Online Marketing Den Bosch

Het Waare Huis

Periode: Doorlopend

Het Waare Huis is de grootste makelaar in de regio Rosmalen. Het bedrijf heeft lokaal en regionaal een hoge bekendheid. Zij zijn ook actief in Den Bosch en de verschillende dorpen rondom Rosmalen. Het Waare Huis bestaat dit jaar 20 jaar en focust zich op verschillende diensten zoals een huis verkopen, aankopen en taxaties. Zowel nieuwbouw als bestaande bouw. De betrokken specialisten kennen de regio goed, wat ervoor zorgt dat er goed wordt meegedacht en ze zich goed kunnen inleven in de situatie van de klant. Het Waare Huis wilde de online marketing vergroten en heeft begin 2022 de samenwerking opgezocht met Online Bazen. Sindsdien zijn mooie resultaten behaald.

Situatie en behoefte

Online Bazen is vanaf maart 2022 gestart met een uitgebreide online marketingstrategie voor Het Waare Huis. Het Waare Huis wilde de online marketingactiviteiten naar een hoger niveau tillen. Na enkele gesprekken kreeg Online Bazen een akkoord om voor Het Waare Huis aan de slag te gaan. Het Waare Huis wilde groeien in het aantal klanten, maar ook het marktaandeel vergroten. Online Bazen is daarom gestart met een totaalstrategie om deze doelen voor Het Waare Huis te kunnen realiseren.

  • Behoefte: groeien in aantal klanten en marktaandeel vergroten

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

Sinds maart 2022 pakt Online Bazen de online marketingkanalen van Het Waare Huis op. Hierbij zijn de kanalen uitgebreid van enkel Social Ads naar de combinatie met Google Ads, SEO en conversie optimalisatie. Op deze manier is er een totaalstrategie met zowel de focus op korte als lange termijn doelstellingen. Ook een belangrijke stap hierin was de nieuwe website die in juni 2022 live ging. Het Waare Huis bevindt zich in een zeer concurrerende markt, ook online. Daarom is er gedurende de samenwerking een verandering in strategie doorgevoerd. Deze aanpassing was zeer succesvol, want dit zorgde voor nog betere resultaten en leverde daarmee een belangrijke bijdrage om de gestelde doelen te bereiken.

Stap 2: Uitvoer strategie

Voor de totaalstrategie van Het Waare Huis zijn naast Social Ads ook extra kanalen ingezet, namelijk Google Ads, SEO en conversie optimalisatie. Met Google Ads, Social Ads en SEO is direct vanaf het begin in maart 2022 gestart. Hiermee werd zowel gefocust op campagnes voor doorlopende diensten, als ook op tijdelijke projecten. 

De overgang naar de nieuwe website heeft door externe problemen voor verlies van diverse belangrijke posities binnen Google gezorgd. Het was daarom extra van belang dat er met SEO werd gezorgd voor verbeterde resultaten. Er zijn verschillende optimalisaties uitgevoerd zoals de optimalisatie van bestaande pagina’s, het toevoegen van nieuwe pagina’s en technische analyses en optimalisaties. Na deze optimalisaties is Het Waare Huis ondertussen weer flink gestegen in relevante posities en zoekwoorden. Het niveau van de meest relevante (lokale) zoekwoorden is inmiddels op een dusdanig niveau, dat de focus is uitgebreid naar een bredere regio.

Een kanaal wat een belangrijke rol speelt in het online marketing succes van Het Waare Huis is de Google Ads strategie. Door de enorm concurrerende markt was dit een uitdaging. Iedereen wil aandacht van de consument om een huis te verkopen. Begin 2023 is daarom gekozen voor een andere strategie. Deze nieuwe invalshoek heeft ervoor gezorgd dat de campagnes van Het Waare Huis minder te maken hebben met concurrentie. Daarnaast was door deze aanpassingen een duidelijke stijging in het aantal aanvragen te zien. Deze stijging zien we nog steeds terug. 

De Social Ads worden ook ingezet, als aanvulling op de andere kanalen. Zo draaien er diverse campagnes die ervoor zorgen dat er meer aanvragen binnenkomen en Het Waare Huis top-of-mind is en blijft bij huizenbezitters in de regio Rosmalen en Den Bosch.

Stap 3: Hoogtepunten

We zijn in maart 2022 gestart en in die tijd zijn er al mooie resultaten behaald. De online marketing kanalen leveren een goede bijdrage aan het nastreven van de gestelde doelen. Dit zien we onder andere terug in het aantal sessies van alle kanalen samen. Hierin is namelijk een stijging van 122% te zien. Ook zijn er 235% meer aanvragen binnengekomen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Resultaten

122%

meer sessies dan vorig jaar in dezelfde periode

Meer dan verdubbeld!

Conversiepercentage is meer dan verdubbeld

235%

meer aanvragen

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button