
Hoe combineer je een ijzersterke positie als vakman met de digitale wereld van e-commerce? Huisman wilde niet alleen als hallenbouw- en renovatiespecialist bekendstaan, maar ook als dé plek voor bouwmaterialen. En hoewel ze in de jaren hier al flinke stappen in hadden gezet stond ze nog in de weg:

Data op orde
We hebben alle missende data gerepareerd en inzichtelijk gemaakt. Zo weten we nu exact hoeveel bestellingen en omzet per klantgroep (B2B vs. B2C) wordt gerealiseerd. Deze inzichten stelden ons in staat de strategie vanaf het begin scherper te sturen.
Nieuwe website en conversie optimalisatie
Vanaf dag één van de samenwerking dachten we mee over de nieuwe website, die eraan zat te komen. Belangrijke verbeteringen waren onder meer het versnellen van de mobiele laadtijd en het optimaliseren van de productweergave. Zo maakten we de webshop gebruiksvriendelijker en verhoogden we hiermee de conversieratio.
Gerichte multichannel marketing
Met de herwonnen data konden we Google Ads, Social Ads, SEO en e-mailmarketing afstemmen op de juiste doelgroepen. Zo bereikten we zowel bestaande als nieuwe klanten met een gerichte boodschap, wat direct het bereik en de groei stimuleerde.
Continu monitoren en bijsturen
Dankzij onze meetbare aanpak zagen we precies welke kanalen het beste presteerden. Waar nodig stuurden we bij om de resultaten verder te verbeteren. Hierdoor bleef de groei stabiel en hielden we de focus op ons gezamenlijke doel.
De resultaten van onze samenwerking? Die liegen er niet om. Na een jaar maken we de balans op, en die belooft veel voor de toekomst:
Huisman is zo tevreden met de resultaten dat ze ons ook het beheer van hun renovatie-afdeling en hun andere labels, Schroefdirect en Qwinpro, toevertrouwden. Hun webshop staat op een solide fundament om het doel – binnen twee jaar de orders verdubbelen – ruimschoots te behalen. Natuurlijk blijven wij de strategie nauwlettend monitoren en bijsturen, zodat we dit doel misschien zelfs voorbij gaan!
“Wij hebben een goede ervaring met Online Bazen, ze zijn cijfer gericht en de communicatie loopt soepel. Ze kijken ook kritisch naar de processen.” – Huisman
Hoe combineer je een ijzersterke positie als vakman met de digitale wereld van e-commerce? Huisman wilde niet alleen als hallenbouw- en renovatiespecialist bekendstaan, maar ook als dé plek voor bouwmaterialen. En hoewel ze in de jaren hier al flinke stappen in hadden gezet stond ze nog in de weg:
Data op orde
We hebben alle missende data gerepareerd en inzichtelijk gemaakt. Zo weten we nu exact hoeveel bestellingen en omzet per klantgroep (B2B vs. B2C) wordt gerealiseerd. Deze inzichten stelden ons in staat de strategie vanaf het begin scherper te sturen.
Nieuwe website en conversie optimalisatie
Vanaf dag één van de samenwerking dachten we mee over de nieuwe website, die eraan zat te komen. Belangrijke verbeteringen waren onder meer het versnellen van de mobiele laadtijd en het optimaliseren van de productweergave. Zo maakten we de webshop gebruiksvriendelijker en verhoogden we hiermee de conversieratio.
De resultaten van onze samenwerking? Die liegen er niet om. Na een jaar maken we de balans op, en die belooft veel voor de toekomst:
UITSTEKEND Gebaseerd op 29 recensies Geplaatst op daan driesTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Vanaf het eerste moment een fijn en prettig contact ervaren. Na de eerste intake was het voor mij wel duidelijk dat dit een proffesioneel bedrijf is waar ik wel mee in zee wil gaan. Na een grondige bezemsteel door mijn website en de online marketing te hebben geoptimaliseerd konden we ‘live’. Vanaf dat moment heb ik een behoorlijke stijging ervaren in de online activiteit wat resulteerde in meer omzet. Ondertussen zijn we lekker verder aan het groeien mede door de inzet van het team van Online Bazen.Geplaatst op Louis JanssenTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Sinds kort werken wij met Online Bazen. Wat een verademing. Chelsea, maar ook zijn collega's voorzien ons pro- actief van advies om ons zelf steeds beter online te positioneren. Op naar een lange en succesvolle samenwerking.Geplaatst op BDV tradingTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wij zijn lang op zoek geweest naar een goed marketing bureau. Vanaf dag 1 bij Online Bazen voelt het goed. De communicatie is uitstekend. Wekelijks een update van de projectmanager Marjolein, maandelijks een meeting om te evalueren. Chelsea heeft zijn woorden waar gemaakt. Als je vastloopt met je marketing/Google dan zou ik dit bedrijf zeker aanbevelen. Onze kosten per lead zijn van €90,- gezakt naar €52,-. Daarnaast zijn we gestart met e-mail marketing; dit resulteerde in ongekende resultaten. Team Online Bazen bedankt. Groetjes, Brian de Vries Holland ElectricGeplaatst op Kay Van Den BogaertTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Geen woorden maar daden! Dat is wat ze waarmaken.Geplaatst op Damla ImanciTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Super tevreden. Luisterd aandachtig naar de wensen en verwachtingen van de klant en haalt de maximale resultaat eruit!Geplaatst op Robbin ZwartjesTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Toppers!Geplaatst op Familie van ValenTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Super goede service! Altijd enorm betrokken bij de klant en echt een marketing bureau wat te vertrouwen is. Aanrader!!!Geplaatst op Martijn van der LooTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Wil je meer scoren in je online marketing ga dan zeker eens praten met Online Bazen. Ze kunnen je voorzien van een goed advies en het uiteraard ook uitvoeren. Zeker een aanrader.Geplaatst op Roy de HaanTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Online Bazen biedt goede ondersteuning, geven professioneel advies en denken graag met je mee! De koffie staat altijd bij hun klaar :) Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.Geplaatst op Bart spoorTrustindex verifieert dat de oorspronkelijke bron van de recensie Google is. Heel professioneel bedrijf, fijn om mee samen te werken. Na een prettige ontmoeting zijn er super strategieën uitgekomen. Online bazen doet zijn naam eer aan.

Of je nu actief bent in de bouw, retail of een andere sector: wil jij ook de groei van je bedrijf versnellen door online de baas te worden met een datagedreven aanpak? Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende strategiesessie en ontdek de kansen voor jouw onderneming.