Outdoor Lifestyle

Outdoor Lifestyle - Online marketing case

Hoe herstelde Outdoor Lifestyle hun online zichtbaarheid én bouwde ze aan duurzame groei?

Outdoor Lifestyle – specialist in exclusieve loungesets – verkoopt hoogwaardige sets die ontworpen zijn om het hele jaar buiten te staan. Het merk had offline al een sterke naam opgebouwd, maar online liep het niet zoals gewenst. Na verlies van topposities en verkeer door een foutieve websiteoverzetting, stapte Outdoor Lifestyle in 2018 over naar Online Bazen. De samenwerking begon met focus op SEO en groeide uit tot een sterke omnichannel aanpak. 

Dit is in het kort de weg van Outdoor Lifestyle in samenwerking met Online Bazen:

Uitdaging: Herstel van verloren posities en structureel meer aanvragen/verkopen via de website. 

Aanpak: SEO-herstelstrategie, flinke uitbreiding van de strategie met Social Ads, Google Ads, Pinterest en e-mailmarketing. 

Resultaat: Jaarlijks een enorme groei, alleen afgelopen jaar al 156% groei in offerteaanvragen. 

Van zichtbaarheid verliezen naar herpakken met structuur

Voordat Outdoor Lifestyle bij ons binnenkwam, werd de online marketing uitgevoerd door een externe partij. Door een verkeerde website migratie tijdens het hoogseizoen verloren ze waardevolle posities én organisch verkeer. Dat was het moment waarop ze aanklopten bij Online Bazen. En hoewel het merk sterk stond, hielden en aantal zaken verdere online groei nog tegen:

  • Verlies van organisch verkeer en topposities door technische fouten
  • Geen actieve e-mail strategie om twijfelende bezoekers vast te houden
  • Te weinig grip op merkpositionering en merkconsistentie
  • Onvoldoende integratie van kanalen voor structurele groei

Zo trokken we de strategie weer recht

SEO als fundament
We zijn begonnen met het herstellen en verbeteren van de organische vindbaarheid. Vanaf 2018 optimaliseren we continu bestaande pagina’s, voeren technische analyses uit en bouwen actief aan het linkprofiel. Deze lange termijn aanpak zorgde voor een structurele verbetering in Google.

E-mailmarketing
Via e-mail marketing houden we de doelgroep warm. We bouwden een automatische e-mail flow, waarbij we ze blijven triggeren en ze meenemen in alle voordelen van Outdoor Lifestyle. Zo vergroten we de kans op conversie, na het websitebezoek.

Pinterest
Op dit kanaal wordt, zeker op het gebied van interieur, veel inspiratie opgedaan. We optimaliseerden de organische posts en draaiden advertenties om een bredere doelgroep te bereiken.

Social Advertising en retargeting
We zetten social ads in om merkbekendheid op te bouwen en e-mailadressen te verzamelen. Retargeting campagnes op Facebook helpen om bezoekers opnieuw te bereiken die geen actie ondernamen. Zo blijft Outdoor Lifestyle top-of-mind in de oriëntatiefase.

Tijd om de balans op te maken

Na jaren aan een sterke strategie te bouwen, is het tijd om de resultaten erbij te pakken. De groei is duidelijk zichtbaar, zowel in SEO-posities als concrete aanvragen:

  • 400% stijging in het aantal top 20 zoekwoorden
  • 50% verbetering in gemiddelde posities
  • 156% toename in offerteaanvragen
  • Uitbreiding online marketing naar de eilanden: Aruba, Bonaire en Curaçao
% stijging in aantal top 20 zoekwoorden
0
% verbetering in gemiddelde posities
0
% toename in offerteaanvragen
0

Blijven bouwen aan een zo sterk mogelijk merk

De samenwerking met Outdoor Lifestyle stopt niet bij deze resultaten. De komende periode zetten we nieuwe stappen in het versterken van de merkbeleving en het optimaliseren van de strategie. Samen werken we aan een betere aansluiting tussen de uitstraling van het merk en de prestaties van de campagnes. Zo blijft Outdoor Lifestyle niet alleen zichtbaar, maar ook onderscheidend in een concurrerende markt.

Omdat jullie steeds professioneler zijn geworden zijn wij meegegroeid met jullie. Op naar de volgende jaren met een mooie omzetstijging”

Voordat Outdoor Lifestyle bij ons binnenkwam, werd de online marketing uitgevoerd door een externe partij. Door een verkeerde website migratie tijdens het hoogseizoen verloren ze waardevolle posities én organisch verkeer. Dat was het moment waarop ze aanklopten bij Online Bazen. En hoewel het merk sterk stond, hielden en aantal zaken verdere online groei nog tegen:

  • Verlies van organisch verkeer en topposities door technische fouten
  • Geen actieve e-mail strategie om twijfelende bezoekers vast te houden
  • Te weinig grip op merkpositionering en merkconsistentie
  • Onvoldoende integratie van kanalen voor structurele groei

SEO als fundament
We zijn begonnen met het herstellen en verbeteren van de organische vindbaarheid. Vanaf 2018 optimaliseren we continu bestaande pagina’s, voeren technische analyses uit en bouwen actief aan het linkprofiel. Deze lange termijn aanpak zorgde voor een structurele verbetering in Google.

E-mailmarketing
Via e-mail marketing houden we de doelgroep warm. We bouwden een automatische e-mail flow, waarbij we ze blijven triggeren en ze meenemen in alle voordelen van Outdoor Lifestyle. Zo vergroten we de kans op conversie, na het websitebezoek.

Na jaren aan een sterke strategie te bouwen, is het tijd om de resultaten erbij te pakken. De groei is duidelijk zichtbaar, zowel in SEO-posities als concrete aanvragen:

  • 400% stijging in het aantal top 20 zoekwoorden
  • 50% verbetering in gemiddelde posities
  • 156% toename in offerteaanvragen
  • Uitbreiding online marketing naar de eilanden: Aruba, Bonaire en Curaçao

Onze mooie merken aan het woord

Chelsea helpt je graag Medium

Chelsea helpt je graag!

Ook de groei van je bedrijf versnellen?​

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.