
Holland Bikes – de nummer 1 aanbieder van fietstours en fietsverhuur in Frankrijk – besloot begin 2023 samen met Online Bazen de uitdaging aan te gaan. Met locaties in onder andere Parijs en Nice, een internationaal team en tours in meerdere talen bedient Holland Bikes jaarlijks meer dan 60.000 klanten. De overstap naar een zelfstandige merknaam vroeg om een nieuwe, gerichte online marketingstrategie om verder te groeien. Tot op heden heeft deze samenwerking al mooie resultaten opgeleverd.
Dit is in het kort de weg van Holland Bikes in samenwerking met Online Bazen:
Uitdaging: De omzet uit fietstours verhogen en de naamsbekendheid laten groeien.
Aanpak: Een data gedreven online marketing strategie met focus op SEA en Social ads.
Resultaat: Binnen enkele maanden 484% omzetgroei en een gemiddelde ROAS van 15.
Tot eind 2022 bood Holland Bikes hun tours en fietsen aan onder de vlag van een grotere organisatie. Begin 2023 gingen ze zelfstandig verder onder hun eigen naam. De uitdaging hierbij was snel een marktpositie opbouwen én het omzetniveau evenaren of zelfs verbeteren. Hoewel ze al flinke stappen gezet hadden richting zelfstandigheid, stonden de volgende zaken nog in de weg:

Data als brandstof
Voor een goede start is de beginsituatie goed analyseren met beschikbare data essentieel. Aangezien Holland Bikes nog maar enkele maanden zelfstandig actief was, was er nog geen data beschikbaar uit het verleden. Daarom hebben wij ervoor gekozen om op basis van de beschikbare informatie onder de overkoepelende partij en benchmarks een strategie uit te werken per kanaal. Zo ontstond de totaalstrategie van Holland Bikes.
Google Ads
Binnen Google Ads zijn we gestart met een nieuw account. Hierin hebben wij de campagnestructuur opgezet voor zowel een branded als non-branded Search campagne. Ook hebben we kort een Display campagne getest, maar al snel bleek dat de Search de meeste impact had, waarop we verder hebben gebouwd. We blijven deze campagne continu optimaliseren om te sturen op gewenste resultaten, dit is een doorlopend proces.
Social Ads
Social advertising was tot dan toe ook nog niet ingezet. Daarom lanceerden we twee campagnes: retargeting en bekendheid. De retargeting campagne werd ingezet om eerdere website- en social media bezoekers opnieuw te bereiken. Terwijl de bekendheid campagne diende om nieuwe potentiële klanten kennis te laten maken met het aanbod van Holland Bikes. Hiermee worden de diensten aan de aandacht gebracht, maar deze campagne draagt ook bij aan het vergroten van de merkbekendheid.
De resultaten logen er niet om, vooral tijdens het hoogseizoen zag Holland Bikes het verschil in groei, een sterke basis voor de toekomst. Onze gezamenlijke aanpak leverde binnen korte tijd de volgende resultaten op:
Wij streven er altijd naar om de groei door te zetten zodat we de gewenste doelen kunnen behalen. Sinds 2024 is Holland Bikes niet enkel te vinden in Frankrijk, maar ook in New York. Dit belooft een interessante toekomst met mooie groeipotentie.

Tot eind 2022 bood Holland Bikes hun tours en fietsen aan onder de vlag van een grotere organisatie. Begin 2023 gingen ze zelfstandig verder onder hun eigen naam. De uitdaging hierbij was snel een marktpositie opbouwen én het omzetniveau evenaren of zelfs verbeteren. Hoewel ze al flinke stappen gezet hadden richting zelfstandigheid, stonden de volgende zaken nog in de weg:
Data als brandstof
Voor een goede start is de beginsituatie goed analyseren met beschikbare data essentieel. Aangezien Holland Bikes nog maar enkele maanden zelfstandig actief was, was er nog geen data beschikbaar uit het verleden. Daarom hebben wij ervoor gekozen om op basis van de beschikbare informatie onder de overkoepelende partij en benchmarks een strategie uit te werken per kanaal. Zo ontstond de totaalstrategie van Holland Bikes.
Google Ads
Binnen Google Ads zijn we gestart met een nieuw account. Hierin hebben wij de campagnestructuur opgezet voor zowel een branded als non-branded Search campagne. Ook hebben we kort een Display campagne getest, maar al snel bleek dat de Search de meeste impact had, waarop we verder hebben gebouwd. We blijven deze campagne continu optimaliseren om te sturen op gewenste resultaten, dit is een doorlopend proces.
De resultaten logen er niet om, vooral tijdens het hoogseizoen zag Holland Bikes het verschil in groei, een sterke basis voor de toekomst. Onze gezamenlijke aanpak leverde binnen korte tijd de volgende resultaten op:
UITSTEKEND Gebaseerd op 29 recensies Geplaatst op daan dries2024-07-14Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Vanaf het eerste moment een fijn en prettig contact ervaren. Na de eerste intake was het voor mij wel duidelijk dat dit een proffesioneel bedrijf is waar ik wel mee in zee wil gaan. Na een grondige bezemsteel door mijn website en de online marketing te hebben geoptimaliseerd konden we ‘live’. Vanaf dat moment heb ik een behoorlijke stijging ervaren in de online activiteit wat resulteerde in meer omzet. Ondertussen zijn we lekker verder aan het groeien mede door de inzet van het team van Online Bazen.Geplaatst op Louis Janssen2024-07-12Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Sinds kort werken wij met Online Bazen. Wat een verademing. Chelsea, maar ook zijn collega's voorzien ons pro- actief van advies om ons zelf steeds beter online te positioneren. Op naar een lange en succesvolle samenwerking.Geplaatst op BDV trading2024-07-02Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wij zijn lang op zoek geweest naar een goed marketing bureau. Vanaf dag 1 bij Online Bazen voelt het goed. De communicatie is uitstekend. Wekelijks een update van de projectmanager Marjolein, maandelijks een meeting om te evalueren. Chelsea heeft zijn woorden waar gemaakt. Als je vastloopt met je marketing/Google dan zou ik dit bedrijf zeker aanbevelen. Onze kosten per lead zijn van €90,- gezakt naar €52,-. Daarnaast zijn we gestart met e-mail marketing; dit resulteerde in ongekende resultaten. Team Online Bazen bedankt. Groetjes, Brian de Vries Holland ElectricGeplaatst op Kay Van Den Bogaert2023-10-25Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Geen woorden maar daden! Dat is wat ze waarmaken.Geplaatst op Damla Imanci2022-12-23Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Super tevreden. Luisterd aandachtig naar de wensen en verwachtingen van de klant en haalt de maximale resultaat eruit!Geplaatst op Robbin Zwartjes2022-10-08Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Toppers!Geplaatst op Familie van Valen2022-04-21Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Super goede service! Altijd enorm betrokken bij de klant en echt een marketing bureau wat te vertrouwen is. Aanrader!!!Geplaatst op Martijn van der Loo2020-06-26Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wil je meer scoren in je online marketing ga dan zeker eens praten met Online Bazen. Ze kunnen je voorzien van een goed advies en het uiteraard ook uitvoeren. Zeker een aanrader.Geplaatst op Roy de Haan2020-06-26Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Online Bazen biedt goede ondersteuning, geven professioneel advies en denken graag met je mee! De koffie staat altijd bij hun klaar :) Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.Geplaatst op Bart spoor2020-06-25Trustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Heel professioneel bedrijf, fijn om mee samen te werken. Na een prettige ontmoeting zijn er super strategieën uitgekomen. Online bazen doet zijn naam eer aan.

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.