken aan het woord

Chelsea helpt je graag Medium

Chelsea helpt je graag!

Ook de groei van je bedrijf versnellen?​

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.