Blog

Online Bazen > Blog > Online Marketing > Online Bazen op de Webwinkel Vakdagen 2018; deel 2
Leermomenten van Webwinkel VakdagenLeermomenten van Webwinkel Vakdagen

Online Bazen op de Webwinkel Vakdagen 2018; deel 2

Afgelopen woensdag gingen Maurice en Sandy, voor Online Bazen, op pad naar Utrecht. De Webwinkel Vakdagen waren weer begonnen in de Jaarbeurs. Met een specifiek doel? Nee, ze gingen er erg open-minded naartoe en gingen op zoek naar inspiratie, nieuwe ontwikkelingen en om te netwerken. Sandy schreef dit artikel over haar ervaringen en Do’s en Dont’s op de Webwinkel Vakdagen, met vandaag deel 2 op het programma.

Vorige week, in deel 1, schreven we over de impact van data op het segmenteren van jouw consumenten. Welke klant het meest waardevol is en hoe je dit het beste kan toepassen in jouw advertentiestrategie. Vandaag gaan we het hebben over waarom je betaalproces een van de belangrijkste onderdelen is van de customer experience. En geven je we je 10 belangrijke tips om meer conversies uit Google Shopping te halen.

Lezing #2: De toekomst van customer experience

 

In een wereld waar de webshops tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten, is het enorm belangrijk dat je je weet te onderscheiden van de rest. Maar hoe doe je dit? Wat zijn belangrijke (technologische) ontwikkelingen waar je in mee MOET gaan? Wat hebben Amazon en Google voor impact op deze ontwikkelingen? In deze lezing hebben we antwoord gekregen op al onze vragen dankzij Gilbert Gooijers van CM. Het is enorm belangrijk om je concurrenten voor te blijven, dit kun je alleen doen door de customer experience in jouw shop te optimaliseren volgens de laatste nieuwe ontwikkelingen. Het feit dat Amazon en Google met Voice Assistants komen, betekent dat jij als webshop-eigenaar niet lang meer moet wachten om spraakgestuurde bestellingen aan te kunnen gaan nemen. Maar ook het betaalsysteem is hier een enorm belangrijk onderdeel van, vaak vergeten we dat we de consument mee moeten nemen in het volledige aankoopproces. In een wereld waar tijd schaars is, moet alles snel gaan, maar het blijft belangrijk dat we in contact blijven met de klant. Ze moeten verrast worden en zich gewaardeerd voelen.. Maar hoe doe je dit? Hoe spelen grote technologische bedrijven hier op in? In hoog tempo nam Gilbert ons mee door de kennis die hij heeft opgedaan tijdens de vele reizen naar Sillicon Valley en New York. Vol inspiratie verlieten we de zaal en zijn we klaargestoomd om al deze nieuwe insights toe te gaan passen op onze e-commerce klanten.

Lezing #3: 10 tips voor meer conversie uit Google Shopping

 

Toen was het alweer tijd voor de laatste lezing van de dag, gegeven door Bas Linders van Evoworks. Natuurlijk is Google Shopping voor veel ondernemers die actief zijn in de e-commerce ontzettend belangrijk. Inmiddels zelfs zo belangrijk dat het niet meer is weg te denken uit de onlinemarketingstrategie. Maar hoe kun je jouw productfeed zo optimaliseren, dat er meer conversies uitkomen? Voor welke bied- en optimalisatiestrategiëen ga jij? En wat kunnen AdWords scripts voor jouw shop betekenen?  Door middel van 10 tips en een aantal kleine aanpassingen, is het al mogelijk om jouw Google Shopping campagnes te optimaliseren. Denk allereerst bij jezelf na waarom jij Google Shopping in wil zetten, draait het voor jou voornamelijk om een specifieke campagne tegen een hogere CPC? Of ga jij voor een generieke campagne met een lagere CPC? Wanneer je voldoende budget hebt kun je uiteraard ook kiezen om meerdere campagnes te laten draaien, maar voor startende ondernemers is het vaak aan te raden om voor een specifieke campagne te gaan. Hier worden namelijk uiteindelijk meer relevante clicks gegenereerd. Wanneer je kiest om zowel een specifieke als generieke campagne te laten lopen, is het enorm belangrijk dat je geen dubbele zoekwoorden er in voor laat komen. Sluit dus specifieke zoektermen altijd uit in je generieke campagne. Wees ook kritisch op je campagne instellingen, schakel bijvoorbeeld nooit een automatische CPC in, maak geen gebruik van zoekpartners van Google en zet je budget op versneld als je sneller data wil genereren. Maar het allerbelangrijkste is; analyseer, test, optimaliseer en laat het daarna met rust. Verzamel eerst data en ga dan pas verder!

Natuurlijk hebben we lang niet alle kennis kunnen bespreken in dit artikel die we hebben opgedaan tijdens de Webwinkel Vakdagen. Maar we kunnen zeker concluderen dat het voor ons een zeer succesvolle dag was, waarin we volop inspiratie opgedaan hebben voor onze klanten. Op naar een succesvol 2018 voor onze klanten én natuurlijk de Online Bazen.

Benieuwd wat de Online Bazen voor jou kunnen betekenen op het gebied van digitalisering, technologisering en Google Advertising? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden of kom een keer langs in Den Bosch of Kerkrade.

mm

Door 13

Ik ben een echte Social Media freak en continu op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Door inmiddels jaren ervaring met social media, branding en het creëren van content binnen de E-Commerce sector zorg ik ervoor dat onze klanten nóg meer resultaten behalen! Als online marketeer ben ik verantwoordelijk voor alle Social Media Marketing, Content Marketing en het bedenken van nieuwe campagnes. Het meeste plezier haal ik uit het zien van directe resultaten voor klanten, door het aangaan van een effectieve en intensieve samenwerking.