Jetske en Hein aan het werk

Periode: Doorlopend

Sinds juli 2021 is Online Bazen gestart met de online marketing voor DWRS Label. DWRS Label is gespecialiseerd in de verkoop van schoenen en laarzen, welke vooral bekend staan om hun uitgesproken stijl. Naast dat ze hun producten verkopen in meer dan 350 verschillende winkels en boetiekjes, hebben ze ook een webshop. DWRS draait al een goede omzet online, maar toch liggen er nog genoeg kansen om hierin te groeien. Lees hieronder meer over deze case en de resultaten.

Situatie en behoefte

De webshop van DWRS presteerde al vrij goed, maar toch was er genoeg ruimte voor verbeteringen. Vandaar dat DWRS aanklopte bij Online Bazen voor een online marketing strategie. In deze strategie zijn er een aantal doelen opgesteld, gericht op meer omzet en meer bestellingen genereren. Naast het behalen van deze doelen wil Online Bazen dé strategische partner worden van DWRS voor de lange termijn. Zo denken we al na over nieuwe social media kanalen en strategieën en zijn we echt gericht op een nieuwe langetermijnvisie. Bij DWRS gaat het daarom ook niet alleen om performance marketing, maar ook brand marketing is een belangrijk onderdeel binnen de strategie.

  • Bestellingen per dag laten groeien met 50%
  • De kosten per aankoop die afkomstig zijn uit online marketing verlagen

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

Voor DWRS maken we gebruik van social ads, Google ads en conversie optimalisatie. Deze drie strategieën worden vooral gebruikt om de hoofddoelen van DWRS te kunnen realiseren. Door het gebruik van social ads en Google ads komen er meer bezoekers op de website en zorgt het voor meer bestellingen. Ook haal je als bedrijf het liefste zoveel mogelijk conversies op je webshop. Conversie optimalisatie speelt hierin dan een belangrijke rol. Door het verbeteren van de techniek, de laadsnelheid en de gebruiksvriendelijkheid van de webshop wordt de kans op een conversie vergroot. 

Stap 2: Uitvoer strategie

Voor DWRS hebben we een uitgebreide social strategie gemaakt. Hierin hebben we verschillende dingen aangepast. Zo hebben we bijvoorbeeld de campagnestructuur aangepast. We maken nu gebruik van een koude en warme campagnestructuur. Koud wil zeggen dat de doelgroep DWRS nog niet kent, een warme campagnestructuur wil zeggen dat de doelgroep al kennis heeft gemaakt met DWRS. Voor de koude structuur maken we gebruik van bekendheid campagnes. Voor de warme structuur maken we gebruik van retargeting campagnes.

 

Daarnaast zijn we beter gaan kijken naar de doelgroep die we willen bereiken voor DWRS. Zo stond de doelgroep bij de retargeting namelijk niet goed ingesteld, en liepen ze aankopen mis. Retargeting is namelijk gericht op websitebezoekers die niets gekocht hebben, via deze social retargeting kun je ze wellicht toch overhalen om iets te kopen. Voor de bekendheid campagnes hebben we gekozen voor een brede doelgroep. Uit verschillende tests is gebleken dat deze doelgroep veel lagere kosten per aankoop had. Juist het scheiden van de koude en warme doelgroepen heeft veel goede resultaten opgeleverd voor DWRS.

 

Naast deze social strategie zijn we ook begonnen met Google ads. Door het gebruik van Google ads komt de webshop van DWRS als advertentie in Google te staan. Hierdoor wordt deze pagina vaker gezien in Google, komen er meer clicks en dus meer bezoekers op de website. Google ads is een strategie die voor DWRS heel goed werkt, zo zijn de opbrengsten vanuit Google ads al met 300% gestegen.

 

Daarnaast hebben we ook conversie optimalisatie uitgevoerd. Geen complete make-over van de website, maar een aantal conversiegerichte aanpassingen. Zo hebben we qua design een aantal optimalisaties doorgevoerd en is er een automatische e-mail personalisatie ingesteld. Als je denkt dat een aantal minimale aanpassingen weinig nut hebben, dan heb je het mis. Dankzij deze aanpassingen is het conversiepercentage bijvoorbeeld al met 1% gestegen.

Stap 3: Resultaat en hoogtepunten

Sinds het begin van de samenwerking hebben we al mooie resultaten weten te behalen voor DWRS Label. Zo is de social ads ROAS (return on advertising spend) gestegen met 160%. Ook het aantal websitebezoekers is gestegen met 150%. Verder zijn de bestellingen én de omzet dik verdubbeld. Genoeg redenen voor ons als bureau om heel trots te zijn op deze samenwerking.

Resultaten

160%

ROAS stijging van 160%

2,5x

Bestellingen en omzet dik verdubbeld

300%

Opbrengsten uit Google ads gestegen met 300%

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button