
A. Ploem en ZN.: zichtbaar tot ver buiten Limburg
Periode: Doorlopend
Situatie en behoefte
- Behoefte: Goed gevonden worden op relevante zoekwoorden zonder hiervoor te betalen

Gekozen strategie
Stap 1: Online Marketing Strategie
Stap 2: Uitvoer strategie
Al vanaf het begin van onze samenwerking ligt de voornaamste focus op SEO-optimalisatie. A. Ploem wil goed gevonden worden in de regio als de installateur rondom airco’s en CV-ketels. Een flinke uitdaging, gezien de enorme concurrentie op dit gebied. Eind 2018 hebben wij de eerste SEO-strategie opgezet voor A. Ploem en inmiddels behoort dit nog steeds tot een van de belangrijkste kanalen in de strategie.
Google advertenties
In het eerste jaar was Google Ads nog geen vast onderdeel binnen de strategie. Binnen de strategie werd er toen gekozen om vooral te focussen op Social Ads en SEO-optimalisatie. Inmiddels heeft Google Ads een belangrijke plek in de strategie gekregen.
Social media advertenties
Naast een effectieve retargeting campagne focussen wij ons op Facebook enkel op de verhuur en verkoop van airco’s. Deze campagnes draaien enkel in de maanden maart t/m september en vanwege de enorme aantal aanvragen dat A. Ploem binnenkrijgt staan ze vaker uit dan aan
Stap 3: Resultaat en hoogtepunten
De hoogtepunten zijn vooral op het gebied van SEO-optimalisatie. Hoewel A. Ploem vooral in de provincie Limburg actief is hebben we vele landelijke top-3 posities weten te bemachtigen op zeer concurrerende zoekwoorden.
Resultaten
1512%
Het organische verkeer is sinds november 2018 met 1512% gestegen
1402
1402 topposities in Google bemachtigd.
33%
Een CPA die 33% lager is dan in het eerste jaar.
Eigenaar A.Ploem en ZN.