LinkedIn wordt steeds populairder. Veel bedrijven hebben dan ook een eigen LinkedIn-pagina. Het kan soms nog zoeken zijn hoe je LinkedIn als bedrijf zo optimaal mogelijk inzet, maar hier is een positieve verandering in gekomen. Sinds begin 2021 heeft LinkedIn namelijk een nieuwe tool: de LinkedIn Product Page. Nieuwsgierig geworden wat dit is? Lees snel verder en dan leggen we het uit!

Voordelen van LinkedIn Product Page

LinkedIn Product Page is een eenvoudige manier om je producten te promoten via LinkedIn. Op je eigen bedrijfsprofiel vind je sinds begin dit jaar een kopje met ‘producten’. Op deze pagina kun je je product promoten, een foto hiervan plaatsen en uitleg geven over het product. Daarnaast kunnen klanten hier reviews achterlaten. Zorg je ervoor dat je reviews positief zijn, dan levert dit je wellicht weer meer klanten op!

Hoe maak je LinkedIn Product pagina’s?

Wanneer je LinkedIn opent, zie je onder je algemene info allerlei tabbladen. Nieuw is nu het tabblad ‘producten’. Hier heb je nu de mogelijkheid om je producten te plaatsen en te promoten. Allereerst vul je de naam van het product in en geef je aan onder welke categorie dit product valt. Hierbij kun je een kleine foto plaatsen van bijvoorbeeld het merk. Vervolgens kun je kiezen uit zes call-to-action opties, zoals: download nu, probeer dit nu of contacteer ons én geef je uitleg over je product in maximaal 500 woorden. Tenslotte kun je nog je doelgroep bepalen en er is de mogelijkheid om vijf foto’s of video’s te plaatsen waarop je zo duidelijk mogelijk je product laat zien.

Ben jij al bekend met LinkedIn Product Page? Wij helpen je graag verder. Wil je liever op een andere manier je producten onder de aandacht brengen? Ook dan kunnen we je helpen. Neem vrijblijvend contact op met 073-2032195 of stuur een mail naar info@onlinebazen.nl.