Jetske en Hein aan het werk

A. Ploem en ZN.: zichtbaar tot ver buiten Limburg

Periode: eind 2018 t/m september 2023

A.Ploem is een bekend installatiebedrijf in de regio Zuid-Limburg. Voor installatie, onderhoud en storingshulp rondom CV-ketels, airconditioning, ventilatie- en rookgasafvoer systemenen ben je bij het Limburgse bedrijf aan het juiste adres. Eind 2018 t/m 2023 verzorgden wij de volledige online marketing strategie van A. Ploem en behaalden we samen mooie successen voor hen. In deze case study delen wij meer over de successen die wij voor hen hebben behaald.

Situatie en behoefte

Toen A. Ploem midden 2018 bij ons aanklopte deed het bedrijf nog relatief weinig aan online marketing. Ze hadden een website maar waren nog vooral gefocust op de offline- en traditionele marketingkanalen. Na uitgebreide gesprekken met het sales- en marketingteam van bedrijf, alsmede de directie, werd er een online marketing strategie neergezet. Een strategie die gericht was op de middellange termijn.
  • Behoefte: Goed gevonden worden op relevante zoekwoorden zonder hiervoor te betalen

Gekozen strategie

Stap 1: Online Marketing Strategie

In de strategie werd er gekozen om te focussen op korte termijn doelen en lange termijn doelen. Zo werd uiteindelijk een mix van SEO-optimalisatie, Google Ads en social media adverteren gekozen. Al vanaf het begin van onze samenwerking ligt de voornaamste focus op SEO-optimalisatie. A. Ploem wil goed gevonden worden in de regio als de installateur rondom airco’s en CV-ketels. Een flinke uitdaging, gezien de enorme concurrentie op dit gebied. Eind 2018 hebben wij de eerste SEO-strategie opgezet voor A. Ploem en inmiddels behoort dit nog steeds tot een van de belangrijkste kanalen in de strategie.

Stap 2: Uitvoer strategie

SEO optimalisatie
Al vanaf het begin van onze samenwerking ligt de voornaamste focus op SEO-optimalisatie. A. Ploem wil goed gevonden worden in de regio als de installateur rondom airco’s en CV-ketels. Een flinke uitdaging, gezien de enorme concurrentie op dit gebied. Eind 2018 hebben wij de eerste SEO-strategie opgezet voor A. Ploem en inmiddels behoort dit nog steeds tot een van de belangrijkste kanalen in de strategie.

Google advertenties
In het eerste jaar was Google Ads nog geen vast onderdeel binnen de strategie. Binnen de strategie werd er toen gekozen om vooral te focussen op Social Ads en SEO-optimalisatie. Inmiddels heeft Google Ads een belangrijke plek in de strategie gekregen.

Social media advertenties
Naast een effectieve retargeting campagne focusten wij ons op Facebook enkel op de verhuur en verkoop van airco’s. Deze campagnes draaien enkel in de maanden maart t/m september en vanwege de enorme aantal aanvragen dat A. Ploem binnenkrijgt staan ze vaker uit dan aan.

Stap 3: Resultaat en hoogtepunten
Het resultaat van de gekozen strategie is makkelijk samen te vatten: Stap voor stap hebben we gebouwd naar een gezonde strategie voor A. Ploem. Een strategie die, dankzij de combinatie van betaalde en gratis kanalen, inmiddels erg gezond te noemen is. De kosten per aanvraag is mede dankzij de SEO-strategie flink gedaald.

De hoogtepunten zijn vooral op het gebied van SEO-optimalisatie. Hoewel A. Ploem vooral in de provincie Limburg actief is hebben we vele landelijke top-3 posities weten te bemachtigen op zeer concurrerende zoekwoorden.

Resultaten

1512%

Het organische verkeer is sinds november 2018 met 1512% gestegen

1402

1402 topposities in Google bemachtigd.

33%

Een CPA die 33% lager is dan in het eerste jaar.

Het succes van A. Ploem heeft er voor gezorgd dat ze veel aanvragen uit de rest van het land krijgen, die ze helaas teleur moeten stellen. Succes heeft ook een keerzijde blijkbaar…. 😉
Bij A.Ploem en ZN. zijn wij op zoek gegaan naar een marketing partner voor verschillende vraagstukken. Wij hebben samen met Online Bazen een marketing strategie uitgerold over het gehele bedrijf. Van een nieuwe huisstijl tot een nieuwe website met een online marketing strategie. Het voordeel voor ons is een partner voor alle facetten. Voorheen hebben wij aan tafel gezeten met andere partijen en vaak wordt er dan niet gekeken naar de origine en het soort bedrijf. Online Bazen houdt er rekening mee dat wij een regionale speler zijn en speelt goed in op onze behoefte. De lijntjes zijn kort, het contact is persoonlijk. Online Bazen kent het bedrijf, speelt in op onze behoeftes en maakt zo een plan op maat.

Eigenaar A.Ploem en ZN.

Benieuwd naar onze aanpak?

Ben jij benieuwd of Online Bazen voor jou dergelijk verschil kan gaan realiseren? Neem dan contact op met onze specialisten. Vanuit strategisch oogpunt kijken wij graag naar jouw doelen.
Call Now Button