
Periode: Doorlopend
Situatie en behoefte
Voordat Outdoor Lifestyle bij ons binnenkwam werd de online marketing gedaan door een externe partij. Dankzij een verkeerde overzetting van de website verloren ze in het hoogseizoen veel organisch verkeer én topposities. Een goede reden dus om over te stappen naar Online Bazen. In het begin zijn we begonnen met SEO optimalisatie. In 2021 hebben we na een hele fijne samenwerking de strategie uitgebreid. We zijn meer gaan richten op een omnichannel strategie en zijn naast SEO optimalisatie ook social ads en e-mail marketing gaan uitvoeren.
- Meer organische vindbaarheid in Google
- Meer aanvragen en verkopen

Gekozen strategie
Stap 1: Online Marketing Strategie
De allereerste stap in onze online marketing strategie was het verhogen van de organische vindbaarheid. Op deze manier haal je op de lange termijn meer bezoekers naar je website en genereer je meer leads. Daarbij moest ook de website worden geoptimaliseerd om meer te passen bij de positionering van het merk Outdoor Lifestyle. In 2021 is de strategie uitgebreid met e-mail marketing en social media advertenties.
Stap 2: Uitvoer strategie
Stap 3: Resultaat en hoogtepunten
Vooral op het gebied van SEO hebben we goede resultaten behaald. Zo staan we met 7 zeer relevante keywords in de top 3, waar ze in 2018 geen enkele top 3 posities hadden. Daarnaast zijn het aantal top 20 posities in 2020 gestegen met 400% ten opzichte van 2018. Ook de gemiddelde posities in Google zijn verhoogd met 50%.
Nog belangrijker dan de hoge posities binnen Google is het uiteindelijk behaalde resultaat. Immers, bezoekers en hoge posities zijn leuk maar uiteindelijk draait het om omzet bij Outdoor Lifestyle. In 2021 hebben we een enorme groei kunnen realiseren als het gaat om offerte aanvragen. Dit is in totaal met ruim 120% gestegen ten opzichte van 2020.
Resultaten
7
7 top keywords in top 3
400%
400% stijging op top 20 posities
120%
120% stijging in offerte aanvragen