Kickass content creëren: kies je online marketing kanalen

door | jun 29, 2018 | Content marketing, E-mailmarketing, Facebook, Instagram, LinkedIn, Online Marketing, SEA, SEO, Social media

In het eerste deel van deze serie schreef ik al over de mogelijkheden van content creëren en hoe dit in zijn werk gaat. Inspiratie haalde ik uit het Kickass content boekje van Rutger Steenbergen. In dit artikel ga ik het hebben over het belang van je eigen website en help ik je met het kiezen van de juiste kanalen.

Elke ondernemer heeft een website nodig

Iedere ondernemer weet dat je tegenwoordig een website nodig hebt. Maar zodra je een website hebt is het natuurlijk ook belangrijk dat er potentiele klanten op je website komen. Dit doe je door het creëren van content voor je website. Zorg ervoor dat de content bij de doelgroep aanspreekt, en relevant genoeg is.

Zorg ervoor dat je homepagina optimaal is ingericht en dat je content er aantrekkelijk uitziet. Hiervoor hebben wij een paar belangrijke stappen die je niet moet missen. Stel de belangrijkste doelen centraal, benadruk het voordeel voor je lezer en versterk je belangrijkste actie met je afbeeldingen. Af en toe eens afkijken bij concurrenten of andere websites is niet erg. Van je concurrenten kun je soms veel leren.

Zorg ervoor dat je krachtige landingspagina’s hebt op je website (de weg naar het verkoopproces).
Dit doe je door je aanbod onweerstaanbaar te maken. Zorg ervoor dat je de titel benoemt en plaats daaronder een subtitel waarin je het voordeel kort uitlegt. Het gebruik van bulletpoints (bulletpoints zijn punten die in een opsomming staan met voordelen van een product of dienst) en sprekende afbeeldingen zijn belangrijk. Zorg ervoor dat de consument zo makkelijk mogelijk converteert. Zorg er ook voor dat er geen afleidende elementen zijn die het koop proces kunnen verstoren (een conversie-killer). Je boodschap in een video laten zien kan handig zijn om bezoekers te overtuigen.

Tip: Maak meerdere landingspagina’s en ga testen welke het meest effectief is, om zo de conversie zo hoog mogelijk te maken.

Bloggen

Wat levert bloggen eigenlijk op? Door regelmatig een blog op je website te zetten, zorg je ervoor dat er content op je blog pagina staat. Dit geeft de mogelijkheid om meer vindbaar te worden online waardoor meer mensen naar jouw website zullen komen op lang termijn. Wij van Online Bazen zijn fan van bloggen, en niet om de minste reden: SEO. SEO is een verzamelnaam en gericht op het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop voor de vindbaarheid in zoekmachines, zoals bijvoorbeeld Google en Bing.

Er zijn een heleboel manieren hoe jij jouw blog op kunt bouwen. Denk aan lijstjes, infographics, interviews, wat andere te zeggen hebben over bepaalde onderwerpen, checklists, stappenplannen, encyclopedieberichten, veel gestelde vragen (FAQ), Wat iedereen zou moeten vragen, recensies, E-boeken, researchberichten, presentaties, overzicht met oplossingen en nog veel meer.

Blogartikelen zorgen er voor dat je je passie en kennis met je bezoekers kunt delen, je gevonden wordt in Google en je vertrouwen opbouwt.

Waardevolle nieuwsbrieven

E-mail marketing is het versturen van een E-mail aan de mensen die op jouw website of in de winkel hun E-mail adres achtergelaten hebben. E-mail marketing is een populaire manier om je klanten informatie te geven over nieuwe zaken, aanbiedingen of het promoten van een product of dienst. E-mail marketing is een goedkope manier om in aanraking te komen met je klanten en via e-mail marketing leert de klant jouw bedrijf ook snel kennen.

Een veel gebruikte manier bij E-mail marketing is het gebruik maken van interessante foto’s om zo de aandacht te trekken van de klant. Dit word vaak gedaan zodat de klant een visueel beeld heeft van wat je aanbiedt. Doormiddel van foto’s toe te voegen kun je het de klant makkelijker maken om een beslissing te nemen of hij wel of niet de product of dienst zou willen aanschaffen. Verder zul je ook een opvallende titel moeten gebruiken om aandacht te trekken. Zo zorg je ervoor dat de klant eerder op de verstuurde mailing klikt.

Zorg ervoor dat je de tekst kort, krachtig en persoonlijk houdt. Zo zorg je ervoor dat de klant eerder een gewenste actie zal ondernemen, zoals het reageren op jouw E-mail of het bezoeken van jouw webshop. Het beoogde doel ligt er natuurlijk aan welk doel je aan de mailing koppelt.

Content creëren voor social media

Social media is een verzamelnaam voor online platforms waarmee het mogelijk is om informatie, kennis en ervaring met elkaar te delen zonder een tussenpersoon te gebruiken. Hieronder vind je een uitleg per kanaal:

– Facebook: Facebook is momenteel het grootste social media platform en wordt voornamelijk gebruikt voor visuele content zoals video’s en foto’s. Facebook is ook zeer geschikt voor het creëren van een community, is niet duur om te gebruiken en is handig om leads te genereren en verkopen te genereren.

– LinkedIn: LinkedIn is een groot social media platform voor zakelijke doeleinden. LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt voor het uitbreiden van zakelijke netwerken. LinkedIn is ook geschikt voor het genereren van leads, het werven van klanten, het vinden van een baan, het vergroten van je naamsbekendheid, het plaatsen van vacatures en het vinden van geschikte kandidaten.

– Instagram: Instagram is een onderdeel van het bedrijf Facebook en heeft als functie om foto’s en video’s uit te wisselen. Instagram is perfect voor bedrijven die over mooie foto’s en video’s beschikken, die zij graag zouden willen delen. Instagram wordt voornamelijk gebruikt door de doelgroep 12 – 28 jaar.

– YouTube: YouTube is het grootste social media netwerk als het gaat om video’s. YouTube heeft over een miljard gebruikers en er worden honderden miljoenen uren aan video’s op bekeken per dag. Je kunt hier ook met betaalde advertenties jouw content promoten. Ook kun je zelf een YouTube kanaal maken om video’s op te plaatsen.

We hopen dat je na het lezen van dit artikel meer te weten bent gekomen over het creëren van content en de mogelijkheden die je kunt gebruiken. Zelf vind ik dit boekje erg leerzaam en makkelijk te lezen. Ook zeer handig en fijn als je graag even snel je geheugen op wilt frissen. Zou jij nou meer willen weten over content creëren en hoe je dit moet toepassen? Bestel dan hier het boek “Kickass content in 60 minuten” voor een snelle, makkelijke en volledige uitleg.

Hulp nodig? Dan staat Online Bazen voor jou klaar. Online Bazen heeft  veel ervaring als het gaat om online marketing. Online Bazen kan jou helpen met het bouwen van een website en de online marketing uitvoer ondersteunen of volledig uit handen nemen. Als jij nou interesse hebt in deze diensten, neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Over de auteur

Chelsea Bosters

Chelsea is de eigenaar van Online Bazen en houdt zich bezig met online strategie en conversie optimalisatie.

Gerelateerde berichten

Call Now Button