Online marketing in de installatiebranche

door | jan 16, 2020 | Content marketing, Online Marketing, Social media

Binnen de installatiebranche zijn veel bedrijven nog zeer traditioneel ingesteld wat betreft marketing: veelal worden traditionele media zoals flyers, advertenties in vakbladen en deur-tot-deur verkoop ingezet als aanjagers van marketing. Het aankoopproces van de klant verschuift echter van offline naar online. Dit betekent dat de huidige marketingstrategie van installatiebedrijven en de gewenste touchpoints van de doelgroep langs elkaar heen lopen. Daarom is het belangrijk dat installatiebedrijven verschuiving van traditioneel naar online gaan maken om de klant zo optimaal mogelijk te bedienen. Hoe verwezenlijken wij een dergelijke verschuiving voor onze partners? En wat voor resultaten behalen wij in de installatiebranche? Dit zijn vragen waar wij antwoord op geven in dit artikel.

Hoe behalen we succes voor de installatiebranche

Succes is een breed begrip en voor iedereen anders. Daarom begint het behalen van succes altijd met het in kaart brengen van doelstellingen. Nadat de doelstellingen bepaald zijn brengen bepalen we samen de middelenmix die aansluit op deze doelstellingen. We bekijken de doelgroep en brengen de customer journey in kaart, zodat we bij ieder touchpoint de juiste middelen kunnen inzetten. Wij maken dit allemaal inzichtelijk zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Vrijwel altijd blijkt dat een multichannel online marketingstrategie de meest logische stap is voor installatiebedrijven.

Multichannel strategie voor de installatiebranche

Met behulp van een multichannel strategie verstevigen wij de online positie van onze partners in de installatiebranche. De multichannel strategie die tot nu toe het beste resultaat oplevert voor de installatiebranche bestaat altijd uit een combinatie van Facebook Ads, SEA & SEO.

Facebook Ads

Wij zetten Facebook in om top-of-mind te blijven en awareness te creëren bij de doelgroep. Als je top-of-mind awareness hebt gecreëerd bij de doelgroep, is de kans groter dat zij als eerste aan jouw bedrijf of merk denken. Door te adverteren op Facebook is jouw bedrijf tegen relatief lage kosten constant zichtbaar in de regio. Wanneer de potentiële klant een keuze gaat maken voor een installatiebedrijf is de kans aanzienlijk groter dat ze voor jou kiezen, omdat ze jou herinneren.

Google Ads (SEA)

Google Ads zorgen in onze multichannel strategie voor de meeste conversies. Wij zetten een zoekwoorden strategie in voor het installatiebedrijf waarbij wij inzetten op de zoekwoorden die het meest relevant zijn voor de diensten die zij aanbieden. Op deze manier staat het installatiebedrijf altijd bovenin de advertenties bij Google en verschijnen zij altijd in de zoekopdracht van de doelgroep.

SEO-optimalisatie

Bij Online Bazen zijn we van mening dat je altijd oog op de toekomst moet houden. Daarom zetten wij altijd in op SEO-optimalisatie als lange termijn strategie. Dankzij een solide SEO-strategie kunnen we flinke stappen zetten op het gebied van organische vindbaarheid. We zorgen dat dat de gehele SEO-structuur optimaal is ingericht, herschrijven de huidige webteksten zodat de beste zoekwoorden er in staan en daarbij maken we vaak gebruik van conversiegerichte landingspagina’s. Op deze manier kunnen wij consequent op zowel de korte- als lange termijn resultaat blijven behalen voor de installatiebedrijven.

Behaalde resultaten voor de installatiebranche

We behalen als mooie resultaten voor onze partners in de installatiebranche. Zo zorgen wij ervoor dat ze op lokaal gebied vindbaar zijn. Voor een van onze partners (specialist op het gebied van verwarmings- en warmwaterapparatuur) hebben we al een groei van 300% in het aantal aanvragen via de website gerealiseerd. Voor een andere totaalinstallateur hebben we al diverse top-3 noteringen op concurrerende zoekwoorden in hun regio gerealiseerd.

Wij hebben diverse installatiebedrijven al mogen helpen om online succes te boeken. Daarom kunnen wij met zekerheid zeggen dat Online Bazen aan het uitgroeien is tot een echte marketingpartner voor de installatiebranche. Ben jij de volgende waarvoor wij online succes mogen boeken? Neem vrijblijvend contact met ons op via 073-2032195 of mail ons op info@onlinebazen.nl. We helpen je graag verder.

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button