De kracht van professionele fotografie binnen je marketingstrategie

door | okt 4, 2017 | Online Marketing, Social media

Het gebruik van professioneel beeld binnen de marketingstrategie van een bedrijf neigt nogal eens onderschat te worden, dat ene achternichtje van de social media marketing specialist kon tenslotte toch ook wel leuke kiekjes schieten. En dat is zonde want dat is precies waar er kansen blijven liggen binnen je online marketing strategie. Maar wat maakt het dan zo belangrijk om professioneel beeld toe te passen binnen je bedrijf. En, hoe pas je dit toe?

Een beeld zegt meer dan 1.000 woorden

In de huidige maatschappij waarin mensen overspoeld worden door lange lappen teksten in combinatie met het hebben van een concentratieboog van een goudvis, is er vooral behoefte aan visuele content. Het gebruik van vele – vooral mooie – plaatjes en weinig tekst is de key om de aandacht te trekken van je doelgroep. Het is de kunst om tegenwoordig nog op te vallen tussen die duizenden berichten die langskomen op facebook, en geloof me, daarmee ga je het niet redden met een leuke tekst. Een van de belangrijkste elementen binnen een online marketing strategie is het trekken van de aandacht van je doelgroep met een betrouwbare en professionele uitstraling. Dat maakt het uiteindelijk zo dat je doelgroep geprikkeld wordt om verder te klikken, en dan pas komt het belang van waardevolle content om de hoek kijken.

Het inschakelen van een professional versus de hobby fotografie van ome Jan

Als je eenmaal het besluit hebt genomen om je doelgroep te gaan prikkelen met beeld, zorg dan ook meteen dat dit goed gebeurt. Hoe professioneler en frisser het beeld, hoe meer vertrouwen dit opwekt bij de doelgroep. Stel je bent een reseller van tweedehands producten die eigenlijk zo goed als nieuw zijn en je focus ligt op het plaatsen van advertenties – tussen alle al bestaande advertenties – op marktplaats. Het beeld hoeft niet nieuw te zijn, want het mag gebruikt overkomen, maar het moet wel vertrouwen uitstralen en een kenner weet hoe je dit in de juiste setting op de juiste manier neerzet. Je zou zelf tenslotte zelf toch ook eerder kiezen voor een product in een frisse, fijne en vertrouwde omgeving? Dit zou een beter beeld geven in plaats van die ene half bewogen foto van een bureaustoel waarbij de kwaliteit lastig in te schatten is.

Het overbrengen van emoties en gevoel met behulp van beeld

De voorgaande alinea is een goed voorbeeld dat het niet alleen belangrijk is dat je enkel en alleen een product verkoopt maar is het vooral belangrijk dat je een daarbij ook een gevoel verkoopt. Naast het gebruiken van professionele en frisse productfotografie is het ook belangrijk om het product in context te laten zien. Als bedrijf wil je graag opvallen en je brand uitdragen. Daarbij is het belangrijk om je doelgroep door en door te kennen, maar ook vooral om ze aan te spreken, en dat is waar de uitstraling en het gevoel van beeld ontzettend belangrijk is. Waar jij tot de kernwaarde weet te komen van je doelgroep, kan een professionele fotograaf je ondersteunen door dit op de juiste manier vast te leggen en uit te dragen. Een van de bedrijven die dit succesvol toepast is WeWood . Met hun houten horloges willen ze niet alleen een product verkopen maar ook vooral een verhaal vertellen waarbij ze samenwerkingen aangaan om moeder natuur te beschermen. Het beeld dat ze gebruiken op hun website is hierbij ontzettend ondersteunend en als koper krijg je hier automatisch een goed gevoel bij waardoor je het product sneller koopt. Hun instagram-account is ook een perfect voorbeeld van hoe zij hun doelgroep willen aanspreken met sfeerbeelden in combinatie met productfotografie.

Fotografie belang marketing

(bron: https://global.we-wood.com)

Kortom; het draait om serieus genomen worden

Het gebruiken van krachtig beeld zorgt ervoor dat je doelgroep je serieus neemt en zich aangesproken voelt. Belangrijk hierbij is een frisse, professionele en consistente uitstraling. Dit is over meerdere takken van fotografie uit te rollen binnen je bedrijf. Denk hierbij aan fotografie voor je social media uitingen, productfotografie, het neerzetten van een bepaalde sfeer en die succesvol overbrengen op je doelgroep maar ook het geven van een kijkje achter de schermen en je doelgroep hierin meenemen. 4 Ever With Everyone is een van onze klanten die de kracht van beeld en merkt succesvol heeft weten te combineren en toe te passen binnen hun branding. Vooral op hun instagram pagina zie je hoe er niet altijd per definitie een product wordt getoond voor directe commerciële doeleinden maar dat er ook een bepaalde sfeer wordt neergezet om hun doelgroep hierin mee te nemen.

Ook wij geven op maat gemaakt advies per klant over hoe je dit succesvol kan toepassen binnen je eigen bedrijf. Wil je meer informatie ontvangen over hoe Online Bazen jouw online marketingstrategie tot een succes kan brengen? Neem dan vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button