Blog

Online Bazen > Blog
17sep
Online marketing voor een festivalOnline marketing case: Het Allermooiste Feestje groeit door social media

Online marketing case: Het Allermooiste Feestje groeit door social media

Het Allermooiste Feestje is een festival in het oosten van het land. Sinds een aantal jaar is het Allermooiste Feestje, georganiseerd door VBV Events, ieder jaar weer terug te vinden in Sibculo (provincie Overijssel). Een festival bomvol toffe stages, zoals Freestyle bij Recklezz, Radio Olympia & Band’um en My Tempo is Uptempo. Een festival dat geschikt is voor verschillende leeftijden en doelgroepen dus. Voor de editie van 6 juli 2019 mocht Online Bazen voor het eerst de online marketing van Het Allermooiste Feestje verzorgen. In deze online marketing case lees je meer over de werkwijze van Online Bazen, de resultaten en de toekomstplannen van de samenwerking. 

Lees Meer
6sep
Productfeed marktplaatsenHet belang van een goede productfeed

Het belang van een goede productfeed

Een productfeed bevat alle informatie van je producten zoals prijs, titel, beschrijving, afbeeldingen, specificaties en voorraad. Deze feed kan je gebruiken om heel gemakkelijk je producten in te laden op verschillende verkoopkanalen zoals vergelijkingssites, marketplaces of affiliates. Omdat de online sales steeds harder groeien en mensen minder naar fysieke winkels gaan om producten te bekijken is het daarom erg belangrijk dat jouw productinformatie online goed is. Slechte productinformatie kan leiden tot een hoog retourratio of zelfs tot helemaal geen aankoop. Beide wil je natuurlijk niet. Het hebben van een zo compleet mogelijk product feed is daarom van groot belang voor online retailers maar helaas lang niet altijd een vanzelfsprekendheid. In dit artikel gaan we verder in op het belang van het hebben van een goede productfeed.

Lees Meer
1aug
Fitness marketingNieuw bij Online Bazen: Brian van Loon

Nieuw bij Online Bazen: Brian van Loon

Online Bazen blijft op alle vlakken doorgroeien. Wij blijven groeien op het gebied van tevreden klanten, kennis en nieuwe samenwerkingen. Dit laatste vraagt natuurlijk om versterking. Wij kunnen met trots mededelen dat we er vanaf vandaag een nieuwe collega bij hebben. Dit is niemand minder dan Brian van Loon. Hij versterkt het team vanaf 1 augustus en gaat aan de slag als online marketing specialist. Maar wie is Brian nu eigenlijk?

Lees Meer
11jul
Google shopping 2019Google Shopping: wat kan het jouw webshop bieden?

Google Shopping: wat kan het jouw webshop bieden?

Wij krijgen steeds vaker de vraag vanuit e-commerce klanten wat Google Shopping nou precies inhoudt, hoe het werkt, wat het voor hen kan betekenen en wat het voor toegevoegde waarde kan bieden binnen hun huidige advertentiestrategie. Daarom gaan we vandaag dieper in op de kansen en mogelijkheden van Google Shopping voor jouw webshop. Het belang van een goede productfeed, het opzetten van een Google Shopping account, Merchant Center en uiteraard worden alle voordelen uitvoerig besproken. Lees je mee?

Lees Meer
26jun
Tips voor linkedin adverteremLinkedIn adverteren: wat kan het jouw bedrijf opleveren?

LinkedIn adverteren: wat kan het jouw bedrijf opleveren?

LinkedIn is voor veel ondernemers geen voor de hand liggend kanaal om op te adverteren en vaak wordt er gezegd dat het ‘te duur’ is in vergelijking met kanalen zoals Facebook, Instagram en Google. Er wordt vaak gedacht dat LinkedIn alleen geschikt is voor vacatures, maar niks is minder waar. In dit artikel bespreken we graag de mogelijkheden en kansen voor jouw bedrijf! LinkedIn kan namelijk hét perfecte kanaal zijn om nieuw bereik en uiterst relevante traffic voor jouw website/product te genereren. Vooral met de nieuwe mogelijkheden en kansen die het vernieuwde LinkedIn advertising biedt. Hoe? Dat leggen we je later uit!

Lees Meer
18apr
Verkopen op marktplaatsenVerhoog je omzet met Feedmarketing

Verhoog je omzet met Feedmarketing

Om je omzet als webshop te verhogen, is feedmarketing tegenwoordig een essentieel onderdeel van je online marketing strategie.  Feedmarketing inzetten als webshop kan erg interessant zijn om meerdere redenen. Je kunt namelijk op een relatief eenvoudige manier je aanbod (betaald) wegzetten op meerdere platforms om zo je vindbaarheid van je producten te vergroten en meer potentiële klanten naar je webshop leiden. Klanten die je op andere manieren wellicht nooit had bereikt. Dit doe je middels een zogenaamde product feed.

Lees Meer