Blog

Online Bazen > Blog > Over Online Bazen > De week van; stagiair Marcoen van Bekkum
De week van MarcoenDe week van Marcoen

De week van; stagiair Marcoen van Bekkum

Hi allemaal. Mijn naam is Marcoen van Bekkum, een sociaal, creatief, positief en enthousiast persoon. Ik studeer momenteel E-Commerce Marketing Sales aan het TIO in Eindhoven, en loop nu stage bij online marketing bureau Online Bazen in Rosmalen. Ik houd mij hier voornamelijk bezig met content creatie en verdiep mijzelf in SEA. Ik vertel je graag meer over mijn werkweek!

 

Maandag 25 juni 2018: Weer aan de slag!

Het is weer maandag. Met een gezellig weekend achter de rug gaan we weer aan het werk! Het verkeer reed lekker door en ik was ruim op tijd aanwezig op het werk. Al snel kreeg ik mijn eerste opdracht van de week, het toepassen van feedback dat wij gekregen hadden van het bedrijf waar ik een landingspagina voor geschreven had. Uiteindelijk had ik de feedback goed toegepast op de landingspagina.

De volgende opdracht die ik kreeg was het checken van mogelijke aanpassingen voor de website van een klant. Dit ging over hoe wij voor de klant de gebruiksvriendelijkheid van hun website konden verbeteren. Ook moest ik nieuwe zoekwoorden zoeken die goed zouden passen bij deze website met behulp van de Keyword Planner van Google Adwords en SEMrush. Momenteel is de website van deze nieuwe klant immers vrij onduidelijk en duurt het veel te lang om de informatie te vinden waarnaar je opzoek bent.

De volgende opdracht die ik mocht uitvoeren was het verzamelen van data en het verzorgen van een analyse van de website van Online Bazen. Zo ben ik te weten gekomen dat er meer bezoekers op de website komen in vergelijking met 6 maanden geleden. Maar wat het meest opvalt is dat de bounce rate hoger geworden is en dat de sessie duur veel kleiner geworden is in vergelijking tot 6 maanden geleden. Hieruit hebben wij kunnen concluderen dat bezoekers sneller vinden wat ze nodig hebben, o.a. door betere contactmogelijkheden en de toevoegen van de projectenpagina.

Tot slot heb ik feedback verwerkt in een blog die ik geschreven had over Kickass content creëren. Deze blog is een vervolg van mijn eerste blog die ik eerder geschreven had. Als je nou interesse hebt in het eerste deel bekijk dan Kickass content creëren – deel 1.

Dinsdag 26 juni 2018: De landingspagina’s

De tweede werkdag is weer begonnen. De tijd gaat snel bij Online Bazen! De eerste opdracht van vandaag was het maken van 2 landingspagina’s. Het zijn niet al te makkelijke onderwerpen, maar er is wel veel informatie over te vinden. De onderwerpen waarover ik het heb gehad zijn debiteurenbeheer en administratiebeheer.

Na het maken van de 2 landingspagina’s heb ik feedback ontvangen. Deze feedback heb ik deels kunnen toepassen zoals ik dacht dat het moest. Deze feedback bestond voornamelijk uit zinsopbouw verbeteren en te ingewikkelde delen makkelijker verwoorden.

Tot slot stond er op de agenda dat ik moest uitzoeken wat goede zoekwoorden zouden zijn voor een van de klanten van Online Bazen. Het doel van de opdracht was om nieuwe zoekwoorden te vinden die gebruikt konden worden bij het herschrijven van de website van de klant. Momenteel is de website van deze klant nog niet SEO-geoptimaliseerd.

 

Woensdag 27 juni 2018: Feedback toepassen

 

Met een lekker muziekje aan, reed ik op mijn gemakje weer naar het werk. Vandaag begon ik met het verder werken aan de 2 landingspagina’s nadat ik nog wat feedback gekregen had. Ik kreeg al snel te horen dat een van de 2 landingspagina’s goed was, dus daar was ik blij mee!

Vervolgens heb ik verder gewerkt aan de andere opdracht van gisteren. Dit was het zoekwoorden advies waar ik nog wat zaken aan diende toe te voegen.

 

Donderdag 28 juni 2018: De analyse

 

Vanaf het moment dat ik aankwam op het werk ben ik direct begonnen met het verder werken aan het maken van een conversie analyse. Daarbij heb ik voornamelijk gekeken of er conversie killers aanwezig zijn en wat er eventueel beter zou kunnen aan de website. Uiteindelijk heb ik dit in een verslag gezet van maar liefst 16 pagina’s.

Gister had ik te horen gekregen dat een van de 2 landingspagina’s die ik begin van deze week had geschreven nog niet helemaal optimaal was. Ik had deze landingspagina veel te ingewikkeld geschreven en dankzij de feedback heb ik het uiteindelijk zo op papier kunnen zetten dat de lezer het ook begreep (en niet alleen ik).

Tot slot heb ik de tijd genomen om naar een aantal video’s te kijken van Lynda.com over creatief schrijven. Zeer leerzaam!

 

Vrijdag 29 juni 2018: Creatief bloggen

 

Vandaag had ik de gelegenheid om een uurtje extra te slapen omdat ik thuis mocht werken. Altijd genieten zo’n uurtje extra!

Het eerste punt op de agenda was het checken van spelfouten en zinsopbouw van de landingspagina voor de laatste keer. Even later kreeg ik te horen dat ik duidelijk vooruitgang boek in het schrijven van blogs en landingspagina’s. Super!

Nog even tussendoor een training gevolgd van Google Analytics en tot slot heb ik de rest van mijn tijd gestoken in het maken van een creatieve blog voor een van de klanten van Online Bazen.

 

Zaterdag 30 juni 2018: Het weekend is weer begonnen!

 

Het is weer weekend! Lekker uitslapen, fris en fruitig. Net voor de middag vertrokken naar Rotterdam om een bezoekje te brengen aan mijn opa. Gezellig met z’n alle in de tuin pannenkoeken en asperges gegeten in de warme zon, heerlijk! Later op de dag nog de WK-wedstijd tussen Duitsland – Zweden gekeken met de familie thuis. Een zeer spannende wedstrijd met een verrassend einde!

 

Zondag 1 juli 2018: Een lekkere rustige dag

 

Een lekkere rustige dag waar ik tijd in mijn hobby’s heb kunnen steken. De dag begon met samen in de tuin ontbijten en later nog naar Max verstappen gekeken.

Na dit heerlijk rustige weekend heb ik mezelf weer volledig kunnen focussen op een nieuwe werkweek bij Online Bazen.

 

mm

Door 3

Marcoen van Bekkum is stagiair online marketing bij Online Bazen en zit nu in zijn eerste jaar van zijn studie E-Commerce Marketing Sales. Ik ben een een sociaal, creatief, positief en enthousiast persoon. Mijn interesses liggen bij E-Commerce en Online Marketing.