Creatieve Instagram-campagne voor de OBA

door | apr 6, 2016 | Instagram, Over Online Bazen, Social media

Goed nieuws! Vanaf begin maart zijn wij begonnen met het verzorgen van Instagram-campagnes voor de OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam). Hierbij ligt de focus op brand en naamsbekendheid. Uiteraard een geweldige partij die wij dan ook graag aan jullie voorstellen. Of is dat niet nodig?  

Wat is de OBA?

Volgens een zoekopdracht in Google is de OBA dé bibliotheek van Amsterdam en omgeving. Met bijna 6.000 activiteiten per jaar, een uitgebreide (e-)collectie, aanbod voor scholen en meer. Met, uit onze eigen ervaring, vooral de focus op ‘meer’. Met zoveel activiteiten per jaar en 26 vestigingen door heel Amsterdam heeft de OBA bijna een volledige dekking qua naamsbekendheid onder de Amsterdammers. De bibliotheek is slechts een onderdeel van alles wat het OBA te bieden heeft en die beschrijving dekt de lading allang niet meer.

OBA op Instagram
De OBA is hip en happening, zo ook op Instagram.

Instagram-campagnes in Amsterdam

Je wilt als bedrijf naamsbekendheid opbouwen. Maar ook leads genereren, nieuwe mensen bereiken en aan goede branding doen. Toch? De naamsbekendheid van de OBA is in Amsterdam geen issue meer en al (bijna) volledig gedekt. De focus ligt op branding en het promoten van diverse activiteiten in de verschillende OBA-vestigingen. Dit zullen we gaan doen door op een creatieve manier om te gaan met de kansen van Facebook-adverteren (Ja, Instagram is ook van Facebook) om zo de juiste ‘doelgroep’ te bereiken via dit social media kanaal.

Doelgroepen op Instagram

Instagram heeft in Nederland meer dan 2 miljoen gebruikers, waarvan bijna de helft dagelijks actief is. Een relatief trouwe groep gebruikers die het socialemediakanaal inzetten voor het plaatsen van selfies, sport en lifestyle foto’s. Wat dat betreft lijkt het erop dat veel jongeren al op jonge leeftijd starten met hun eigen branding. Voor bedrijven is Instagram een interessant social media kanaal om gebruik van te maken. Video’s en afbeeldingen zijn hier koning en hashtags worden veelvuldig gebruikt (Volgens onderzoek is zelfs gebleken dat 11 hashtags het meeste bereik behalen).

De campagne loopt nu sinds 1 maand en inmiddels hebben we al prachtige resultaten mogen behalen. Wanneer we meer informatie hebben gaan we hier ook een uitgebreid artikel over schrijven. Heb je interesse in onze kennis van Instagram of ben je gewoon benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

 

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button