
Periode: Doorlopend
Situatie en behoefte
- Betere online positionering en meer (inter)nationale naamsbekendheid
- Continue omzetgroei online

Gekozen strategie
Stap 1: Online Marketing Strategie
Stap 2: Uitvoer strategie
Samen met Riverwood hebben we een online strategie bepaald om een betere positie op de (inter)nationale markt te kunnen realiseren, maar ook om meer naamsbekendheid te genereren en veel te groeien op lange termijn. Voor ons was meteen duidelijk dat we voor een omnichannel strategie moesten gaan. Binnen deze strategie is de Marketing Efficiency Ratio (MER) hoger dan normaal. Dit komt vooral omdat de advertentiebudgetten binnen deze strategie hoger zijn dan normaal. Het positieve aan deze strategie is dat het niet alleen nu geld op levert, maar dat je vooral veel resultaten gaat behalen in de toekomst. Het bedrijf zal dus exponentieel gaan groeien. De inzet van verschillende kanalen is binnen een omnichannel strategie dan ook erg belangrijk. We maken gebruik van SEO optimalisatie om de organische vindbaarheid te vergroten en betere posities te behalen op belangrijke zoekwoorden. Daarnaast is ook e-mailmarketing een belangrijk onderdeel van deze strategie. We hebben meerdere e-mail flows ingesteld om klanten te binden aan Riverwood en zo proberen we het retentiepercentage te verhogen. Daarnaast adverteren we al langere tijd op Google en op verschillende sociale kanalen. Dit is een effectieve manier om beter gevonden te worden door oriënterende klanten, de potentiële doelgroep en om websitebezoekers die niets hebben gekocht te triggeren om dit toch wel te doen.
Stap 3: Hoogtepunten
Riverwood is één van de grootste klanten die we hebben. Dat er dus waanzinnig veel mooie resultaten zijn behaald is dan geen gekke gedachte. Zo hebben we veel stappen gemaakt binnen SEO optimalisatie. We staan nu namelijk met meer dan 50 relevante zoekwoorden met hoge zoekvolumes in de top 10, waar dit er begin 2021 maar 4 waren. Dat is dus een stijging van meer dan 1000%. Hierdoor komt een groot aandeel van de bezoekers uit organisch verkeer, maar liefst 50%. Dit was in januari 2021 maar 28%. Ook binnen e-mailmarketing hebben we mooie resultaten weten te behalen, zo zijn we binnen een jaar van 600 inschrijvingen naar 5500 inschrijvingen gegaan. Dat is een stijging van meer dan 700%. Maar dat is nog niet alles! Er zijn namelijk ook heel veel mooie resultaten behaald met Google Ads. Zo is de opbrengst in één jaar tijd via Google ads vergroot met 500% en hebben we een ROAS van 700%. Verder zijn ook het aantal bestellingen én de totale omzet in een jaar gestegen met meer dan 400%, en neemt ook de vraag naar de producten ook in de fysieke dierenspeciaalzaken enorm toe.
Bovendien zorgt onze omnichannel strategie voor veel terugkerende klanten, wat natuurlijk een hele mooie bevestiging is van de effectiviteit van deze strategie. Bij Riverwood komt namelijk 78% van de totale omzet uit terugkerende klanten, een prachtig retentiepercentage. Dit komt mede doordat Riverwood proefpakketten heeft ontwikkeld. Op deze manier kunnen klanten eerst Riverwood proberen. Zo geeft Riverwood de klanten de kans om kennis te maken met het product en de kwaliteit. Hierna zijn ze dan geneigd sneller en vaker terug te keren, zoals te zien in het retentiepercentage. Verder zijn de klanten van Riverwood erg tevreden over de kwaliteit van de producten, dat blijkt uit de vele reviews die zijn geschreven. In totaal zijn er meer dan 850 reviews geschreven voor Riverwood. Met een gemiddelde van 4.72 uit 5 mogen we dan ook natuurlijk hartstikke trots zijn op dit prachtige kwaliteitsmerk!
Stap 4: Toekomst
Resultaten
5000
5000 nieuwe inschrijvingen de nieuwsbrief in één jaar
50
50 relevante zoekwoorden in de top 10
400%
Totale omzet gestegen met 400% in één jaar