Nóg meer Advertentie-extensies die relevant zijn voor jouw Google advertenties

door | dec 19, 2017 | Online Marketing, SEA

In het vorige artikel hebben wij vermeld nóg meer advertentie-extensies uit te gaan lichten. In dit artikel vertellen wij jou graag meer over welke advertenties-extensies er nog meer zijn en hoe je ze het beste kan inzetten.

Opfrisser: ‘’ins en outs advertentie-extensies’’

Om even het geheugen op te frissen herhalen we kort welke onderwerpen we besproken hebben.

Belangrijke aspecten die in dit artikel naar voren kwamen waren dat advertentie-extensies toevoegingen zijn aan jouw advertentie binnen Google. Door deze extensies nemen advertenties meer ruimte in beslag waardoor jouw advertentie beter zichtbaar is. De advertentie-extensies kunnen zorgen voor een hogere conversie wat dus een toegevoegde waarde is voor jouw bedrijf. In dit artikel beschrijven we nog drie soorten advertentie-extensies die relevant kunnen zijn voor jou als adverteerder.

Oproepextensies

Oproepextensies Adwords

Voorbeeld van Bol.com.

Bij het gebruik van oproepextensies kun je als adverteerder je telefoonnummers toevoegen aan je advertentie. Mensen kunnen direct met jouw bedrijf in contact komen door te klikken of tikken op een knop. Zo kunnen (potentiele) klanten uw bedrijf rechtstreeks bellen. Een groot voordeel hiervan is dat de klikfrequentie hierdoor zal stijgen. Dit zal zorgen voor meer betrokkenheid van klanten. Je kan deze oproepextensies toepassen op twee varianten, namelijk op desktop en mobiel. Wanneer je bijvoorbeeld alleen deze extensie toepast op mobiel kunnen mensen direct in contact komen met jou als ondernemer. Onderin de afbeelding hiernaast zie je een voorbeeld van een oproepextensie, toegepast op mobiel. De planning in het toepassen van deze extensie is van groot belang. Hiermee wordt bedoeld dat je als adverteerder een tijdsplanning maakt waarin je aangeeft bereikbaar te zijn. Denk hierbij aan je openingstijden of kantooruren. Zo zullen (potentiele) klanten niet bellen op momenten wanneer je niet bereikbaar bent. Dit voorkomt onnodige kosten en ontevreden klanten.

Berichtextensies

Bij het inzetten van berichtextensies kunnen mensen jouw advertentie bekijken en tegelijkertijd op een pictogram klikken. Door op deze pictogram te klikken kunnen mensen rechtstreeks per sms contact opnemen met jouw bedrijf. Met het gebruik van berichtextensies kan men door middel van één klik bijvoorbeeld een offerte aanvragen, een afspraak maken, meer informatie krijgen of een service aanvragen. Op die manier geef je potentiele klanten meer mogelijkheden om contact op te nemen met jouw bedrijf.

App-extensies

Door mee te gaan met de tijd kun je met jouw advertentie ook app-extensies toevoegen. Hiermee kun je een link naar je mobiele of tablet-app toevoegen aan je tekstadvertenties. Mensen kunnen op de advertentiekop of op de link naar je app klikken om naar je website te gaan. Zo kun je direct gelinkt worden naar de locatie van de app in de App-store. Op het moment dat ze klikken op deze link, worden ze doorgestuurd naar App-store waar zij de app kunnen downloaden. Voornaamste doel van app-extensies is dan ook het generen van bezoekers naar jouw website.

Tips voor Google Adwords extensies

Na een korte uitleg met betrekking tot overige advertentie-extensies die van toepassing kunnen zijn voor jouw advertentie geven wij jou graag nog aan aantal tips! Deze luiden als volgt:

Oproepextensies

  • Je kunt instellen dat je telefoonnummers alleen worden weergegeven wanneer je bedrijf oproepen kan aannemen.
  • Je kunt oproepen als conversies tellen door oproeprapportage in te schakelen in je account.
  • Als je extensies wilt weergeven op mobiele telefoons, stelt je je apparaat voorkeur in op ‘geoptimaliseerd voor mobiel’.

Berichtextensies

  • Je kunt je extensies snel instellen op basis van jouw specifieke behoeften. Eén extensie kan worden toegepast op een advertentiegroep of een hele campagne.
  • Je ontvangt gedetailleerde informatie over berichten die tussen mensen en je bedrijf worden uitgewisseld en kunt de prestaties van jouw berichtextensies volgen.
  • Ook kun je berichtenrapportage inschakelen, waarmee je de prestaties van jouw advertentie kunt optimaliseren.

App-extensies

  • Je kunt zien hoeveel klikken je ontvangt voor elk deel van de advertentie bij weergave van een app-extensie, zoals klikken op de kop van jouw advertentie vergeleken met klikken op de app-extensie. Deze statistieken kun je uitsplitsen per campagne, advertentiegroep of advertentie.
  • Als je een extensie voor elke app-store maakt, toont Google de link voor de store die overeenkomt met het apparaat van de klant. Zo krijgt iemand met een iOS-apparaat de link van de Apple App Store te zien. Ook wordt de link voor de app-extensie aangepast aan het type apparaat van de klant. Als de app dus voor tablets bedoeld is, wordt de link voor de app-extensie niet getoond aan een klant die een mobiele telefoon gebruikt.
  • Ten slotte kun je app-extensie bewerken zonder dat je de prestatiestatistieken hoeft te resetten.

Door het lezen van dit artikel omtrent de overige advertentie-extensies hopen wij van Online Bazen jou geholpen te hebben met het inrichten van jouw Google advertenties. Interesse in wat wij voor jou kunnen betekenen met betrekking tot Google adverteren? Neem gerust contact met ons op.

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button