Online Marketing Den Bosch

Compass Pools

Periode: Doorlopend

Compass Pools biedt hoogwaardige, luxe prefab zwembaden voor zowel binnen als buiten. Met 35 jaar ervaring en een team van specialisten, architecten en hoveniers ontzorgen ze de klant compleet. Daarnaast zijn ze niet enkel in te zetten voor de installatie, maar ook voor onderhoud kun je bij Compass Pools terecht. Compass Pools had de ambitie om verder te groeien, daarom kwamen ze in het voorjaar van 2023 bij Online Bazen terecht. Tot op heden zijn al mooie resultaten behaald voor Compass Pools. In dit succesverhaal vertellen we daar meer over.

Situatie en behoefte

Online Bazen is in mei aan de slag gegaan met de online marketing werkzaamheden voor Compass Pools. In kwartaal 4 van 2022 is een nieuwe website live gegaan, maar deze bracht niet het benodigde online succes met zich mee. Daarom ging Compass Pools op zoek naar een andere online marketing partij en al snel zaten we samen aan tafel voor een introductiegesprek. Dit gesprek beviel beide partijen goed en dus startten we in mei 2023 met de omnichannel strategie voor Compass Pools. Hierbij lag de focus op zowel het verhogen van leads, als het verhogen van de naamsbekendheid.

  • Behoefte: meer leads realiseren en naamsbekendheid laten groeien

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

Om het aantal leads te verhogen werd Online Bazen als online marketing partij ingeschakeld. Wij geloven dat de combinatie van de juiste online marketingkanalen elkaar versterkt en daardoor effectief bijdragen aan het behalen van de gestelde doelen. In eerste instantie enkel gericht op het realiseren van meer leads met kanalen als SEA, Social advertising, SEO en CRO. Later werd ook groeien in naamsbekendheid steeds belangrijker en werd bijvoorbeeld Pinterest als kanaal toegevoegd.

Stap 2: Uitvoer strategie

De juiste strategie begint uiteraard met een goede analyse van de beginsituatie. Daarom is voor de start van de samenwerking alle data uit het verleden goed geanalyseerd. Hierbij moet je denken aan zowel de websiteprestaties als de campagneresultaten uit het verleden. Op basis van deze informatie is een plan uitgewerkt en in een uitgebreide strategie gepresenteerd aan Compass Pools.

CRO
De website was recent nog vernieuwd en flink verbeterd in uitstraling. Toch waren er op CRO-gebied nog verschillende verbeterpunten. Deze hebben we op een rijtje gezet, zodat de klant dit op kon pakken met de webbouwer. Door deze verbeterpunten toe te passen wordt het contactproces op de website zo duidelijk en eenvoudig mogelijk gemaakt. Dit uiteraard met het doel om het conversiepercentage en dus het aantal leads te verhogen.

SEO
Compass Pools kreeg nog erg weinig organisch verkeer op de website. Er lagen dus veel kansen binnen dit kanaal om te groeien. In de strategiefase is een uitgebreide analyse gedaan van de website en organische resultaten op dat moment. Op basis hiervan zijn verschillende adviezen gegeven, waaronder verbetering van meta titels, content, het gebruik van juiste zoekwoorden en nog veel meer. Hier zijn wij mee aan de slag gegaan en dit zorgde binnen korte tijd al voor verbeteringen, waaronder meer (hoge) posities van relevante zoekwoorden. 

Google Ads
Er werden al SEA campagnes ingezet, maar deze zorgden nog niet voor voldoende leads. We hebben daarom een andere campagnestructuur opgezet met Search campagnes. Hierbij is een verdeling gemaakt tussen Branded en Non-branded, zodat Google ads bijdraagt aan beide doelen: meer leads en hogere naamsbekendheid. Al snel zagen we mooie stijgingen binnen de resultaten. Door de campagnes te blijven optimaliseren willen we deze trend doorzetten. 

Social Ads
Compass Pools had voorheen nog geen gebruikgemaakt van social advertising. Binnen de nieuwe strategie zetten we dit kanaal wel in voor een retargeting campagne. Door de inzet van een retargeting campagne blijft Compass Pools top-of-mind en kunnen we websitebezoekers die geen aankoop hebben gedaan opnieuw overtuigen om contact op te nemen. Daarnaast biedt Social Ads de kans om de indrukwekkende zwembaden visueel te laten zien aan potentiële klanten. Dit was voor ons ook de reden om Pinterest later als kanaal toe te voegen aan de strategie.

Stap 3: Hoogtepunten

In de periode dat we voor Compass Pools bezig zijn hebben we tot nu toe mooie resultaten behaald. Ieder kanaal heeft een bijdrage geleverd en per kanaal zien we ook verbeteringen terug. De combinatie van al deze kanalen heeft uiteindelijk gezorgd voor meer gegenereerde leads ten opzichte van het jaar daarvoor.

Kanaalspecifiek zien we met name een stijging in het aantal leads via Google Ads. Dit aantal is namelijk met wel 217% gestegen. Daarnaast wordt SEO ook steeds belangrijker door de stijging in websitebezoekers en 90% meer zoekwoorden in de top 10. Kortom een goede periode om op terug te kijken en veel potentie om in de toekomst verder te bouwen.

Resultaten

Meer leads

Meer leads gegenereerd t.o.v. een jaar eerder

217%

Conversies via Google Ads met 217% gestegen

90%

Zoekwoorden in de top 10 met 90% gestegen

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button