Blog

Online Bazen > Blog > Over Online Bazen > Nieuw bij Online Bazen: Brian van Loon
Fitness marketingFitness marketing

Nieuw bij Online Bazen: Brian van Loon

Online Bazen blijft op alle vlakken doorgroeien. Wij blijven groeien op het gebied van tevreden klanten, kennis en nieuwe samenwerkingen. Dit laatste vraagt natuurlijk om versterking. Wij kunnen met trots mededelen dat we er vanaf vandaag een nieuwe collega bij hebben. Dit is niemand minder dan Brian van Loon. Hij versterkt het team vanaf 1 augustus en gaat aan de slag als online marketing specialist. Maar wie is Brian nu eigenlijk?

Mijn achtergrond

Hey, als nieuwe medewerker van Online Bazen wil ik me graag even voorstellen. Mijn naam is Brian van Loon, 24 jaar oud en geboren en getogen in het mooie ‘s-Hertogenbosch. Tijdens mijn studie ben ik even in een andere stad gaan wonen. Ik ben namelijk verhuisd naar Nijmegen, hier heb ik aan de HAN de studie Communicatie gevolgd waarop ik in februari 2019 ben afgestudeerd. Nu ben ik weer terug van weggeweest en ik voel me weer helemaal thuis in Den Bosch.

Tijdens de studie is mijn passie voor online marketing ontstaan. Communicatie vond ik altijd interessant, maar bij veel facetten van communicatie miste altijd iets. Het is namelijk zo dat vaak niet te herleiden valt wat communicatie nu precies oplevert. Kort gezegd, het is moeilijk meetbaar. 

Toen kwam online marketing op mijn pad. Hierin ben ik mij gaan verdiepen en ik kwam er snel achter dat alles te herleiden valt bij online marketing. Als ik X doe, dan gebeurt er Y. Je ziet meteen wat een bepaalde handeling voor uitkomst heeft. Dit vond ik écht interessant. Als je iets doet, dan wil je uiteindelijk toch zien wat het oplevert? Daar doe je het uiteindelijk voor.

Werkervaring

Toen ik wist dat ik iets wilde gaan doen met online marketing ben ik hier direct mee aan de slag gegaan. Allereerst heb ik gewerkt als freelance social media specialist. Hierbij hielp ik MKB-bedrijven van A tot Z met het uitzetten van hun social mediastrategie. In overleg met deze ondernemers stelde ik een passende campagne op en daarna nam ik de uitvoering hiervan op me. Hier heb ik veel geleerd op zowel uitvoerend als strategisch vlak.

Daarna ben ik aan de slag gegaan bij een online marketingbureau dat zich specialiseert in fitness marketing m.b.v. Facebook Ads, e-mailmarketing, landingspagina’s en funnels. Hier was ik verantwoordelijk voor de gehele online klantreis. Hier zorgde ik voor zowel klantacquisitie als klantretentie m.b.v. de bovenstaande middelen. 

Online marketing is heel breed, maar ik had nu alleen kennis over een deel hiervan. Daarom vond ik dat het tijd was om aan de slag te gaan bij een allround marketingbureau dat werkte in verschillende branches zodat ik mijn kennis kon gaan verbreden. 

Mijn werkzaamheden

Mijn focus binnen Online Bazen ligt op content marketing, social media (marketing en adverteren) en Google Ads. Je kan mij hierover het hemd van het lijf vragen. Wil je weten welke social media strategie het best bij jouw bedrijf past? Of ben je benieuwd welke advertentiestrategie het meest logisch is voor jouw situatie? Heb je een landingspagina nodig, maar weet je niet waar te beginnen? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Dit zijn een aantal voorbeelden van vragen waar ik jou perfect mee kan helpen. Daarnaast wil ik bij Online Bazen mijn kennis over SEO & Data Analytics gaan vergroten. Daarom ben ik tenslotte hier gaan werken. Om nog meer te leren over online marketing en campagnes uit te voeren voor bedrijven binnen verschillende branches.

Wil jij met mij sparren over alle kansen die er voor jouw bedrijf liggen of ben jij simpelweg benieuwd naar mijn mening over bepaalde onderwerpen? Je kunt mij bereiken op [email protected] Uiteraard kun je mij ook bereiken door ons kantoor in Den Bosch te bellen op 073-2032195. Spreek ik je snel?

mm

Door 1

Als online marketing specialist bij Online Bazen help ik de klant om meer resultaat uit online marketing te halen. Denk hierbij aan content marketing, social media (marketing) en Google Ads. Geen enkele dag is hetzelfde bij Online Bazen. Iedere klant heeft een ander vraagstuk en de branche blijft zich altijd ontwikkelen. Daar haal ik veel energie uit. Waar ik nog meer energie uithaal is wanneer ik zie dat een campagne werkt en ik samen met de klant online resultaat behaal. Aan het eind van de dag draait het natuurlijk om ‘resultaat’.

close slider