Onze Aanpak:
Marketing met resultaat, daar gaan wij voor!
Bij Online Bazen begrijpen we dat elke euro in online marketing tellen moet. Hoe voorkomen wij dat er onnodige euro’s verspilt worden? Met een doordachte aanpak die bestaat uit vier stappen.
Stap 1: Strategiefase:
0-meting
In deze fase duiken we (samen) in jouw bedrijfshistorie en huidige statistieken. We kijken het liefst drie jaar terug en zetten per maand de volgende cijfers in een overzicht.
Ook belangrijk:
Met bovenstaande cijfers is ons onderzoek nog niet compleet. Net zo belangrijk vinden wij onderzoek doen naar:
Omzet
Aantal nieuwe vs. terugkerende klanten
Aantal websitebezoekers per kanaal
Conversiepercentage
Advertentiekosten
Advertentie resultaten
De waardepropositie van jouw bedrijf
Jouw grootste concurrenten
Kort samengevat stellen wij ons nieuwsgierig op om zo veel mogelijk te weten te komen over jouw bedrijf. Wij willen weten hoe het is om in jouw schoenen te staan, zodat wij de beste beslissingen kunnen nemen en de juiste adviezen kunnen geven.
Wie zijn wij en wie doet wat?
Onze Projectmanager komt langs op locatie met 1001 vragen. Op die manier wordt ontdekt waar jouw drijfveer vandaan komt. Ook wordt er ingegaan op de resultaten uit het verleden en de doelen voor de toekomst.
Alle informatie én het enthousiasme worden overgebracht naar de rest van het team.
Onze Google Ads Specialist verdiept zich hierna in jouw advertentie strategieën om de prestaties en resultaten te verbeteren. Onze Social Ads Specialist doet dit voor de social kanalen. Beiden doorlopen zij de klantreis, de website wordt getest en ook de metingen worden gecontroleerd.
Jouw website wordt door onze SEO Specialist in diverse “seo tools” onderzocht, zodat wij ook weten hoe er gescoord wordt in de gratis zoekresultaten en waar kansen liggen.
En als laatste ontdekt de E-mailmarketing Specialist of de mailbox van onze (potentiële) klanten op de juiste manier bereikt wordt.
De bevindingen van het team worden door de Projectmanager samengevat en gepresenteerd. Waar liggen de kansen en welke stappen hebben de meeste prio, het budget advies wordt besproken en er wordt ingegaan op de verwachte resultaten en de daarbij behorende KPI’s? Pas hierna gaan we door naar STAP 2.
Projectmanager
Onze spil in het veld, verzamelt alle cruciale informatie en brengt deze over naar het team.
Google Ads Specialist
Onze expert in betaalde zoekresultaten, duikt diep in jouw Google-advertenties om de effectiviteit te verhogen en verspilling te minimaliseren.
Social Ads Specialist
Onze strateeg voor sociale media, optimaliseert jouw campagnes op platforms zoals Facebook en Instagram om maximale engagement en ROI te verzekeren.
SEO Specialist
Onze meester in zoekmachineoptimalisatie, analyseert en verbetert jouw website om hoger te scoren in de gratis zoekresultaten en meer organisch verkeer te trekken.
E-mailmarketing Specialist
Onze deskundige in digitale correspondentie, zorgt ervoor dat elke e-mail campagne precies de juiste snaar raakt bij jouw doelgroep.
STAP 2:
De inrichtingsfase
Bij online bazen streven we er naar om een langdurige samenwerking op te bouwen met mensen waar we ook echt blij van worden. We doen het niet om onze zakken te vullen, maar omdat we met mensen willen samen willen werken die passie hebben in hun vak. Net als wij eigenlijk…
Soort zoekt soort, toch?
STAP 3:
De optimalisatiefase
Bij online bazen streven we er naar om een langdurige samenwerking op te bouwen met mensen waar we ook echt blij van worden. We doen het niet om onze zakken te vullen, maar omdat we met mensen willen samen willen werken die passie hebben in hun vak. Net als wij eigenlijk…
Soort zoekt soort, toch?
STAP 4:
De evaluatiefase
Bij online bazen streven we er naar om een langdurige samenwerking op te bouwen met mensen waar we ook echt blij van worden. We doen het niet om onze zakken te vullen, maar omdat we met mensen willen samen willen werken die passie hebben in hun vak. Net als wij eigenlijk…
Soort zoekt soort, toch?
Laten we
samenwerken!
Benieuwd hoe we deze strategie voor jouw bedrijf in praktijk kunnen brengen? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend gesprek!