Jetske en Hein aan het werk

Periode: Doorlopend

Outdoor Lifestyle is dé specialist in exclusieve loungesets. Ze verkopen loungesets met een zeer stevig frame en kwalitatieve en kleurvaste stoffen. Hierdoor kunnen ze heel het jaar buiten blijven staan. Sinds 2018 verzorgt Online Bazen de online marketing van Outdoor Lifestyle. In de jaren die hierop volgen hebben we heel wat mooie resultaten behaald. We vertellen je graag meer in deze case.

Situatie en behoefte

Voordat Outdoor Lifestyle bij ons binnenkwam werd de online marketing gedaan door een externe partij. Dankzij een verkeerde overzetting van de website verloren ze in het hoogseizoen veel organisch verkeer én topposities. Een goede reden dus om over te stappen naar Online Bazen. In het begin zijn we begonnen met SEO optimalisatie. In 2021 hebben we na een hele fijne samenwerking de strategie uitgebreid. We zijn meer gaan richten op een omnichannel strategie en zijn naast SEO optimalisatie ook social ads en e-mail marketing gaan uitvoeren.

  • Meer organische vindbaarheid in Google
  • Meer aanvragen en verkopen

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

De allereerste stap in onze online marketing strategie was het verhogen van de organische vindbaarheid. Op deze manier haal je op de lange termijn meer bezoekers naar je website en genereer je meer leads. Daarbij moest ook de website worden geoptimaliseerd om meer te passen bij de positionering van het merk Outdoor Lifestyle. In 2021 is de strategie uitgebreid met e-mail marketing en social media advertenties.

Stap 2: Uitvoer strategie
Al sinds 2018 voeren we SEO optimalisatie uit voor Outdoor Lifestyle. Via deze weg verhogen we de organische vindbaarheid in Google en is er sindsdien een flinke groei ontstaan in organische resultaten. Daarnaast komen er dankzij de omnichannel strategie ook meer bezoekers naar de website van Outdoor Lifestyle. Via e-mail marketing proberen we twijfelende bezoekers over te halen om hun e-mail adres achter te laten. Hierdoor komen ze in een automatische e-mail flow, waarbij we ze blijven triggeren door unieke content te laten zien van Outdoor Lifestyle. Verder gebruiken we een aanvullende Facebook retargeting campagne om meer e-mail adressen te genereren. Zo kunnen we bezoekers die geen contact hebben opgenomen en geen e-mail hebben achtergelaten toch nog bereiken en triggeren.

Ook in de toekomst staan er weer mooie doelen op de planning. Zo gaan we samenwerken met een partner, dit omdat de toekomst van Outdoor Lifestyle namelijk erg belangrijk is voor Online Bazen. De samenwerking met deze partij moet gaan zorgen voor een betere combinatie tussen de resultaten en het merk Outdoor Lifestyle. Op dit moment liggen het merk en de merkpositionering nog te ver van elkaar af, hierin kunnen we dus grote stappen maken. De toekomst van Online Bazen en Outdoor Lifestyle zit dus vol met mooie en nieuwe uitdagingen.

Stap 3: Resultaat en hoogtepunten

Vooral op het gebied van SEO hebben we goede resultaten behaald. Zo staan we met 17 zeer relevante keywords in de top 3, waar ze in 2018 geen enkele top 3 posities hadden. Daarnaast zijn het aantal top 20 posities gestegen met 400%. Ook de gemiddelde posities in Google zijn verhoogd met 50%. 

Nog belangrijker dan de hoge posities binnen Google is het uiteindelijk behaalde resultaat. Immers, bezoekers en hoge posities zijn leuk maar uiteindelijk draait het om omzet bij Outdoor Lifestyle. De afgelopen periode hebben we een enorme groei kunnen realiseren als het gaat om offerte aanvragen. Dit is in totaal met ruim 120% gestegen.

Resultaten

17

17 top keywords in top 3

400%

400% stijging op top 20 posities

120%

120% stijging in offerte aanvragen

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button