Online Marketing Den Bosch

Chica’s Mode: enorme groei dankzij effectieve online strategie

Periode: Doorlopend

Op Facebook en Instagram is Chica’s Mode uit Barendrecht al jarenlang ontzettend populair. Toch wilde Dianne, eigenaresse van Chica’s Mode, nog verder groeien met haar webshop. Aan de ervaring lag het niet, want die heeft Dianne meer dan genoeg. Ze miste alleen net wat expertise op het gebied van online marketing en daar weten wij bij Online Bazen alles van. In deze case vertellen we je graag meer over deze positieve samenwerking.

Situatie en behoefte

Online Bazen is in juni 2021 gestart met de online marketing van Chica’s Mode. De fysieke winkel liep al erg goed, maar de webshop liep na een sterke periode toch wat minder. Deze sterke periode kwam vooral omdat in oktober 2020 Chantal Janzen voor het populaire programma ‘Chantal komt werken’ een dag bij Chica’s Mode meeliep. Hierdoor kwam er veel verkeer naar de webshop en dit wilden ze bij Chica’s Mode graag opnieuw zien én laten groeien. Wij bedachten verschillende manieren om hierin stappen te zetten.

  • Behoefte: Online groei creëren door het maximale uit online marketing te halen

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

De strategie die bedacht werd voor Chica’s Mode was voornamelijk gericht op social advertenties en e-mailmarketing. Daarnaast is er ook gekozen voor conversie optimalisatie en is de website compleet vernieuwd en geoptimaliseerd. Omdat Dianne al erg actief is op social media en hiermee ook een flink aantal volgers heeft weten te verzamelen was dit de juiste strategie voor Chica’s Mode op dat moment.

Stap 2: Uitvoer strategie

Vanaf de start was het duidelijk dat we de focus op social media moesten leggen. Doordat Chica’s Mode al heel wat volgers had op Facebook en Instagram was dit dan ook dé manier om nog meer mensen te kunnen bereiken. Wekelijks worden er nu nieuwe social advertenties gemaakt. Hierin worden nieuwe producten en collecties getoond aan de juiste doelgroep. Ook bij Chica’s Mode merken we dat video’s goed werken en hier hebben we dan ook steeds meer de focus op bij de social media strategie. Daarnaast hebben we in 2022 TikTok adverteren toegevoegd aan de strategie en bereiken we ook daar steeds betere resultaten.

Bij Chica’s Mode wordt er ontzettend veel aandacht besteed aan het fotograferen van nieuwe kleding, het is dus van toegevoegde waarde dat deze foto’s op de juiste manier worden ingezet. E-mailmarketing bleek perfect te passen binnen de strategie. Bestaande klanten worden via onze e-mailmarketing op de hoogte gehouden van allerlei nieuwe producten en collecties. Ook zijn we actief aan de slag gegaan om het aantal abonnees binnen de e-mailmarketing strategie te vergroten en zo de impact te laten groeien.

In de eerste maand van onze samenwerking hebben we de volledige webshop een make-over gegeven en volledig geoptimaliseerd. Zo is de techniek en laadsnelheid enorm verbeterd en de gebruiksvriendelijkheid verhoogd. Op deze manier werkt de webshop een stuk fijner dan voorheen en is er dus ook een hoger conversiepercentage. Daarnaast is ook Trustpilot aan de webshop toegevoegd. Klanten kunnen via Trustpilot een review schrijven over hun ervaringen met Chica’s Mode.

Stap 3: Resultaat en hoogtepunten

Inmiddels is het 2023 en hebben we in de afgelopen 2 jaar al veel hoogtepunten mogen beleven. Door de combinatie van een actieve social media en de juiste advertentiestrategie zijn er in twee jaar tijd bijna 95% meer bezoekers op de website gekomen. Daarnaast zijn het aantal sessies op de website gestegen met ruim 97%. De ROAS ligt op social gemiddeld ruim boven de 10.

Op het gebied van e-mailmarketing zijn er ook goede cijfers behaald. Zo zijn er dankzij onze e-mailmarketing strategie in 2021 al 200% meer abonnees bijgekomen. De stijging zet in 2022 verder door. Dit jaar noteren wij 250% groei. Chica’s Mode haalt een significant deel van de omzet uit e-mailmarketing.

Dankzij de integratie van Trustpilot op Chica’s Mode zijn klanten massaal reviews gaan schrijven over Chica’s Mode. Hierdoor staat Chica’s Mode op nummer 12 van de 698 beste bedrijven in de categorie kledingwinkels. Dit zorgt voor meer vertrouwen onder potentiële nieuwe klanten en draagt tevens bij aan het hoge conversiepercentage. Een hele knappe prestatie!

Als we kijken naar de omzet dan is deze enorm gestegen sinds we de strategie gestart zijn. Ten opzichte van 2020 is de omzet in 2021 verdubbeld en ook in 2022 is er een groei van 65% gerealiseerd. We verwachten voor 2023 een groei van minimaal nog eens 30% ten opzichte van 2022 te realiseren.

Hoewel de gemiddelde orderwaarde al vrij hoog was hebben we toch een stijging van 10% weten te realiseren. Het conversiepercentage is ongeveer gelijk gebleven maar gezien de flinke stijging van het aantal websitebezoekers is dat ook zeker een mooi resultaat. Sinds juli 2022 werken we samen met HelloRetail die ervoor zorgt dat bezoekers producten aanbevolen krijgen die aansluiten op wat ze eerder bekeken hebben waardoor de beleving op de website verbeterd is. Ook de zoekfunctie op de webshop is geoptimaliseerd waardoor bezoekers de juiste resultaten krijgen die aansluiten bij zijn of haar zoekopdracht. 

Dit jaar heeft Chica’s Mode ook een eigen collectie uitgebracht waar veel focus op ligt. Een mooie ontwikkeling die ook aanslaat bij de doelgroep. 

Resultaten

250%

meer abonnees in 2022

95%

meer website bezoekers

10%

stijging gemiddelde orderwaarde

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button