Het Waare Huis

Hoe groei je als makelaar lokaal én regionaal online verder?

Het Waare Huis – de grootste makelaar in Rosmalen en omstreken – besloot begin 2022 samen met Online Bazen de uitdaging aan te gaan. Met twintig jaar ervaring, een sterke lokale bekendheid en expertise in zowel nieuwbouw als bestaande bouw, wilde Het Waare Huis de volgende stap zetten: online verder groeien. 

Dit is in het kort de weg van Het Waare Huis in samenwerking met Online Bazen:

Uitdaging: Groei in aantal klanten én vergroten van het marktaandeel in een concurrerende markt.

Aanpak:  Een totaal strategie met SEO, Google Ads, Social Ads en CRO.

Resultaat: Het conversiepercentage meer dan verdubbeld en 235% meer aanvragen.

Online voorop lopen in een concurrerende markt

Het Waare Huis wilde in 2022 het online marketing niveau verhogen en daarmee meer klanten bereiken. Hoewel ze offline een sterke naam hadden opgebouwd, stonden de volgende zaken online nog in de weg:

  • Beperkte zichtbaarheid in zoekresultaten
  • Geen geoptimaliseerde inzet van advertising
  • Een verouderde website die niet het maximale uit conversies haalde
Chelsea in actie

Onze stappen naar online groei

Complete strategie

Begin 2022 zijn we gestart met de online marketing van Het Waare Huis. We combineerden Google Ads, SEO-optimalisatie en Social Ads om zowel op korte als lange termijn resultaat te boeken. Hiernaast was een belangrijke stap de lancering van een nieuwe, verbeterde website in juni 2022. Hiermee legden we de basis voor verdere online groei. 

Google Ads

In de zeer concurrerende vastgoedmarkt ontwikkelden we een slimme Google Ads-strategie. We startten breed, maar besloten begin 2023 te schakelen naar een andere invalshoek. Deze vernieuwde aanpak zorgde ervoor dat de campagnes minder last hadden van concurrentie en juist meer aanvragen opleverden, een stijging die we sindsdien verder hebben uitgebouwd.

SEO-optimalisatie

De overgang naar de nieuwe website bracht aanvankelijk een verlies van belangrijke posities in Google met zich mee. Daarom zetten we vol in op SEO-optimalisaties: bestaande pagina’s werden verbeterd, nieuwe pagina’s toegevoegd en technische verbeteringen doorgevoerd. Hierdoor heroverde Het Waare Huis niet alleen de oude posities, maar breidde het bereik zelfs uit naar een bredere regio.

Social Ads

Social Advertising wordt ingezet als versterking van de andere kanalen. Door middel van gerichte campagnes blijven we top-of-mind bij huizenbezitters in Rosmalen, Den Bosch en omliggende dorpen, en stimuleren we nieuwe aanvragen.

Sterke groei op alle fronten

De gemaakte groei bewees dat de gekozen strategie werkte en gaf vertrouwen voor verdere uitbreidingen. Onze inspanningen waren duidelijk zichtbaar in de cijfers:

% meer sessies vergeleken met dezelfde periode het jaar ervoor
0
% meer aanvragen via de online kanalen
0
% stijging in conversiepercentage
0

Ook klaar om je marktpositie te versterken?

Ben jij benieuwd wat Online Bazen voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan vandaag nog contact op met onze specialisten. We denken graag met je mee over een strategie die past bij jouw doelen.

“Prima samenwerking, goed bereikbaar en schakelen snel!”

 

Bram aan het werk

Het Waare Huis wilde in 2022 het online marketing niveau verhogen en daarmee meer klanten bereiken. Hoewel ze offline een sterke naam hadden opgebouwd, stonden de volgende zaken online nog in de weg:

  • Beperkte zichtbaarheid in zoekresultaten
  • Geen geoptimaliseerde inzet van advertising
  • Een verouderde website die niet het maximale uit conversies haalde

Complete strategie

Begin 2022 zijn we gestart met de online marketing van Het Waare Huis. We combineerden Google Ads, SEO-optimalisatie en Social Ads om zowel op korte als lange termijn resultaat te boeken. Hiernaast was een belangrijke stap de lancering van een nieuwe, verbeterde website in juni 2022. Hiermee legden we de basis voor verdere online groei. 

Google Ads

In de zeer concurrerende vastgoedmarkt ontwikkelden we een slimme Google Ads-strategie. We startten breed, maar besloten begin 2023 te schakelen naar een andere invalshoek. Deze vernieuwde aanpak zorgde ervoor dat de campagnes minder last hadden van concurrentie en juist meer aanvragen opleverden, een stijging die we sindsdien verder hebben uitgebouwd.

De gemaakte groei bewees dat de gekozen strategie werkte en gaf vertrouwen voor verdere uitbreidingen. Onze inspanningen waren duidelijk zichtbaar in de cijfers:

Onze mooie merken aan het woord

Chelsea helpt je graag Medium

Chelsea helpt je graag!

Ook de groei van je bedrijf versnellen?​

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.