Online marketing case: Bouw een succesvol contentplatform

door | jun 11, 2019 | Case Studies, Online Marketing

Sinds 24 april is de website Allesoverbevlogenheid.nl live. Alles over bevlogenheid is hét platform voor de bevlogen leidinggevende, ondernemer en werknemers. Wij hebben dit nieuwe platform mogen bouwen en doen daarnaast de complete marketingstrategie. Wij zijn trots op het resultaat en delen graag hoe dit tot stand is gekomen en wat de toekomstplannen zijn.

Begin dit jaar zijn wij in contact gekomen met de mannen van Impact on the Job. Impact on the job is het bedrijf achter de ‘Week van de Bevlogenheid’, een succesvol jaarlijks evenement omtrent het begrip bevlogenheid. Bevlogenheid is een state of mind in je werk die wordt gekenmerkt door toewijding, vitaliteit en opgaan in je werk wat weer zorgt voor minder ziekteverzuim, stress en burn-outs. De Week van de Bevlogenheid had al een duidelijk doel namelijk: In 2025 is 80% van werkend Nederland bevlogen en trots. Om dit doel te bereiken vonden ze dat ze zich niet alleen tot deze week moest beperken. Om de ‘olievlek’ over Nederland te verspreiden is het nodig om mensen daar 52 weken per jaar en 7 dagen per week over te informeren. Zo kwam het idee voor het platform Alles over Bevlogenheid.

De strategie

De vraag was in eerste instantie om de bestaande website van de week van de bevlogenheid in een nieuw jasje te steken. Na een paar goede brainstormsessies kwamen wij er al snel achter dat er behoefte was aan meer dan dat. Zo hebben we besloten om de de naam te veranderen naar Allesoverbevlogenheid.nl. en de strategie daarop aan te passen. Deze naam dekt meer de lading over wat het doel is. Het doel om een platform te creëren om mensen het hele jaar door te informeren over alles wat met bevlogenheid te maken heeft. Dit doen we door middels van het schrijven van informatieve blogs, interviews met inspirerende ondernemers en video’s. Daarbij blijft de WVDB natuurlijk wel altijd centraal staan.

Week van de Bevlogenheid werkte al met ambassadeurs van grote bedrijven zoals AFAS en Nationale Nederlanden. Op het nieuwe platform krijgen deze ambassadeurs en ook anderen de kans om zichzelf in de spotlights te zetten door gastblogs te schrijven. De content wordt vervolgens gedeeld op de social media kanalen Facebook en Linkedin. Tevens zorgen we door middel van een solide e-mailmarketing strategie dat zowel bestaande als lezer worden bereikt. Door een hoge engagement te creëren kunnen we de olievlek sneller verspreiden en een community bouwen rondom het platform waar bevlogenheid op het werk centraal staat.

De website  

De website is een aantrekkelijk en overzichtelijk platform geworden met een nieuwe uniforme huisstijl en een nieuw logo. Op dit moment is het nog voornamelijk informatief met interviews, blogs, video’s en informatie over het evenement. We zijn echter bezig om andere manieren te vinden om nog meer mensen te bereiken. Ook hebben we alle oude URL’s geredirect om de paginawaardes over te brengen naar de nieuwe voor een snellere stijging in de rankings. 

De toekomst

Het platform is nu inmiddels twee maanden live en staat vol met leuke blogs en interessante interviews en sprekers. We zien de bezoekersaantallen stijgen en we hebben inmiddels ook al meerdere gastbloggers aan ons weten te binden. We geloven echter wel dat er meerdere manieren zijn om het doel sneller te behalen. Zo zijn we nu bijvoorbeeld aan het kijken naar de mogelijkheid om trainingen aan te bieden via de website en andere waardevolle features met betrekking tot bevlogenheid.

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button